هم‌دستان گوانتانامویی القاعده وارد یمن شدند!

  • کد خبر: ۸۵۷۴۴
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲
هم‌دستان گوانتانامویی القاعده وارد یمن شدند!
منابع محلی یمن فاش کردند امارات تعدادی از زندانیان سابق گوانتانامو را که اصلیتی یمنی داشتند به حضرموت اعزام کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از عربی ۲۱، منابع محلی و یک وکیل یمنی افشا کردند که امارات ۱۲ زندانی سابق گوانتانامو را که در امارات به سر می‌بردند به حضرموت فرستاده است!

یک منبع یمنی در این خصوص گفت: یک هواپیمای نظامی امارات که حامل ۱۲ تن از بازداشت‌شدگان پیشین گوانتانامو بود در منطقه «المکلا» حضرموت واقع در جنوب یمن فرود آمد.

این زندانیان بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ از گوانتانامو به امارات منتقل شده بودند. جرم آنان نیز همکاری با القاعده در حملات یازده سپتامبر بوده است.

هنوز انگیزه امارات از اعزام این زندانیان به جنوب یمن مشخص نیست، اما با توجه به سابقه امارات و عربستان در استفاده از عناصر تروریستی القاعده و داعش در جنگ علیه یمنی‌ها احتمال دارد این زندانیان سابق نیز بخشی از نقشه امارات برای مقابله با مقاومت یمنی‌ها علیه اشغال و تجاوز به کشورشان باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

شایان ذکر است با شعله‌ور شدن تجاوز علیه یمن از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ توسط عربستان، امارات و یک ائتلاف عربی، مشخص شد که اهداف متجاوزان در این کشور به ویژه امارات بسیار گسترده می‌باشد و ابوظبی از اردیبهشت ۱۳۹۷ جزیره سقطری یمن را که صد‌ها کیلومتر با این کشور فاصله دارد، اشغال کرده است و مردم این جزیره را متحمل رنج‌های بسیاری کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->