آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

عجیب‌ترین قاتلان تاریخ را بشناسید

  • کد خبر: ۸۴۸۱۴
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
عجیب‌ترین قاتلان تاریخ را بشناسید
اکثر ما زمانی که صحبت از قتل و قاتلان زنجیره‌ای به میان می‌آید ناخودآگاه و بی‌هیچ دلیل مشخصی برای سر در آوردن از موضوع به سمت آن کشیده می‌شویم چرا که همه ما عاشق داستان‌های رازآلود همراه با وحشت هستیم که از قضا هرچه چاشنی ترس و مبهم بودن آن بیشتر باشد ما نیز بیشتر به سمت‌شان جذب خواهیم شد.

به گزارش شهرآرانیوز، برای درک بهتر این غریزه کافی است سری به اینترنت بزنید و سریال‌ها و فیلم‌های ترسناک با داستان جنایی و قاتلان سریالی را جست‌وجو کنید. آمار بالای بازدید و امتیاز این سریال‌ها ریشه در محبوبیت این ژانر در میان مردم دارد. هر هفته از مخوف‌ترین و سنگدل‌ترین قاتلان ایران نوشتیم و این هفته سراغ عجیب‌ترین و شیطانی‌ترین پرونده‌های قتل از سراسر جهان رفتیم و آنها را مرور کردیم.

قاتل اسیدی

در اواخر دهه ۱۹۴۰ فردی به نام جان جورج‌های، پس از قتل شش نفر تبدیل به یک قاتل سریالی نمادین در انگلستان شد. گرچه او در دادگاه ادعا داشت که مرتکب ۹ فقره قتل شده و تعداد قتل‌هایش را افزایش داد. قتل‌های سریالی جورج زمانی آغاز شد که وی به اتهام کلاهبرداری مدتی محکوم به حبس شد. او قربانیان کلاهبرداری خود را مقصر به زندان افتادن خویش می‌دانست و معتقد بود که اگر قربانی زنده‌ای وجود نداشت اکنون او اینچنین در حبس به سر نمی‌برد.

وی همچنین در مدت زندانی بودن خود، آموخت که می‌تواند با حل کردن بدن قربانیان در اسید بدون گذاشتن هیچ ردی، به‌طور کلی آنها را از بین ببرد. جورج پس از رهایی از زندان، به‌رغم دستیابی به یک شغل مهندسی و پر درآمد، دست به قتل یکی از آشنایان مرفه و موفق خود زد. وی پس از وارد کردن ضربه‌ای مهلک به سر مقتول، بدن او را در بشکه‌ای پر از اسید سولفوریک حل کرده و بقایای آن را در انباری از پیش تعیین شده، تخلیه کرد.

اندکی بعد، خانواده مقتول به جورج و داستان‌هایی که از او شنیده بودند مشکوک شدند اما جورج که دیگر نمی‌خواست به زندان بازگردد راه‌حل را در کشتن و از بین بردن کل خانواده مقتول به همان شیوه قبل دید. اما ماجرا به همین جا ختم نشد و مدتی پس از این جنایت جورج تمامی پول خود را در قمار از دست داد. او برای جبران پول از دست رفته بار دیگر دست به جنایتی خونبار زد. او که نمی‌خواست دوباره به محل جنایت قبلی و انباری که بقایای بدن قربانیانش را مخفی کرده بود بازگردد، انباری بزرگ‌تری اجاره کرده و پس از فراهم آوردن مقدمات اولیه، زوجی ثروتمند را هدف قرار داده و پس از قتل و حل کردن بدن آنها در اسید، تمامی اموال گران‌قیمت آنها را سرقت می‌کند. اما در نهایت جورج پس از ارتکاب به آخرین قتل خود که بیوه ثروتمندی بود، دستگیر شد.  داستان برملا شدن جنایت آخر از این قرار است که انبار جدید جورج سیستم زهکشی مناسبی نداشت و وی پس از حل جنازه در اسید، بقایای آن را روی توده‌ای از آشغال‌های پشت انبار خود، جایی که پلیس به‌راحتی متوجه آن شد، تخلیه کرده بود.  جورج پس از دستگیری به سرعت در رسانه‌های عمومی به‌عنوان قاتل اسیدی شناخته شد و بلافاصله توسط دادگاه به اشد مجازات محکوم  و پس از مدت کوتاهی اعدام شد.

جنایتکاران کوچک

جان ونابلز و رابرت تامپسون ۱۰ ساله جوان‌ترین قاتلانی هستند که تاریخ مدرن بریتانیا تا به‌حال به خود دیده‌است.

