پلمب نانوایی متخلف در مشهد | آغاز دور جدید نظارت‌ها بر واحد‌های صنفی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) حواشی چای دبش ادامه دارد | دریافت ۱۴۳ وام فقط از یک بانک دولتی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) گزارش جدید از بحران قطعه‌سازی | بدهی ۱۱ میلیاردی سایپا روی میز ۵ سال بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس | ۳ بار رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان در ۲ سال جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت
سرخط خبرها

ایران با همکاری ترکیه خودرو می‌سازد؟

  • کد خبر: ۸۵۱۶۸
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
ایران با همکاری ترکیه خودرو می‌سازد؟
رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی تهران می‌گوید شرایط برای تولید یک خودروی مشترک میان ایران، ترکیه و روسیه فراهم است.

به گزارش شهرآرانیوز، تعدادی از صادرکنندگان و فعالان اقتصادی روز ۲۹ مهر ماه به مناسبت روز ملی صادرات با ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران دیدار کردند. در این دیدار تعدادی از فعالان اقتصادی دیدگاه‌های خود نسبت به شرایط امروز و افق پیش‌روی کشور را تشریح کرده و پیشنهاداتی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور ارائه کردند.

محمدرضا نجفی منش – رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی تهران – به عنوان یکی از حاضران در این نشست به ارائه پیشنهاداتی برای بهبود شرایط صنعت خودرو کشور پرداخت.

او در این رابطه توضیح داده: من سه پیشنهاد در ارتباط با صنعت خودرو مطرح کردم؛ پیشنهاد اول این بود که واردات در مقابل صادرات برای خودرو اجرایی شود. در این صورت ارز مورد نیاز برای واردات از محل صادرات تامین‌ می‌شود و به منابع ارزی کشور نیز فشاری وارد نخواهد شد. ضمن آنکه تب تقاضای خودروهای خارجی نیز فروکش کرده و قیمت خودروهای خارجی در بازار کاهش پیدا می‌کند. در واقع در این طرح می‌تواند خودروهای در حد ۳۵ هزار دلار وارد شود که چندان لوکس هم نیستند.

او افزود: پیشنهاد دیگر آن بود که سه کشور ایران، روسیه و ترکیه از طریق توافق روسای جمهورشان، اقدام به تولید خودروی مشترک و صادرات آن کنند؛ به نحوی که در هر کشور ۳۰ درصد از این خودرو ساخته شود.

موضوع دیگری که رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق تهران با رئیس جمهوری در میان گذاشته، وضعیت نامساعد قطعه سازان بوده است و او درخواست کرده که دولت به وضعیت قطعه سازان توجه نشان دهد.

به گفته نجفی منش، در حاشیه این جلسه، امکان مذاکره فعالان بخش خصوصی با علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی نیز فراهم شده است و آنها شکایت سیستم بانکی را نزد او آورده اند. او در این باره توضیح داد: فعالان اقتصادی به این نکته اشاره کردندکه سیستم بانکی روی تولید فشار غیرضروری وارد می‌کند؛ برای مثال، بانک‌ها، تسهیلات‌گیرندگان را مجبور می‌کنند که رسوب نقدینگی داشته باشند؛ درحالی که این انتظار بیجایی است و تولید کننده منابع خود را وارد تولید کرده‌است. یا اینکه بانک‌ها برای اعطای وام، وثایق سنگین می خواهند. در حال حاضر سیستم بانکی به کمک قطعه سازان آمده و به آنها تسهیلات می‌دهد و بازپرداخت با خودروساز است. اما وقتی قطعه ساز به بانک مراجعه می‌کند که طلب خود را وصول کند، ‌ بانک، ۲۰ درصد از این مبالغ را به عنوان حساب سپرده نگهداری می کند.

او درباره آخرین وضعیت مشکلات صنعت خودرو کشور نیز گفت: متاسفانه با تداوم شیوه قیمت گذاری دستوری، خودروسازان با زیان انباشته قابل توجهی مواجه هستند و این موضوع خود را در تامین نقدینگی لازم و تسویه بدهی آنها به قطعه سازان نیز نشان داده است.

به گفته عضو اتاق بازرگانی تهران، برای برون رفت از این شرایط، رها کردن قیمت گذاری دستوری اهمیت فراوانی دارد، زیرا در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت که شرکت‌های فعال در صنعت خودرو امکان بهبود شرایط خود را داشته باشند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->