قطع ۶۵۰ فقره انشعاب غیر مجاز در طرقبه - شاندیز خراسان رضوی دل پردرد بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از اجرای حداقل‌های قانونی | حداقل‌هایی که با هزینه‌های مسکن و درمان هم‌خوانی ندارد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهار سرسبز به بورس بازگشت | جهش ۷۷ هزار واحدی شاخص کل (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) شبکه برق ایران، روسیه و آذربایجان به‌زودی به یکدیگر متصل می‌شود سازمان هواپیمایی: خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود افزایش ۳۲ درصدی صادرات خراسان رضوی طی سال گذشته نگاهی به وضعیت ردیف بودجه پروژه‌های آبی مشهد در سال ۱۴۰۳ | ۲۲۷ میلیارد تومان روی کاغذ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست
سرخط خبرها

خودروی برقی ایرانی با نام «یوز» شماره‌گذاری شد + قیمت و مشخصات فنی

  • کد خبر: ۸۵۹۲۶
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
  • ۹۸
خودروی برقی ایرانی با نام «یوز» شماره‌گذاری شد + قیمت و مشخصات فنی
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خبر از دریافت مجوز پلاک‌گذاری اولین خودروی برقی ایرانی داد. این خودرو چه مشخصاتی دارد و قیمت آن چقدر است؟

به گزارش شهرآرانیوز، تب استفاده از وسایل نقلیه برقی در سرتاسر جهان فراگیر شده است و امروزه انواع و اقسام وسایل نقلیه مجهز به قوای محرکه برقی در حال تولید و استفاده هستند. در کشور ما هم با توجه به نو پا بودن این فناوری قدم‌های به نسبت خوبی توسط محققان دانشگاهی و فعالان شرکت‌های دانش بنیان با هدف طراحی و مهندسی خودرو و موتورسیکلت‌های برقی برداشته شده است.

به تازگی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از مجوز پلاک گذاری برای اولین خودروی برقی ایرانی خبر داد و گفت: «خودروی برقی ایرانی نیز که به تازگی پلاک گذاری شده، پنج سال طول کشید تا استاندارد‌های آن اخذ شود، در حالی که خودرو‌های خارجی به راحتی مجوز ورود به بازار را دریافت می‌کنند.» در این گزارش به سراغ پرویز کرمی دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری و حسین زیارتی مدیرعامل شرکت سازنده خودروی برقی «یوز» رفتیم تا از دلایل طولانی شدن مجوز پلاک گذاری، مشخصات فنی و قیمت این محصول بیشتر بدانیم.

کدام خودروی برقی مجوز پلاک گرفته است؟

بعد از انتشار صحبت‌های سورنا ستاری و خبر مجوز پلاک گذاری برای خودروی برقی ایرانی پیگیر شدیم که ببینیم کدام خودروی برقی مجوز پلاک گذاری گرفته است. جالب این جا بود که نه خودروساز‌ها از آن اطلاع داشتند، نه مسئولان در وزارت صمت و سازمان ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران). به همین دلیل به سراغ دکتر کرمی دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق رفتیم.

دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق درباره خودرویی که تازه مجوز پلاک گذاری گرفته گفت: «مجوز پلاک گذاری برای موتور برقی چهار چرخ گرفته شده که فقط ظاهری شبیه خودرو دارد و گرنه همان موتور برقی است که پیش از این در سال ۹۵ توسط حسن روحانی رئیس جمهور وقت رونمایی شده بود.»

او با بیان این که این موتوربرقی از صفر تا ۱۰۰ طراحی شده و اجرا کاملا ایرانی است، می‌گوید: «این موتور از پنج سال پیش به عنوان طرح کلان علمی بین معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و دانشگاه آزاد قزوین اجرایی شد و یک شرکت دانش بنیان این موتو را طراحی کرد.»

کرمی درباره دلایل تاخیر در دریافت مجوز پلاک گذاری هم اضافه کرد: «چند دلیل داشت. یکی این که این محصول در کشور منحصر به فرد بود و شبیه آن وجود نداشت به همین دلیل برای استاندارد سازی محصول گواهی انطباق گرفت تا این که بتواند تست‌های مربوط به سرعت، ایمنی، فنی و... را پشت سر بگذارد.»

