آیا اکنون بهترین زمان برای خرید و فروش طلا است؟ مهر و موم یک کافه بازی و دو سالن زیبایی در مشهد (۱۶ آبان ۱۴۰۴) «چرمشهر» مشهد، نخستین شهرک صنعتی بدون خاموشی کشور| تکمیل پنج هزار نیروگاه خورشیدی جدید تا پایان سال ۱۴۰۴ کارت‌ سوخت آزاد پمپ‌بنزین‌ها جمع‌آوری نمی‌شود رئیس سازمان امور مالیاتی کشور: زمان استرداد مالیات صادرکنندگان کاهش خواهد یافت رئیس اتاق بازرگانی ایران: ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی، کمکی به معیشت مردم نکرده است | سیاست ارز ترجیحی باید اصلاح شود + فیلم قانون مالیات بر ارزش افزوده به‌نفع شهرداری‌ها اصلاح می‌شود | روایت نشست پربار مسئولان اقتصادی کشور در اتاق بازرگانی مشهد رئیس سازمان امور مالیاتی: سکوی شفافیت مالیات بر ارزش افزوده در مشهد موجب اعتماد عمومی است بانک‌ها در سطح استان‌ها ارزیابی می‌شوند | نشست مجمع نمایندگان خراسان رضوی با وزیر اقتصاد برگزار شد سرنوشت بانک آینده در انتظار بانک‌های متخلف | بخشودگی مؤدیان مالیاتی خوش‌حساب به استان‌ها واگذار شد حسابرسی مالیاتی از ابتدای دی‌ماه کاملاً الکترونیک می‌شود | نشست رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با اصناف مشهد برگزار شد ویدئو | طرح معاملات پایانی در بورس از ۲۰ آبان اجرایی می‌شود ثبات قیمت در بازار زعفران (۱۵ آبان ۱۴۰۴) نان یارانه‌ای در مشهد گران شد دامنه نوسان بورس به ۵ درصد افزایش می‌یابد؟ یارانه آبان ۱۴۰۴ با مبلغی اضافه چه روزی واریز می‌شود؟ قیمت امروز طلا و سکه در بازار مشهد چند؟ (۱۵ آبان ۱۴۰۴) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۵ آبان ۱۴۰۴) + جدول حراج شمش طلا یکشنبه آینده (۱۸ آبان ۱۴۰۴) برگزار می‌شود + جزئیات امید تازه برای کارگرانی که بیمه‌شان قطع شده است دستور صرفه‌جویی ۲برابری در مصرف آب تهران صادر شد آمادگی ۱۰۰درصدی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان رضوی برای ورود به فصل سرما کاهش ۵ تا ۲۰ میلیونی قیمت خودرو در مدل‌های داخلی در یک هفته اخیر (۱۵ آبان ۱۴۰۴) + جدول زمستان امسال گاز خانه‌ها روشن می‌ماند و گاز صنعت خاموش؟ بدهکاری ۱۱ ماهه بانک مرکزی به واردکنندگان نهاده دامی کاهش وعده‌های غذایی کارگران از ۳وعده به ۲وعده و حتی به یک‌وعده | «پایه دستمزد» از یک‌سوم خط فقر کمتر است قیمت طلای جهانی در بازار امروز (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۴) | طلای جهانی کاهشی شد کاهش قیمت دینار عراق در مشهد | پول افغانستان و ترکیه چند؟ (۱۵ آبان ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

ایران با همکاری ترکیه خودرو می‌سازد؟

  • کد خبر: ۸۵۱۶۸
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
ایران با همکاری ترکیه خودرو می‌سازد؟
رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی تهران می‌گوید شرایط برای تولید یک خودروی مشترک میان ایران، ترکیه و روسیه فراهم است.

به گزارش شهرآرانیوز، تعدادی از صادرکنندگان و فعالان اقتصادی روز ۲۹ مهر ماه به مناسبت روز ملی صادرات با ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران دیدار کردند. در این دیدار تعدادی از فعالان اقتصادی دیدگاه‌های خود نسبت به شرایط امروز و افق پیش‌روی کشور را تشریح کرده و پیشنهاداتی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور ارائه کردند.

محمدرضا نجفی منش – رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی تهران – به عنوان یکی از حاضران در این نشست به ارائه پیشنهاداتی برای بهبود شرایط صنعت خودرو کشور پرداخت.

او در این رابطه توضیح داده: من سه پیشنهاد در ارتباط با صنعت خودرو مطرح کردم؛ پیشنهاد اول این بود که واردات در مقابل صادرات برای خودرو اجرایی شود. در این صورت ارز مورد نیاز برای واردات از محل صادرات تامین‌ می‌شود و به منابع ارزی کشور نیز فشاری وارد نخواهد شد. ضمن آنکه تب تقاضای خودروهای خارجی نیز فروکش کرده و قیمت خودروهای خارجی در بازار کاهش پیدا می‌کند. در واقع در این طرح می‌تواند خودروهای در حد ۳۵ هزار دلار وارد شود که چندان لوکس هم نیستند.

او افزود: پیشنهاد دیگر آن بود که سه کشور ایران، روسیه و ترکیه از طریق توافق روسای جمهورشان، اقدام به تولید خودروی مشترک و صادرات آن کنند؛ به نحوی که در هر کشور ۳۰ درصد از این خودرو ساخته شود.

موضوع دیگری که رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق تهران با رئیس جمهوری در میان گذاشته، وضعیت نامساعد قطعه سازان بوده است و او درخواست کرده که دولت به وضعیت قطعه سازان توجه نشان دهد.

به گفته نجفی منش، در حاشیه این جلسه، امکان مذاکره فعالان بخش خصوصی با علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی نیز فراهم شده است و آنها شکایت سیستم بانکی را نزد او آورده اند. او در این باره توضیح داد: فعالان اقتصادی به این نکته اشاره کردندکه سیستم بانکی روی تولید فشار غیرضروری وارد می‌کند؛ برای مثال، بانک‌ها، تسهیلات‌گیرندگان را مجبور می‌کنند که رسوب نقدینگی داشته باشند؛ درحالی که این انتظار بیجایی است و تولید کننده منابع خود را وارد تولید کرده‌است. یا اینکه بانک‌ها برای اعطای وام، وثایق سنگین می خواهند. در حال حاضر سیستم بانکی به کمک قطعه سازان آمده و به آنها تسهیلات می‌دهد و بازپرداخت با خودروساز است. اما وقتی قطعه ساز به بانک مراجعه می‌کند که طلب خود را وصول کند، ‌ بانک، ۲۰ درصد از این مبالغ را به عنوان حساب سپرده نگهداری می کند.

او درباره آخرین وضعیت مشکلات صنعت خودرو کشور نیز گفت: متاسفانه با تداوم شیوه قیمت گذاری دستوری، خودروسازان با زیان انباشته قابل توجهی مواجه هستند و این موضوع خود را در تامین نقدینگی لازم و تسویه بدهی آنها به قطعه سازان نیز نشان داده است.

به گفته عضو اتاق بازرگانی تهران، برای برون رفت از این شرایط، رها کردن قیمت گذاری دستوری اهمیت فراوانی دارد، زیرا در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت که شرکت‌های فعال در صنعت خودرو امکان بهبود شرایط خود را داشته باشند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->