در سال ۱۹۹۳ زمانی که مادر کودک دو ساله‌ای به نام جیمز بلگر، همراه با فرزند نوپای خود در فروشگاهی مشغول خرید بود، جان و رابرت اقدام به ربودن این کودک کردند. آنها جیمز را از فروشگاه خارج کرده و در مکانی خلوت شروع به شکنجه کودک دوساله از‌جمله کوبیدن سر او به زمین، زخمی کردن صورت، پرتاب آجر به سر و بدن، فرو کردن چند باتری در حلق، کتک زدن و پرتاب میله‌های سنگین آهنی روی بدن این کودک معصوم کردند.  زمانی که جیمز به بیمارستان رسانده شد حداقل ۱۰ شکستگی در جمجمه سر و ۴۲ جراحت دیگر در بدن داشت که باعث از دست رفتن جان او شد. چیزی که درباره میزان شرارت این دو قاتل نوجوان عجیب به نظر می‌رسد این است که این دو درست مثل دو قاتل حرفه‌ای برای به‌جا نگذاشتن اثر از خود، بدن بی‌جان جیمز را روی ریل‌های راه‌آهن، به امید رد شدن قطار از روی بدن او و تصادفی به نظر رسیدن اتفاق رها کرده بودند.

خودکشی دکتر مرگ

هارولد فردریک شیپمن، پزشکی عمومی اهل انگلیس و البته مشهورترین قاتل سریالی این کشور بود که در سی و یکم ژانویه سال ۲۰۰۰ به جرم قتل ۱۵ نفر مجرم شناخته شده و به ۱۵ بار حبس ابد بدون عفو محکوم شد اما این ۱۵ نفر تنها قربانیان او نبودند. دو سال طول کشید تادیم جانت اسمیت ــ افسر پرونده ــ با تحقیقات گسترده‌ای که انجام داد متوجه شد تعداد اصلی قربانیان ۲۵۰ نفر بوده و ۸۰ درصدشان بیماران سالخورده‌ای بودند که برای معالجه به آقای دکتر مراجعه کرده بودند اما در این میان یک مقتول با ۴۱ سال سن و کودکی چهارساله، جوان‌ترین قربانیان پزشک مرگ بودند. هارولد در سیزدهم ژانویه ۲۰۰۴، یک روز قبل از جشن تولد ۵۸ سالگی‌اش در سلولش خود را به وسیله ملحفه‌های تختش به دار آویخت و خودکشی کرد.

قاتل منفور چین

هو وانلین یکی از مشهورترین و البته منفورترین قاتلان سریالی در تاریخ چین است که ۱۴۶ نفر را به قتل رساند. در سال ۱۹۸۰ هو به جرم تجاوز دستگیر و به زندان انداخته شد. در سال ۱۹۹۳ پس از آزادی با توجه به مدارک تحصیلی‌ای که داشت موفق شد تا یک مرکز درمانی تاسیس کند، در آنجا او به‌راحتی می‌توانست نقشه‌های شوم خود را بدون این‌که کسی متوجه شود اجرا کند. هو ادعا می‌کرد که تمامی بیماران خود را به روش‌های سنتی و با داروهای گیاهی درمان می‌کند و به همین دلیل در عرض مدت کوتاهی در تمام کشور به شهرت رسید و بیماران زیادی به او مراجعه کردند. پس از مدتی مشخص شد که حداقل ۱۴۶ نفر از بیماران او با داروهایی که حاوی مقادیر زیادی سولفور سدیم بودند مسموم شده و جان‌شان را از دست داده‌اند. مرد جنایتکار در ژانویه ۱۹۹۹ دستگیر و به جرم قتل ۱۴۶ نفر به ۱۵ سال حبس محکوم شد.

جانور

لوییز آلفردو گاراویتو کوبیلوس که به نام «لابیستا» به معنی «جانور» مشهور است، قاتل سریالی کلمبیایی است که در سال ۱۹۹۹ به جرم تجاوز، شکنجه و قتل ۳۰۰ پسربچه به ۱۸۵۳سال و ۹ روز حبس محکوم شد. استخوان‌های قربانیان لوییز جانور از طریق نقشه‌هایی که او در زندان ترسیم کرده بود، پیدا شدند. او در رسانه‌های آمریکایی به عنوان «وحشتناک‌ترین قاتل سریالی دنیا» معرفی شد. قربانیانی که لوییز جانور انتخاب می‌کرد همگی بین ۶ تا ۱۶ سال سن داشتند و بی‌خانمان، روستایی یا یتیم بودند و او می‌توانست با هدیه‌ای کوچک یا وعده‌ای دروغین آنها را فریب دهد.

منبع: جام جم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->