رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

نوسازی ۲۱۰ تاکسی در مشهد از ابتدای سال ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۸۳۴۹۲
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
نوسازی ۲۱۰ تاکسی در مشهد از ابتدای سال ۱۴۰۰
امسال روند پرداخت تسهیلات به تاکسی رانان مشهدی همچون سنوات قبلی انجام شده و با استفاده از این تسهیلات از ابتدای امسال تا امروز ۲۱۰ تاکسی در مشهد نوسازی شده است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ بخشی از آلودگی هوای کلان شهر به منابع پخش کننده آلودگی متحرک یا همان رفت وآمد خودرو‌های سنگین و سبک مربوط است که تاکسی‌ها به دلیل حضور بیشتر در خیابان‌های شهر، در صورت فرسوده بودن می‌توانند در افزایش آلودگی شهر و البته افزایش مصرف سوخت نقش داشته باشد.

در همین راستا چندین سال است که مدیریت شهری مشهد با استفاده از اعتبارات بانکی اش به رانندگان تاکسی وام پرداخت می‌کند تا شرایط حمل ونقل عمومی سبک مشهد از نظر سن ناوگان در حد مطلوبی قرار گیرد. امسال نیز روند پرداخت تسهیلات به تاکسی رانان مشهدی همچون سنوات قبلی انجام شده و با استفاده از این تسهیلات از ابتدای امسال تا امروز ۲۱۰ تاکسی در مشهد نوسازی شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا، با بیان اینکه مشهد در زمینه نوسازی ناوگان تاکسی رانی در مقایسه با دیگر شهر‌های کشور پیشرو است، اظهار کرد: متأسفانه برخی مشکلات برای نوسازی ناوگان وجود دارد که درصدد حل آن‌ها هستیم.

احمد محبی با بیان اینکه یکی از مشکلات کاری به مجموعه ایران خودرو برمی گردد و این گروه خودروسازی گاهی مسائل مربوط به تحویل خودرو و صدور پیش فاکتور‌ها را با کندی انجام می‌دهد، افزود: به تازگی مشکلاتی برای پرداخت وام داشته ایم و پرداخت تسهیلات مربوط به نوسازی که از محل اعتبارات شهرداری مشهد درحال پرداخت است، با وقفه مواجه شده، اما دراین باره مذاکراتی انجام شده است و به احتمال زیاد تا چند روز آینده این مشکل نیز برطرف می‌شود و پرداخت تسهیلات به تاکسی رانانی که نام نویسی کرده اند، به روال عادی برمی گردد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۱ هزار تاکسی فعال در مشهد رفت وآمد و مسافران را جابه جا می‌کنند، تصریح کرد: براساس ماده ۸ قانون هوای پاک، تاکسی‌هایی که عمرشان بیش از ۱۰ سال است، جزو خودرو‌های فرسوده محسوب می‌شوند، اما باتوجه به اینکه دیوان عدالت اداری به ابطلال این ماده رأی داده است، دیگر چیزی به عنوان تاکسی فرسوده نداریم.

محبی افزود: براساس این رأی، ما نیز می‌توانیم برای خودرو‌هایی پروانه فعالیت صادر کنیم که طبق جدول ارائه شده سازمان محیط زیست معاینه فنی می‌گیرند،  اما اگر بخواهیم براساس قانون هوای پاک اعلام نظر کنیم، اینک حدود ۴ هزار دستگاه تاکسی در مشهد عمری بیش از ۱۰ سال دارند.

وی در پاسخ به اینکه آیا باتوجه به رأی دیوان عدالت اداری مشکلی برای بازسازی ناوگان تاکسی رانی پیش نمی‌آید، گفت: مشکلی پیش نخواهد آمد، زیرا تسهیلات پرداختی به تاکسی رانان مشهدی مربوط به ارگان خاصی نیست و از محل اعتبارات شهرداری مشهد پرداخت می‌شود؛ ایران‌خودرو نیز خودرویی را که برای نوسازی مورد تأیید ماست، خودرو فرسوده محسوب می‌کند و فرایند نوسازی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد با تأکید بر اینکه اکنون نگرانی ما در موضوع نوسازی افزایش قیمت خودروهاست، تصریح کرد: متأسفانه پارسال چندین بار قیمت خودرو افزایش یافت و اگر این روند امسال هم ادامه یابد، پرداخت تسهیلات و در نهایت نوسازی ناوگان بازهم با مشکل روبه رو می‌شود.

وی با اشاره به تعداد تاکسی‌های نوسازی شده در سال ۱۴۰۰ گفت: از ابتدای امسال تا امروز ۳۱۷ تاکسی‌ران مشهدی برای بهره‌مندی از تسهیلات نوسازی ناوگان تاکسی رانی نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۲۱۰ خودرو نوسازی شده است و در مجموع پارسال و امسال ۶۹۰ تاکسی در مشهد نوسازی شده است.

وی تأکید کرد: همچنین ۱۳۰ پیش فاکتور نیز برای دریافت تاکسی‌های جدید صادر شده است و اگر از نظر قیمتی مشکلی پیش نیاید، برنامه ما این است که تا پایان سال خودرو‌های نوسازی شده ناوگان تاکسی رانی مشهد به ۴۰۰ تاکسی برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->