راه‌اندازی اتاق لبخند برای مادران و کودکان در بوستان‌های ویژه بانوان شهر مشهد قلندرشریف: بزرگ‌ترین زمین چمن مصنوعی شهرداری مشهد و ۷ پروژه ورزشی در منطقه ۳ افتتاح می‌‎شود رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مشارکت‌ها و مسکن شورای اسلامی شهر مشهد: رونق ملموس در اقتصاد شهر، هدف شورای ششم است نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: راه‌اندازی فاز یک خط ۳ مترو، مطالبه دیرینه رهبری و آرزوی مردم مشهد بود لزوم تکیه بر ظرفیت‌های شورا در مسیر اداره بهینه شهر برپایی بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی گل‌و‌گیاه مشهد از ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: برای خدمت به مردم، کار نمایشی نکردیم طوفان شدید مشهد جان درختان را گرفت | سقوط ۶۲ اصله درخت در سطح شهر (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) فروش ۷ هزار و ۹۵۵ میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۳ آذین‌بندی و نورپردازی ۲۳۲ کیلومتر از معابر مشهد هم‌زمان با دهه کرامت ۱۴۰۴ جشن‌های دهه کرامت ۱۴۰۴ در مشهد، از ۱۱ اردیبهشت آغاز می‌شود افزایش سقف شارژ من‌کارت شهروندی مشهد تا ۲۰۰ هزار تومان مشهد در وضعیت هشدار | تمهیدات ویژه شهرداری مشهد برای مقابله با بارندگی و سیلاب (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) آماده‌باش شهرداری مشهد برای مقابله با وزش باد شدید و رگبار باران (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) درباره کوچه‌ای قدیمی در محله توحید مشهد | پاچناری که گلشن شد اطلاعیه تعطیلی ۵ بوستان مشهد به دلیل شرایط ناپایدار جوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) دو پیشنهاد شهردار مشهد مقدس به دبیرکل متروپلیس برای توجه ویژه به کودکان و مردم غزه مطالبه ساکنان محله سجادیه مشهد برای بازگشت مشوق‌های بافت فرسوده
سرخط خبرها

صنعت نمایشگاهی کشور آینده‌ای روشن دارد

  • کد خبر: ۸۴۸۴۲
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
صنعت نمایشگاهی کشور آینده‌ای روشن دارد
سعید صیفی، رئیس انجمن نمایشگاه‌های کشور در گفت‌وگو با شهرآرا: در کشور ما با توسعه اقتصاد، صنعت نمایشگاهی جایگاهش را پیدا کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به تازگی سعید صیفی، مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد به عنوان رئیس انجمن نمایشگاه‌های کشور انتخاب شده است. این مسئله بهانه‌ای شد تا با او درباره برنامه هایش گفتگو کنیم.

رئیس انجمن نمایشگاه‌های کشور در گفتگو با شهرآرا می‌گوید: سال گذشته مراکز نمایشگاهی در سرتاسر جهان به واسطه شیوع بیماری کرونا، علاوه بر برگزاری محدود نمایشگاه فیزیکی به راه حل‌های دیجیتالی رو آوردند تا از فناوری برای ایجاد ارتباطات این زنجیره عرضه حیاتی بهره گیری کنند.

آن‌ها با به کارگیری قدرت فناوری برای گردهم آوردن خریدار و فروشنده از بستر بازار مجازی استفاده کردند. در حالی که راه حل‌های دیجیتالی در دوره همه گیری ارزشمند عمل کردند، داده‌ها نشان می‌دهد که با رونق دوباره اقتصاد، هر ۲ سمت این زنجیره عرضه مشتاق اند که به پلت فرم‌های ارتباط رودررو بازگردند.

صنعت نمایشگاهی کشور آینده‌ای روشن دارد

صیفی می‌گوید: در کشور ما با توسعه اقتصاد، صنعت نمایشگاهی جایگاهش را پیدا کرده است و به لحاظ تعداد نمایشگاه ها، کانال‌های برگزاری نمایشگاه و ساخت سایت‌های نمایشگاهی به شکل صنعت مطرح می‌شود. هر سال بیش از ۶۰۰ نمایشگاه در کشور برگزار می‌شود. اکنون ۳۴ مرکز نمایشگاهی در کشور وجود دارد و در این مسیر بسیاری از شرکت‌های برگزارکننده، غرفه سازی، خدمات غرفه دار و... شکل گرفته اند.

وی می‌افزاید: صنعت نمایشگاهی ایران چه در سطح تخصصی و چه در سطح بین المللی با رشد چشمگیری روبه رو بوده است که با وجود این توسعه، هنوز با صنعت نمایشگاهی کشور‌های توسعه یافته فاصله دارد و با چالش‌های متعددی روبه روست. به عنوان مثال فعالیت‌های نمایشگاهی با وجود اینکه در خدمت صنایع مختلف هستند، هنوز به عنوان یک صنعت مستقل شناخته نشده و درواقع جایگاه اصلی شان را در اقتصاد ایران پیدا نکرده اند.

وی ادامه می‌دهد: با این همه، صنعت نمایشگاهی کشور آینده‌ای روشن در پیش دارد و ظرفیت درخور ملاحظه‌ای برای رشد و توسعه دیده می‌شود. اینجاست که ضرورت فعالیت انجمن نمایشگاهی قدرتمند به خوبی احساس می‌شود. در کشور‌هایی که اقتصادی توسعه یافته دارند، نقش دولت در کنترل نمایشگاه‌ها با نقش انجمن‌های صنعتی یکپارچه شده است و با سازوکار قیمت گذاری بازار و تدوین قوانین و مقررات مربوط به مسائل خاص صنعت، هماهنگ سازی منابع صنعت و جلوگیری از رقابت ناصحیح مدیریت صنعت نمایشگاهی را برعهده دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->