خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳) یک کشته و ۲ زخمی در تصادف ۲ موتور سیکلت با پاترول در جاده بابل (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تبادل کالا‌های دزدی با هروئین توسط سارقی در مشهد

  • کد خبر: ۸۴۲۹۵
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
تبادل کالا‌های دزدی با هروئین توسط سارقی در مشهد
یک سارق غیربومی در مشهد به‌دام افتاد و به ۵۰ سرقت اعتراف کرد.

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ «یادم نمی‌آید از چه روزی و چه سالی، با دستان خودم موریانه به ریشه زندگی ام انداختم. فقط رفقای بی معرفتم را فراموش نمی‌کنم که این آتش را به دامنم انداختند و بعد هم که اعتیاد همه زندگی ام را سوزاند، مثل دستمال چرک دورم انداختند و دیگر به جمعشان راهم ندادند.

اعضای خانواده ام خیلی تلاش کردند تا نجاتم دهند، اما نشد. از موقعی که انگشت نما شده بودم و دیگر توی شهرمان کسی مرا تحویل نمی‌گرفت، فهمیدم آنجا دیگر محل ماندن نیست باید کاری می‌کردم، به خصوص که خانواده هم از من قطع امید کرده بود. بعد از آن دل به جاده زدم و راستش را بگویم از شهرم گریختم و به دامن مشهد پناه آوردم.

البته اینجا هم حال و روزم با شهر خودمان فرقی نمی‌کرد، فقط این شهر، چون بزرگ است، دیگر کسی به من کاری نداشت، البته از موقعی که به اینجا آمدم دیدم مانند من در این شهر کم نیستند. با کارتن خوابی زندگی می‌کردم و گاهی هم در پاتو ق‌های معتادان می‌خوابیدم، اما باید فکری برای پول موادم می‌کردم، همین شد که دست به سرقت زدم. اما آدمی با سر و شکل من خیلی زود لو می‌رفت و من دستگیر شدم. مدتی زندانی بودم و سه ماه قبل آزاد شدم.

کاری از دستم برنمی آمد، حالا که یک معتاد سابقه دار بودم چه باید می‌کردم. تنها کاری که بلد بودم سرقت بود و در سرقت آخر از یک خودرو فقط یک اسپری، یک فندک و کمی خرت و پرت برداشتم که مأموران دستگیرم کردند. البته می‌خواستم فرار کنم و فکر می‌کردم که می‌توانم، اما ۵۰۰ متر جلوتر که از نفس افتادم، تازه فهمیدم با خودم چه کرده ام. از سبک زندگی ام پشیمانم، اما نمی‌دانم چه باید بکنم.»

افسر دایره سرقت کلانتری شفا تمام اعترافات متهم را مو به مو یادداشت و در پرونده اش وارد کرد. این پرونده در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با سرقت‌های خیابانی و با دستور ویژه سرهنگ حسین دهقان پور، فرمانده انتظامی مشهد، از سوی تیم تجسس کلانتری شفای مشهد اجرا شده بود.

ورود افسران کلانتری به عملیات

مأموران با دردست داشتن سرنخ‌هایی از سرقت‌های خرد، با تحرکات سریالی سارقانی روبه رو بودند که پس از خالی کردن وسایل داخل خودرو‌ها در محدوده این کلانتری، از محل متواری می‌شدند. بررسی‌های میدانی نشان می‌داد که بیشتر سرقت‌ها در ساعات ابتدایی شب و پس از تاریک شدن هوا صورت می‌گیرد و خودرو‌های مدل پایین به واسطه ایمنی کمتر و نداشتن دزدگیر و. بیشتر مورد هدف قرار می‌گیرد.

افسران تجسس کلانتری شفای مشهد با کنار هم چیدن تمام این سرنخ ها، عملیات نامحسوس خود را در مکان‌هایی که بیشترین میزان سرقت رخ داده بود، آغاز کردند. ساعت ۷ شب بود و رفت و آمد‌های خیابانی به اوج خود نزدیک می‌شد، درست موقعی که سارقان معمولا با سوءاستفاده از این شلوغی و ازدحام خیابانی، نقشه‌های شوم خود را اجرایی می‌کنند.

خودرو گشت کلانتری هنگام حرکت در بولوار هدایت، درست مقابل بوستان حجاب متوجه حرکت مشکوک مردی جوان می‌شود. مأموران با توجه به سروشکل این فرد که نشان می‌داد به اعتیاد شدیدی گرفتار است، بلافاصله به صورت نامحسوس، مراقبت از مظنون را آغاز کردند.

سکانس سرقت در خیابان هدایت

کمی که گذشت، مأموران متوجه شدند که مرد جوان مقابل یک پراید مدل پایین متوقف شده و اطراف را می‌پاید. لحظاتی بعد مرد جوان با دست کردن درون جیبش سوئیچی را بیرون آورد و به راحتی در خودرو پراید سفیدرنگ را باز کرد و درون آن نشست و خیلی زود در حالی که وسایلی را درون جیب هایش جاسازی می‌کرد از خودرو پیاده شد و بدون قفل کردن، با گام‌های بلند از خودرو دور شد.

دیگر برای تیم گشت کلانتری شفا مسجل شده بود که با متهمی تیزدست روبه رو شده اند، که بلافاصله به سراغ او رفتند. متهم با دیدن مأموران پای پیاده از محل گریخت، اما ۵۰۰ متربالاتر دستگیر شد.

در بازرسی بدنی از متهم تعدادی وسایل سرقتی به همراه بسته مواد مخدری شبیه به هروئین کشف شد. با انتقال متهم به کلانتری مشخص شد که این فرد دارای ۴ سابقه کیفری و اهل یکی از شهرستان‌های جنوبی استان است. او ۳ ماه قبل از زندان آزاد شده و اتهام قبلی او نیز سرقت وسایل درون خودرو بوده است.

کلیدم به همه قفل‌ها می‌خورد

این متهم ۳۴ ساله در ادامه اعترافاتش گفته است: دسته کلیدی دارم که می‌توانم با آن در همه خودرو‌های مدل پایین را باز کنم. وسایل سرقتی را هم پشت خواجه ربیع به ساقیان موادمخدر می‌دهم و مواد می‌گیرم.
مرد جوان در ادامه بازجویی‌های تخصصی تاکنون به ۵۰ فقره سرقت اعتراف کرده است و با دستور سرهنگ دهقان پور، رئیس پلیس مشهد، تحقیقات از متهم برای روشن شدن دیگر سرقت‌ها و همدستان احتمالی اش ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->