علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

شرط‌بندی با حساب پدر؛ دوست‌مجازی در بازی کلش رویال کار دست پسر نوجوان مشهدی داد

  • کد خبر: ۸۴۱۱۴
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
شرط‌بندی با حساب پدر؛ دوست‌مجازی در بازی کلش رویال کار دست پسر نوجوان مشهدی داد
نوجوان ۱۵‌ساله مشهدی با همدستی دوست مجازی‌اش حساب پدر خود را خالی کرد.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ فضای بازی داغ بود و هرچه جلوتر می‌رفتم با افراد زیادی آشنا می‌شدم. همگی درخواست دوستی می‌دادند و می‌خواستند تا با آن‌ها هم گروه شوم. هم گروهی چند کاربر قدرتمند موجب می‌شد قلعه‌های زیادی را درکلش رویال فتح کنیم و در مقابل پول زیادی به دست آوریم. اگرچه اعتیاد به این بازی پیدا کرده بودم، اما از یکجایی به بعد همه چیز یکنواخت شده بود. حمله به ضعیف‌تر و فتح قلعه؛ همین.

روایت اول: بازی برای پول؛ پول برای بازی

«در این میان با یکی از هم گروهی هایم آشنا شدم. برای مدتی بازی را رها کرده و در فضای چت بازی با هم حرف می‌زدیم. او یک بازی را پیشنهاد داد که طبق گفته خودش هیجان زیادی داشت. پای پول، آن هم زیادش وسط بود. بازی همراه بود با شرط بندی. برنده پول زیادی گیرش می‌آمد.

قوه محرکه بازی، اما چیزی بود که من و دوستم نداشتیم؛ پول. شرط ورود به بازی ۳ میلیون تومان بود. بیشترین رقمی که تا به حال به عنوان پول تو جیبی داشتم یک تراول ۵۰ هزار تومانی بود. با یک نقشه حساب شده قرار شد بازی را برای اولین بار شروع کنیم. از قضا اولین مرحله هم برنده میدان شدیم و پول خوبی به جیب زدیم. بازی قاعده خودش را داشت. بازی می‌کردیم برای پول و پول در می‌آوردیم برای انجام مراحل بالاتر از بازی.»

روایت دوم: پاک کردن پیامک‌های بانکی

«مو لای درز نقشه مان نمی‌رفت. پدرم سنگین خواب بود. می‌دانستم پول در حسابش دارد، ولی باید صبر می‌کردم تا بخوابد آن وقت وارد عمل می‌شدم. دوستم یکی از حساب‌های پدرش که پیامک برایش ارسال نمی‌شد را کِش (سرقت) رفته بود. اولین ۳ میلیون تومان را که از حساب پدرم به حساب پدر دوستم انتقال دادم بلافاصله پیامک کسر وجه را پاک کردم که مبادا فردا صبح پدرم آن را ببیند.»

«اولین مرحله از بازی را بردیم و سود خوبی به جیب زدیم. با خودم گفتم که ۳ میلیون تومان پدرم را بر می‌گردانم، اما پول را برای مرحله بعدی نیاز داشتم برای همین منصرف شدم. هر مرحله که پیش می‌رفتم، می‌گفتم که این آخرین بار است، اما همین که پولم را از دست می‌دادم برای گرفتن انتقام مرحله دیگر را بازی می‌کردم. کارم شده بود پول برداشتن از حساب پدرم بدون آنکه بویی ببرد. نقشه یک پلن بیشتر نداشت؛ انتقال پول به حساب پدر دوستم، پاک کردن پیامک بانکی کسر وجه و بازی. این اواخر دیگر خبری از برنده شدن نبود. باخت، باخت و باخت تنها چیزی بود که به دست می‌آوردیم. اگرچه قصد داشتم که بعد از چند مرحله بازی آن را کنار بگذارم، اما این اواخر با فکر بازی و برنده شدن در آن می‌خوابیدم و صبح با همین خیال بلند می‌شدم.»

روایت سوم: شک بی خبری برای ۲ پدر

از تعجب سرش داشت شاخ در می‌آورد. وقتی حسابدار بیمارستان گفت که حسابش خالی است، شوکه شد. از زن جوان خواست تا چند مرتبه دیگر کارت را در دستگاه بکشد، اما هر بار یک پیام تکراری روی صفحه نمایش دستگاه کارت خوان نشان داده می‌شد. پول‌هایی که برادر و خواهرش برای درمان پدرشان به حساب او ریخته بودند، پر باز کرده بودند و به ناکجا آباد پریده بودند. مستأصل بود و تنها راهی که به ذهنش می‌رسید، رفتن به پلیس فتا بود.

مرد جوان به مرکز پلیس فتای استان خراسان رضوی مراجعه کرد و سپس به اداره مبارزه با جرائم سایبری هدایت شد. مرد از ۶۵ میلیون تومان هزینه درمان پدرش گفت که نمی‌دانست چرا در حسابش نیست. تحقیقات پرونده موجب شد تا سرنخی از وجوه کسر شده به دست مأموران پلیس فتا بیفتد. سرنخی که مردی جوان را از شهرستان تربت جام به مشهد کشاند. مرد احضار شده، اما پس از حضور در پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی درباره وجوه انتقال داده شده به یکی از حساب هایش ابراز بی اطلاعی کرد و مدعی شد که این کارت بانکی در اختیار فرزند نوجوانش است. همین اطلاعات سرنخ دیگری از ماجرا را پیش پای مأموران انداخت و موجب شد تا ضابطان قضایی از پول‌های کسر شده سر دربیاورند.

روایت چهارم: رویای یک شبه پول دار شدن همچنان قربانی می‌گیرد

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در تشریح جزئیات این پرونده گفت: مأموران ما با طرح این فرضیه که پسر مرد تربت جامی در این ماجرا نقش داشته بلافاصله او را به مشهد فراخواندند و وقتی این نوجوان ۱۵ ساله در برابر همکاران ما قرار گرفت راز ۵۶ میلیون تومان سرقتی را فاش کرد.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: با اعتراف این پسر نوجوان مشخص شد که پسر مرد مال باخته گرداننده اصلی این پرونده بوده است. او بدون اطلاع از پدرش و اطلاع از وجود ۶۵ میلیون تومان در حساب او وجوهی که قرار بود خرج بیمارستان پدربزرگش شود را صرف یک بازی شرط بندی کرده بود.

این مقام ارشد پلیس فتای استان ادامه داد: پسر شاکی پرونده بلافاصله به مرکز پلیس فتا احضار و به این عمل مجرمانه خود اعتراف کرد. او که از این اقدام خود سخت پشیمان بود در اظهاراتش گفت که با دوست مجازی اش (پسر مرد تربت جامی) در فضای بازی کلش رویال آشنا شده و طرح نقشه بازی «دیجیتال واینری» را با هم بسته اند. او با همدستی دوست مجازی اش و با یکی از کارت‌های بانکی پدر او نقشه کسر وجه را کشیده و اجرا کرده اند. پرونده نیز برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

سرهنگ جهانشیری تأکید کرد: آنچه در این گونه پرونده‌ها مطرح است، بازنگشتن وجوه کسر شده از حساب شکات می‌باشد، زیرا این وجوه به حساب‌های خارجی منتقل شده و قابل پیگیری نیستند بنابراین شهروندان توجه داشته باشند که به هیچ عنوان فریب وعده‌های پوچ این گونه بازی‌ها که اغلب مدعی هستند مخاطبان خود را یک شبه پول دار می‌کنند را نخورند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->