کرمی درباره دلایل دیگر هم افزود: «راهنمایی و رانندگی معتقد بود این موتور نیست بلکه خودرو است و باید استاندارد‌های خودرو از جمله ایربگ و... را داشته باشد در حالی که در کشور‌های دیگر طبق استاندارد‌های این گونه محصولات، آن‌ها در دسته موتور‌ها به شمار می‌آیند.»

خیابان‌ها در انتظار «یوز» ایرانی

با توجه به این که موتور چهار چرخ تمام برقی توسط یک شرکت دانش بنیان به مرحله تولید رسیده، به سراغ حسین زیارتی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید کننده موتور چهار چرخ برقی رفتیم تا از جزئیات فنی و قیمتی که قرار است به بازار عرضه شود، آگاه شویم.

یوز چهارچرخ چطور متولد شد؟

حسین زیارتی، مدیر پروژه خودروی برقی دوسرنشین یوز درباره داستان تولد این خودروی کاربردی در کشور به خبرنگار ما گفت: «ابتدا در سال ۸۷ مطالعات خودمان را درباره طراحی و ساخت خودروی برقی آغاز کردیم. در سه دوره مسابقات دانشگاه شریف نیز شرکت کردیم و در هر سه دوره موفق به کسب مقام اول شدیم. بعد از آن، در سال ۹۳ در قالب شرکت دانش‌بنیان «پاراکس‌موتور» فرایند تجاری‌سازی دستاوردهایمان را آغاز کردیم و خودروی یوز فقط یکی از محصولات ماست.»

۹۰ درصد از قطعات تولید داخل

مدیر پروژه خودروی برقی دو سرنشین یوز درباره قطعات استفاده شده در این محصول می‌گوید: «در این موتور چهار چرخ، ۹۰۰ قطعه به کار می‌رود که فقط ۱۰۰ قطعه آن از جمله باتری، موتور، درایور و... وارداتی است و بقیه قطعات در داخل تولید می‌شود.» او در خصوص جوانی مهندسان پروژه هم این گونه توضیح داد: «هم اکنون میانگین سنی افرادی که روی این پروژه فعالیت می‌کنند، ۳۲ سال است که چند سال پیش ۲۸ سال بود.» زیارتی در پاسخ به این سوال که تاکنون چه تعداد از این خودرو در کشور ساخته شده، گفت: فعلا ۱۰ دستگاه از آن را ساخته‌ایم.

مشخصات فنی

طبق گفته‌های زیارتی، باتوجه به این که متوسط سفر‌های درون شهری در جایی مانند تهران روزانه ۶۰ کیلومتر است، برد ۱۰۰ کیلومتری خودرو نیاز به شارژ در طول روز را بسیار کم می‎کند. با این حال این خودرو با ۳ ساعت و نیم اتصال به برق شهری شارژ می‌شود و به اندازه یک اتو، برق مصرف می‌کند.

مدیرعامل شرکت پاراکس موتور درباره مشخصات فنی دیگر این موتور به خبرنگار ما گفت: «این موتور چهارچرخ دو نفره است و تا وزن ۲۵۰ کیلوگرم بار را تحمل می‌کند. وزن خودرو بدون پک باتری ۴۰۰ کیلوگرم و توان نامی آن ۱۵ کیلو وات است. حداکثر ۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و برای حرکت در تندترین شیب‌های خیابان‌های تهران نیز مشکلی ندارد و شعاع دور زنی بسیار کمی دارد. نکته جالب در این خودرو این است که طول آن برابر با عرض خودرو‌های معمول است و در کمترین فضای ممکن می‌توان آن را پارک کرد. به علاوه در‌های این خودرو به سمت بالا باز می‌شود که علاوه بر زیبایی ظاهری، باز کردن در را در حداقل فضا ممکن کرده است.»

قیمت چند؟

زیارتی درباره قیمت نهایی این خودرو گفت: «ما قصد داریم فعلا ۱۰۰ دستگاه از یوز را تولید و بر اساس قیمت بازار قیمت نهایی را اعلام کنیم.» او یادآور شد: «در نظر داشته باشیم نمونه فرانسوی این خودرو گران‌قیمت است. به علاوه باتری خودرو را در اروپا به شما نمی‌فروشند و برای استفاده از خودرو باید باتری آن را اجاره و ماهانه مبلغ ثابتی را به عنوان اجاره پرداخت کنید.»

