دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سرلشکر سلامی: ایران مرکز نبرد‌های همه‌جانبه علیه مستکبران است

  • کد خبر: ۸۵۵۸۰
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
سرلشکر سلامی: ایران مرکز نبرد‌های همه‌جانبه علیه مستکبران است
سردار سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین تودیع و معارفه فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: ایران مرکز نبرد‌های همه‌جانبه علیه مستکبران است.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ پس از رأی مثبت هیئت دولت به انتصاب یعقوبعلی نظری به عنوان استاندار خراسان رضوی، روز گذشته و با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار پاسدار سیدهاشم غیاثی که پیش از این جانشینی فرماندهی سپاه امام رضا (ع) را هم برعهده داشت، در مراسمی با حضور مدیران و فرماندهان ارشد نظامی استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شهردار و برخی اعضای شورای شهر مشهد به عنوان فرمانده جدید سپاه امام رضا (ع) معرفی و از زحمات ۶ سال گذشته یعقوبعلی نظری قدردانی شد.

اینجا ببینید:

غیاثی تا قبل از دریافت حکم فرماندهی سپاه امام رضا (ع)، فرمانده سپاه فجر استان فارس بود. در این مراسم همچنین سرهنگ پاسدار محمدرضا مهدوی نیز به عنوان جانشین جدید فرماندهی سپاه امام رضا (ع) معرفی شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با بیان اینکه مردم خراسان رضوی ظرفیتشان را در دوران حماسه و ایثار به نمایش گذاشتند و سرداران و رزمندگان ممتاز دفاع مقدس را صف به صف تقدیم اسلام و انقلاب کردند، گفت: خراسان قبله دل‌های مسلمانان عالم و پایتخت معنوی ایران است؛ سرزمینی مطهر و مقدس با مردمانی شریف و مؤمن که کارکنان سپاه امام رضا (ع) توفیق بزرگ خدمت به این مردم را دارند و از مشهدالرضا (ع) که پایگاه فرهنگی ساختمان عظیم تمدن نوین اسلامی است، پاسداری می‌کنند.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی با اشاره به عبور مردم ایران و انقلاب اسلامی از گردنه‌های سخت و فراز‌های خطرناک و هولناک با تبعیت و ارادت قلبی به امام راحل و مقام معظم رهبری ادامه داد: ملت ایران با فهم عمیق و شناختی دقیق و الهام گرفته از روح حکمت، ولی فقیه توانستند صحنه‌هایی فراموش نشدنی و جاودان را از تجلی شکوه ایمان در این دوره به نمایش بگذارند. جنگ‌هایی که این ملت با دست خالی در آن شرکت کرد، دامنه و قلمرو‌هایی جهانی داشت و اگر منحنی قدرت قدرتمندان شیطانی را در طول تاریخ ترسیم کنیم، این قدرت‌ها هیچ گاه به اندازه دوره ظهور انقلاب اسلامی مهیب، متراکم و مصمم و صاحب عده و عده نبودند.

دشمن ولایت فقیه را هدف گرفته است

وی با تأکید بر اینکه اگر نظام شیطانی قدرتمند نباشد، نمی‌تواند مستکبر باشد و این قدرت زوال پذیر و محکوم به فناست، افزود: مستکبران همیشه از قدرت دنیایی بهره مندند و از امکانات مظلومان برای تجهیز بیشتر خود استفاده می‌کنند، اما حقیقت آن است که از ابتدای تاریخ تاکنون هیچ گاه جریان باطل به این سطح از امکانات و تجهیزات نرسیده بود. بااین حال، حتی جبهه باطلی به گستردگی نظام کنونی سلطه نیز مقهور اراده و خواست ملت ایران شده است.

سلامی تصریح کرد: جهان امروز جهان نبرد‌های همه جانبه علیه مستکبران است و ایران نقطه مرکزی این تهاجم هاست. آمریکا اولین دشمن ملت ایران است و همه سیاست‌ها را به کار گرفته است تا بین ۳ رکن اصیل قدرت امت اسلام، یعنی رهبری، مکتب و مردم فاصله بیندازد و با هدف قراردادن ولایت به عنوان قائمه نظام، درصدد پایین آوردن پرچمی است که ۴۳ سال بر فراز قله‌های مقاومت در اهتزاز بوده است.

