اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

صنعت نمایشگاهی کشور آینده‌ای روشن دارد

  • کد خبر: ۸۴۸۴۲
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
صنعت نمایشگاهی کشور آینده‌ای روشن دارد
سعید صیفی، رئیس انجمن نمایشگاه‌های کشور در گفت‌وگو با شهرآرا: در کشور ما با توسعه اقتصاد، صنعت نمایشگاهی جایگاهش را پیدا کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به تازگی سعید صیفی، مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد به عنوان رئیس انجمن نمایشگاه‌های کشور انتخاب شده است. این مسئله بهانه‌ای شد تا با او درباره برنامه هایش گفتگو کنیم.

رئیس انجمن نمایشگاه‌های کشور در گفتگو با شهرآرا می‌گوید: سال گذشته مراکز نمایشگاهی در سرتاسر جهان به واسطه شیوع بیماری کرونا، علاوه بر برگزاری محدود نمایشگاه فیزیکی به راه حل‌های دیجیتالی رو آوردند تا از فناوری برای ایجاد ارتباطات این زنجیره عرضه حیاتی بهره گیری کنند.

آن‌ها با به کارگیری قدرت فناوری برای گردهم آوردن خریدار و فروشنده از بستر بازار مجازی استفاده کردند. در حالی که راه حل‌های دیجیتالی در دوره همه گیری ارزشمند عمل کردند، داده‌ها نشان می‌دهد که با رونق دوباره اقتصاد، هر ۲ سمت این زنجیره عرضه مشتاق اند که به پلت فرم‌های ارتباط رودررو بازگردند.

صنعت نمایشگاهی کشور آینده‌ای روشن دارد

صیفی می‌گوید: در کشور ما با توسعه اقتصاد، صنعت نمایشگاهی جایگاهش را پیدا کرده است و به لحاظ تعداد نمایشگاه ها، کانال‌های برگزاری نمایشگاه و ساخت سایت‌های نمایشگاهی به شکل صنعت مطرح می‌شود. هر سال بیش از ۶۰۰ نمایشگاه در کشور برگزار می‌شود. اکنون ۳۴ مرکز نمایشگاهی در کشور وجود دارد و در این مسیر بسیاری از شرکت‌های برگزارکننده، غرفه سازی، خدمات غرفه دار و... شکل گرفته اند.

وی می‌افزاید: صنعت نمایشگاهی ایران چه در سطح تخصصی و چه در سطح بین المللی با رشد چشمگیری روبه رو بوده است که با وجود این توسعه، هنوز با صنعت نمایشگاهی کشور‌های توسعه یافته فاصله دارد و با چالش‌های متعددی روبه روست. به عنوان مثال فعالیت‌های نمایشگاهی با وجود اینکه در خدمت صنایع مختلف هستند، هنوز به عنوان یک صنعت مستقل شناخته نشده و درواقع جایگاه اصلی شان را در اقتصاد ایران پیدا نکرده اند.

وی ادامه می‌دهد: با این همه، صنعت نمایشگاهی کشور آینده‌ای روشن در پیش دارد و ظرفیت درخور ملاحظه‌ای برای رشد و توسعه دیده می‌شود. اینجاست که ضرورت فعالیت انجمن نمایشگاهی قدرتمند به خوبی احساس می‌شود. در کشور‌هایی که اقتصادی توسعه یافته دارند، نقش دولت در کنترل نمایشگاه‌ها با نقش انجمن‌های صنعتی یکپارچه شده است و با سازوکار قیمت گذاری بازار و تدوین قوانین و مقررات مربوط به مسائل خاص صنعت، هماهنگ سازی منابع صنعت و جلوگیری از رقابت ناصحیح مدیریت صنعت نمایشگاهی را برعهده دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->