او درباره قیمت نمونه‌های خارجی این محصول گفت: «هم اکنون نمونه فرانسوی این موتور با توجه به آپشن‌های مختلف بین ۷۰۰۰ تا ۸۵۰۰ یورو بدون باتری به فروش می‌رسد که برای خرید همیشگی باتری باید حدود ۵۰۰۰ یورو به آن اضافه کنید، اما ما تلاش می‌کنیم این خودرو را با قیمت کمتری عرضه کنیم.» هر چند هنوز قیمتی برای این موتور برقی ایرانی به صورت رسمی اعلام نشده، اما براساس شنیده‌ها از منابع غیر رسمی این موتور بین ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان به فروش خواهد رسید. 

منبع: ایران جیب


بیشتر بخوانید:

قیمت خودروی برقی ایرانی با نام «یوز» مشخص شد + جزئیات و مشخصات فنی

فروش فوق‌العاده «هایما S ۷ پلاس» شاسی‌بلند ایران‌خودرو از فردا ۱۲ آبان‌ماه ۱۴۰۰ + جدول و لینک ثبت‌نام

خودروی تارای برقی ایران خودرو تا آخر سال رونمایی می‌شود

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴۰
پوری
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
4
18
هم گرونه و هم جاش کمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
3
11
چرا از خودروی آریانا استفاده نمیکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
6
20
زشت و گران
مرادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
نمی دونم وقتی شرکت های خودرو سازی میخوان قیمت گذاری کن با دلار و یورو مقایسه میکنند.ولی تولیدات از نظر کیفیت خودشون با اروپا و امریکا مقایسه نمیکنند.
90 درصد تولید داخل ولی قیمت گذاری به دلار خیلی جالبه
انرژیی به ریال حقوق کارگر به ریال ولی مقایسه قیمت به یورو برای این صنعت متأسفم متأسفم
اما
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
5
17
از اسمش معلومه قرار چی تحویل مردم بدهند. خدا کنه یوز بعد از یه مدت به یک نام هم قافیه تغییر نکنه
غلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
3
17
ظاهرشون به اسباب بازی بیشتر میخوره تا ماشین واقعی /اگر باطنشون هم مثل ظاهرشون باشه که واویلاست
کاربر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
طبق عملکرد گذشته دوستان ، احتمالا این اتفاق خواهد افتاد....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
5
22
يوز ايرانى مثل واكسن بركت خيالى نباشه
امیرعلی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
شما رفتی آزمایشش کردی حرف میزنی یا هر کی گفته رو هوا قبول کردی ؟
مهمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
مگه واکسن برکت خیالیه؟
چرا همچین حرفی میزنی؟ما همگی برکت زدیم هیچ مشکلی هم برامون پیش نیومد
ابی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
این چیه ساختن شبیه اسباب بازیه بهتره بروند از همان بنده خدا آقای خمامی که رفت آلمان وخودروی به آن خوشگلی وشبیه ماشین های روز دنیا بود خواهش کنند بیارن تو ایران از آن نوع تولید کنه الکی وقتشان را نگیرند وبیش از این مردم را بازی ندهند
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
۱۲۰ میلیون رو میبرم یه ماشین پراید میخرم خب
مگه چی داره این هوندا ۱۲۵ چهارچرخ شما؟ استاد بیا ببین چندتا استادکار تو شیراز که مکانیک هم هستند چندساله یکیشون ۱۲۵ رو نفتی کرده و اون یکی برقی اونم با ۳تا باتری ماشین. دیگه اینهمه تبلیغ و قیمت نداره که
هیچکس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
100 قطعه از جمله باتری و موتور و درایور و.... وارداتی هستند از سال 87 روی چی دارن تحقیق میکنن؟احتمالا روی میزان صدای بوقش !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
اون موقع که طرف خودروی برقی ساخت براتون فراری دادین حالا این اجق وجق هارو شماره کردین اگه اون موقع خودروهارو برقی کرده بودین الان وضعتان خیلی خوب بود دیگه نیاز به کارت سوخت نداشتین دیگه حمله سایبری نمیشد این همه هزینه هنگفت والا ینده که به جامعه تحمیل شد را چه کسی پرداخت خواهد کرد
حشمت خان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
بیشتر به ماشینهای برقی توی پارک شبیه که بچه ها ساعتی کرایه می کنن یه جور گفتین یوز که گفتم چی درست کردن بنز المان رو نگاه کنین تا بدونیین ماشین برقی چیه؟
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