ملت ما سیمای آمریکا را مخدوش کرده است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن هرچه ظرفیت بیشتری به صحنه می‌آورد، کمتر نتیجه می‌گیرد، گفت: این دشمن با ۲۰ سال قبل متفاوت است و مثالی برای موفقیت ندارند که به جهان نشان بدهند و مصداق‌ها همه در افغانستان و لبنان و ایران شکسته شده است و حتی درون جامعه خودشان مصادیق موفقیت ندارند. ملت ما سیمای آمریکا را در جهان مخدوش و جایگاهش را متزلزل کرده است.
وی ادامه داد: دشمنان فرصت ندادند نظام رخسار کاملش را نشان دهد و دشمن با ما جنگید تا این نظام شکل نگیرد و می‌خواهند سیمای اسلام در حکومت دلپذیر نباشد و برای همین علیه مردم ایران می‌جنگند و دائم تهدید می‌کنند.

قسم خوردیم در خدمت نظام اسلامی باشیم

سرلشکر سلامی با اشاره به تحریم و جنگ‌های روانی مداوم آمریکا علیه ملت ایران به عنوان اصلی‌ترین حامی یک نظام مبتنی بر احکام اسلامی که در دستورکار دشمنان قرار گرفته است، افزود: به موازات این ها، گروهک‌های تکفیری و تروریستی را هم در ممالک اسلامی تقویت می‌کنند تا اگر موفق شدند چهره‌ای زننده از اسلام به جهانیان ارائه کنند، ملت ایران نتواند مانع از خواست آنان شود؛ اما در برابر این اقدام خرابکارانه، ما نیز سوگند خورده ایم که پاسدار اسلام و انقلاب باشیم و از ظرفیت امکانات و تجهیزات عملیاتی گرفته تا تخصص و تجربه نیروی انسانی، با همه توان به نظام اسلامی خدمت کنیم.

مشکلات حاشیه شهر مشهد باید حل شود

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب گریزی هم به مشکلات حاشیه شهر مشهد زد و تأکید کرد: مشکلاتی در حاشیه مشهد و بعضی شهر‌های اقماری وجود دارد که شایسته این سرزمین نیست و مسئولان استان باید با این انسجامی که در استان وجود دارد، همه استعداد‌ها را با کمک گرفتن از مردم بسیج کنند و مسائل خراسان رضوی را آن گونه که شایسته این استان است، در آینده نزدیک حل کنند.

کار‌ها را برادرانه جلو بردیم

فرمانده سابق سپاه امام رضا (ع) و استاندار کنونی خراسان رضوی نیز با بیان اینکه در این ۶ سال با همه مسئولان استانی برادرانه کار کردیم، گفت: بحث تقسیم بندی تشکیلاتی و سازمانی در استان در میان نبود و متمرکز بر مشکلات، کار‌ها را دلی و برادرانه جلو بردیم و در سراسر دوران خدمت در سپاه خراسان رضوی تمرکزم بر این بود که همدلی و برادری بر این تقسیم بندی‌های تشکیلاتی و سازمانی اولویت داشته باشد و با هم افزایی مشکلات را حل کنیم. یعقوبعلی نظری ادامه داد: کار‌های بسیاری می‌توانستیم در استان انجام بدهیم که یا به ذهن من نرسید یا امکان اجرای آن فراهم نبوده است و برای انجام نشدن آن‌ها عذرخواهی می‌کنم.

شناخت دقیقی از خراسان رضوی دارم

فرمانده جدید سپاه امام رضا (ع) هم با تأکید بر شناخت دقیقش از جغرافیا و مشکلات استان گفت: به واسطه مسئولیت‌هایی که در سپاه خراسان بزرگ و بعد از آن خراسان رضوی داشته ایم، شناخت دقیقی از استان دارم و امیدوارم باتوجه به تجربیاتی که در طول بیش از ۴۰ سال اندوخته ام، بتوانم برای انتفاع مردم خراسان رضوی گام‌های مؤثری بردارم. امیدواریم گام‌های بزرگ و مؤثری را در سطح ملی و پذیرش نقش‌های امیدآفرین برداریم.

سردار پاسدار سیدهاشم غیاثی ادامه داد: سپاه امام رضا (ع) منتسب به، ولی نعمت ماست و امیدوارم با تلاش دوچندان و کار هدفمند آنچه را که در شأن استان است، انجام بدهیم. اقدامات ما باید رنگ وبوی حضرت رضا (ع) داشته باشد و همواره باید از محضر ایشان بخواهیم تا ما را به مسیری که انتفاع مردم در آن است، رهنمون کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانم با تلاش شبانه‌روزی و هدفمند پاسخ اعتمادی که به بنده شده را بدهم، افزود: هم‌افزایی و پذیرفتن نقش مؤثر از اولویت‌های سپاه امام رضا (ع) خواهد بود و باید بتوانیم به‌صورت هدفمند گام‌های مؤثری را برداریم، ضمن اینکه تعامل خوبی با دستگاه‌های دولتی خواهیم داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->