آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته بروز مالاریا در ۴ استان برای اولین بار | موارد مالاریا در همسایگان شرقی؛ زنگ خطر برای کشور کوتاه‌شدن قد و علائم قوزپشتی، نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال خدا کند انصاف از تبعید برگردد چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد امسال ۲۲‌میلیون نهال در خراسان رضوی غرس می‌شود آغاز واکسیناسیون حجاج تمتع خراسان رضوی از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شیرخوارگاه‌های مشهد خالی شد هشدار وزارت رفاه درباره پیامک‌های جعلی دریافت کالابرگ الکترونیکی
سرخط خبرها

اختلاس، جُرمی برای دیروز، امروز، فردا!

  • کد خبر: ۸۳۳۸۲
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
اختلاس، جُرمی برای دیروز، امروز، فردا!
رئیس پلیس امنیت اقتصادی از افزایش ۳۰۰ درصدی ارزش ریالی اختلاس‌ها نسبت به سال گذشته خبر داده است.

مریم شیعه زاده | شهرآرانیوز؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی از افزایش ۳۰۰ درصدی ارزش ریالی اختلاس‌ها نسبت به سال گذشته خبر داده است. دراین باره ذکر چند نکته ضروری به نظر می‌رسد:

۱- ما باید یاد بگیریم فقط به ظاهر خبر توجه نکنیم. وقتی قیمت اجناس نسبت به پارسال تقریبا سه برابر شده است، قدرت خرید مبالغ اختلاس شده علی رغم سه برابر شدن، هنوز اندازه همان پارسال است. خلاصه اینکه ببخشید، خلاصه اینکه از لحاظ قدرت خرید ما هیچ رشد و پیشرفتی در حوزه اختلاس نداشته ایم.

۲-پول هنگفتی که تحت عنوان ۴۵۵۰۰۰ ریال یارانه ماهیانه به حساب من و شما واریز می‌شود، با تشخیص مسئولان اقتصادی به حساب برخی افراد واریز نمی‌شود. واضح و مبرهن است که به دلیل واریز نشدن مبلغ یارانه، سطح زندگی این افراد خیلی پایین آمده است. این دوستان حق دارند جواب این بی عدالتی را بدهند و چه کاری بهتر از اختلاس میلیاردی!

۳- شاید با خود فکر کنید اختلاس در تمام بانک‌های ما وجود دارد، ولی باید بدانید برخی بانک‌ها هستند که هنوز رسانه ها، اختلاسی از آن‌ها گزارش نکرده اند، مثل بانک خون!

۴- برخی خانواده‌ها هستند که به منابع بانکی دسترسی ندارند. بهتر است مسئولان آن‌ها را دریابند و یک کارت اختلاس ویژه خانوار به آن‌ها اختصاص دهند و مبلغی تحت عنوان سرانه اختلاس ساعت ۲۴ روز سی ام هر ماه به حساب سرپرست آن‌ها واریز شود و اعضای خانواده هم می‌توانند آن را برای خودشان اختلاس کنند!

۵- کسانی که هزاران بار پول‌های مردم یا پول‌های بانک را شمرده اند، این حق مسلم را دارند که یک بار هم پول‌ها را برای خودشان بشمارند!

۶- همان طور که برای ما مشتریان بانک روی دیوار‌های بانک چندتا کاغذ زده اند مثل (لطفا ماسک خود را برندارید.)، (لطفا فاصله اجتماعی را رعایت کنید.) (لطفا قبل از دادن چک به باجه آن را پشت نویسی کنید.) یک کاغذ هم در برخی بانک‌ها نصب شود به این مضمون که: (رحمت خدا بر پدر و مادر کسی که اینجا به صورت میلیاردی اختلاس نمی‌کند!)

۷- تمام بانک‌ها خودکار‌های خودشان را به نخ و غل و زنجیر بسته اند تا این خودکار‌ها از بانک خارج نشود، اگر بسته‌های اسکناس هم این طور سفت و سخت به غل و زنجیر بسته شود، توانایی اختلاس کمتر می‌شود.

۸- بعضی اتفاقات هستند که ارزش خبری ندارند، مثلا بگوییم یک پراید در پمپ بنزین، بنزین زد، اصلا خبر محسوب نمی‌شود، چون روزانه هزاران هزار پراید در پمپ بنزین دارند بنزین می‌زنند. اختلاس هم دارد همین طوری می‌شود و اگر یک نفر در یک بانک، یک میلیارد اختلاس کرد، مثل «بنزین زدن پراید در پمپ بنزین» آن قدر عادی می‌شود که دیگر خبر محسوب نمی‌شود!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->