کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

آوار بدهی‌های خارجی سرخ‌ها

  • کد خبر: ۸۵۵۶
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸
آوار بدهی‌های خارجی سرخ‌ها
بررسی مطالبات ارزی پرسپولیس به بهانه شکایت جدید بودیمیر
مدیران پرسپولیس طی روز‌های آتی باید به‌دنبال تأمین منابع مالی از حیث ارزی باشند و این ممکن است دردسر بزرگی برای آن‌ها محسوب شود. محمدحسن انصاری‌فرد در هفتادمین روز مدیرعاملی خود در پرسپولیس هنوز با مشکل تأمین منابع مالی برای پرداخت مطالبات مواجه است و این درحالی است که او در روز‌های ابتدایی حضورش مدعی شده بود این تیم را از حیث مالی به شرایط ایده‌آل خواهد رساند. اکنون، اما در کنار مسائل روتین مربوط به مالی این باشگاه و قرارداد‌های داخلی، مهم‌ترین موضوع مربوط به پرداختی‌های ارزی و بدهی آن‌هاست. برانکو ایوانکوویچ و دستیارانش، ماریو بودیمیر، بشار رسن و حتی جونیور براندائو و بوژیدار رادوشووویچ می‌توانند یک دردسر قابل پیش‌بینی برای تیم مدیریتی جدید محسوب شوند.

برانکو؛ از قرارداد تا مالیات
برانکو بعد از اینکه طبق قرارداد موفق به دریافت مطالبات خود نشد، با فسخ یک‌طرفه یک سال باقی‌مانده از آن، راهی الاهلی عربستان شد. او، اما طی این مدت با ۳ جلسه در ترکیه و تهران با مدیران پرسپولیس به‌دنبال مطالبات خود بوده که سرانجامی نداشته است. در شرایط عادی، باشگاه بدون مذاکره درخصوص شرایط تخفیف باید نزدیک به یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار یورو بابت مطالبات او و دستیارانش پرداخت کند و البته مالیات نیز طبق قرارداد برعهده باشگاه خواهد بود.

مصائب جونیور براندائو
مهاجم برزیلی پرسپولیس، دیگربازیکنی است که این باشگاه را در تنگنای مالی در موضوع ارزی قرار خواهد داد. قراردادی نزدیک به ۵۵۰ هزاردلاری این بازیکن و پرداختی ابتدایی که داشته، این‌روز‌ها به‌شدت موردنقد هواداران و حتی سرمربی تیمش قرار دارد؛ اما در صورت فسخ قرارداد نیز ممکن است دردسر دیگری را متوجه باشگاه کند و این جدایی به‌سادگی نخواهد بود. کالدرون در دیدار‌های اخیر، این مهاجم را نیمکت‌نشین کرده است و صحبت‌هایی درباره فسخ قراردادش در پایان نیم‌فصل شنیده می‌شود؛ اما باشگاه را از پرداخت مطالبات او دور نخواهد کرد و این یکی نیز به فهرست پرتعداد طلبکاران ارزی پرسپولیس اضافه خواهد شد.

بودیمیر؛ از گل قهرمانی تا مطالبات سنگین
پرسپولیس در پایان نیم‌فصل گذشته اقدام به جذب مهاجم کروات و سرشناس دیناموزاگرب کرد؛ مهاجمی که قرار بود بعد از محرومیت نقل‌وانتقالاتی، شرایط را در خط حمله تیم به سود سرخ‌پوشان کند، اما عملکرد نه‌چندان‌قابل‌قبول این بازیکن که تنها با گل هفته پایانی مقابل پارس جنوبی و قهرمانی این تیم همراه بود، باعث شد تا او خیلی زود از این تیم جدا شود. بودیمیر در زمان حضورش در پرسپولیس تنها ۳۰ هزار یورو دریافت کرده و با توجه به اینکه بیش از یک ماه حقوقش را دریافت نکرده بود، قراردادش را فسخ کرد. گفته می‌شود قرارداد این مهاجم با پرسپولیس نیز ۵۰۰ هزار یورو بوده و باشگاه با توجه به نامه شکایت او به فیفا باید نزدیک به همین مبلغ را پرداخت کند تا از دردسر دیگری جلوگیری کند.

آغاز سفر‌های آسیایی و اردوی زمستانی
از دیگرموضوعاتی که ممکن است برای باشگاه بار مالی ارزی دیگری درپی داشته باشد، مربوط به شروع دور جدید لیگ قهرمانان آسیاست. در کنار حضور پرسپولیس در رقابت‌های فصل جدید لیگ قهرمانان باید به اردوی زمستانی و نیم‌فصل این باشگاه نیز اشاره کرد که می‌تواند نیازمند بودجه ارزی دیگری برای باشگاه محسوب شود. مدیرعامل پیشین پرسپولیس درباره آخرین حضور این باشگاه در دیدار لیگ قهرمانان، به سرسام‌آور‌بودن شرایط ارزی اشاره کرده بود و اکنون باشگاه باید برای این ۲ موضوع حساس نیز فکری اساسی داشته باشد. باشگاه پرسپولیس در شرایط عادی برای تأمین منابع مالی-ارزی طلبکاران فعلی خود (اعم از برانکو ایوانکوویچ و دستیارانش، ماریو بودیمیر، جونیور براندائو، بشار رسن، بوژیدار رادوشوویچ، گابریل کالدرون و دستیارانش) و بدون درنظر‌گرفتن مسائل مربوط به سفر‌های برون‌مرزی برای دیدار‌های آسیایی نزدیک به یک‌ونیم‌میلیون یورو و ۷۰۰ هزار دلار نیاز دارد تا پیش‌پرداخت‌های کنونی خود را به سرانجام برساند. این درحالی است که بحث مربوط به مالیات برانکو ایوانکوویچ نیز در میان است که گفته می‌شود با توجه به تأخیر نزدیک به ۴ میلیارد علیه این باشگاه شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->