تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

اگر ماه را می‌خواهید ستاره را نشان کنید

  • کد خبر: ۸۳۳۳
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰
اگر ماه را می‌خواهید ستاره را نشان کنید
مصاحبه مفصل افشین قطبی درباره وضعیت تیمش و لیگ چین
از بیستم ژوئیه گذشته که تیم شیجیاژوانگ در رده هفتم لیگ دسته اول لیگ بود تا روزی که دومین تیم صعودکننده به سوپرلیگ لقب گرفت، زمان زیادی نگذشته است؛ اما این فاصله، معجزه‌آسا طی شده است. افشین قطبی که در ۳ ماه این رؤیای ناتمامش در چین را به سرانجام رساند، در گفت‌وگویی با تیتان اسپورت درباره آنچه در جمع آبی‌های شیجیا انجام داده حرف می‌زند.

چند‌روزی بعد از صعود می‌توانید با آرامش احساسات خود را توصیف کنید؟
هنوز سخت است که احساساتم را در قالب کلمات توصیف کنم، اما ما در این ۳ ماه فقط و فقط مشغول مزه‌کردن اشک شکست و لبخند پیروزی بودیم؛ اما وقتی پایانی عالی از راه می‌رسد، سختی‌ها فراموش می‌شود و همه به خندیدن مشغول می‌شوند. ما یک سفر بسیار شگفت‌انگیز را با هم تجربه کرده‌ایم و وقتی درنهایت به خط پایان رسیدیم، موفق شده بودیم. همه هواداران تیم ما به این پیروزی افتخار می‌کنند.

وقتی اولین‌بار سرمربیگری شیجیاژوانگ را در سال ۲۰۱۷ برعهده گرفتید، با شرایطی روبه‌رو شدید که می‌توان گفت بسیار نامساعد بود. این تیم تازه از سوپرلیگ سقوط‌کرده و بسیاری از بازیکنان اصلی کنار رفته بودند و حتی تعداد بازیکنان به ۲۰ نفر هم نمی‌رسید؛ اما شما نامه‌ای گرم برای هواداران نوشتید و گفتید که قصد دارید قهرمانی را به دست آورید.
چه جالب که شما این جزئیات را به من یادآوری می‌کنید. من نامه‌ای خطاب به همه نوشتم که تعطیلات پایان یافت. در این نامه تأکید کردم بگذارید همه با اشتیاق بمانند، نظم و انضباط خود را حفظ کنند و با جدیت در تمرینات روزانه آن‌ها را ترغیب کنیم که بالاخره به قهرمانی برسند.

اما واقعیت با اهدافی که شما ذکر کردید، فاصله زیادی داشتید و از تیم جدا شدید.
شاید این شخصیت طبیعی من باشد. من همیشه اهدافی را برای خودم تعیین می‌کنم که دوراز‌دسترس به نظر می‌رسند؛ اما شاید دست‌کم با حرکت به‌سمت آن‌ها بشود به هدف‌های کوچک رسید. به‌عنوان‌مثال، اگر فکر می‌کنید انتخاب یک ستاره در فضا برای فرود‌آمدن غیرعملی است، اگر آن را جدی بگیرید، حداقل می‌توانید به ماه برسید. من در یک خانواده مهاجر بزرگ شده‌ام. در چنین شرایطی همیشه با مشکلات بیشتری نسبت به یک خانواده معمولی روبه‌رو بوده‌ام.

چه شد که دوباره به شیجیا برگشتید؟
من از سرمایه‌گذاران باشگاه بسیار سپاسگزارم. آن‌ها دوباره به من اعتماد کردند و من بلافاصله با دریافت پیشنهاد آن‌ها به اینجا آمدم.

اما اوضاع بدی بر تیم حاکم بود...
شاید؛ اما ما برخی تجزیه‌وتحلیل‌ها را انجام دادیم و فکر کردیم که فاصله بین تیم و بختداران صعود به سوپرلیگ، زیاد نیست. فقط اگر بتوانیم اعتمادبه‌نفس را به تیم برگردانیم، بازهم می‌شود به صعود امیدوار بود.
در سوپرلیگ، شیجیاژوانگ با رقابت وحشیانه‌ای روبه‌رو خواهد شد که این یک چالش بزرگ خواهد بود.
سوپرلیگ سریع‌تر و رویارویی‌تر است. فلسفه من در زندگی در لحظه و استفاده از فرصت است. من به اعضای تیم می‌گویم که هر بار که تمرین می‌کنید، هر بار که توپ را لمس می‌کنید، چه خوب انجام شود یا نه، زیاد فکر نکنید؛ بلکه دفعه بعد بیشتر تمرکز کنید. این رقابت سال آینده شدیدتر خواهد بود و ما باید پایه و اساس خوبی را برای این کار فراهم کنیم. من بسیار خوش‌حالم که در ۳ سال گذشته کار خوبی انجام داده و چهارچوب تیم را شکل داده‌ایم. هدف ما تنها بازگشت به سوپر‌لیگ نبود، بلکه تبدیل‌شدن به یک تیم خوب در سوپرلیگ است. امیدوارم در جایی که هستیم، بمانیم و باشگاه ما به یک برنامه‌ریزی مجدد سه‌ساله نیاز نداشته باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->