خخخخخ ، چه اسباب بازی قشنگی
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
۷۰۰۰یورو . برای اونا چیزی نیست چون درامدشون بر حسب دلار و یورو هست نه ریااال . لطفا قیمتهای خودرو یا بنزین یا هر چیز دیگه ای را با اروپاییها مقایسه میکنید . درامدشونم با درامد ماها یبار مقایسه کنید شاید یه چیزایی دستگیرتون بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
بالاخره باید از یه جا شروع کنیم. اما سرعتمون خیلی کند هست.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
جمشید آرین را تهدید کردید تا از ایران فرار کرد حالا اینو ساختید بندازید به مردم؟ اگر این خودرو تصادف کنه چی؟
اگر تو جاده به تریلی برخورد کرد چی؟ خودرویی که 250 کیلو بیشتر نمیتونه حمل کنه که گاری هست نه خودرو
yasin
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
سلام این چهار چرخه نه شتر است و نه مرغ . چرا خودرو برقی نمی سازید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
خود تحقیر ها و غرب زده ها بسوزن لطفا
برقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
برید جمع کنید شماه وسایل خارجی رو با اشغالی که میدید بیرون یکی میدونید،وقتی باطری،موتور و غیره رو وارد میکنید پس چیشو ساختید،خجالت نمیکشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
ده درصد تولید خارجه شامل کدام قسمتش میشه ؟ جاسیگاری و بند چرمی دور فرمون ؟
حداقل اسمی از فرانسه نمیاوردی .. بگو نمونه خارجیش توی بازار مولوی چند .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
با با این چیه برگردن همون پیکان بزنن شرف داره به این حتماََ اینم قرعه کشی
چشم بین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
اگر بگیم موتور سیکلت حفاظدار یا موتور سه چرخ بهتر است تا بگیم ماشین و خودرو سواری
کیهان
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
این کار بسیار درسته از نظر بنزین بصرفهس اما قابلیت های یک خودرو ازش حذف شده و قیمتی هم که به صورت تقریبی اعلام شده بالاس نمونه خارجی که با یورو در نظر گرفته میشه به اندازه دآمد خارجی ها با یوروس این مقایسه اشتباهه وقیمت نا متناسب با خودروهست
یوز
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
همون دست خودتون بمونه بهتره
کیوان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
ظاهرش جالبه و اسمش خیلی افتضاحه،آدم یاد یه چیز دیگه میفته
مهدی فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
خوبه خداوکیلی ۱۲۰ ملیون پولی نیست که طی ۱۵ الی ۲۰ ساله میشه کار کرد یه ماشین برقی خرید آفرین به شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
از ظاهرش ایراد نگیرید. کپی ناشیانه رنو توییزی است
عادل عارفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
از دید من این خودرو با این کیسه ای که صاحبینش برای مردم دوختن در قدم اول شکست میخوره اینکه یه فرغون رو هم قیمت یه ماشین سطح متوسط اروپایی میخان بدن کمی هم خجالت اوره و هم پر رویی، اگر 40 تومان قیمتش باشه اره من میخرم ولی بیشتر اصلا ارزش نداره
ا.ع
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
والا جمهوری اسلامی صفر تا صد محصولات را هم خودش تولید کند بازم کسی نمیتونه بخره، میگه صد قطعه از این لگن از جمله موتور ، باتری ، و ... در کل قسمتهای حساس و مهمش از خارج میاد!! بعد با افتخار میگن تولید داخلی! ضمنا چیش به یوز میخوره؟! باید اسمش میذاشت لاک پشت.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
این خودروبرای پول دراوردن است کسی قدمی برای مردم برنمیدارد بگن یک ملیارد دلارکسی نیست بگویدچرا
Ali
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
خوبه
ولی گرونه :/
با آرزوی موفقیت بیش از پیش برای سازندگان خودرو
یاور
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
باتری و کامپوتورو.....ازخارج میاد به گفته خودتون شما خودتون چیو میسازین بدنه و سپرشو.چقدر هم گرون زشت.من با ابزار گارگاهی بهترازین اینو میسازم...
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
مسخره ها... فرغون ساختن... کجاش سوار شیم آخه؟ این پروژه از همین الان شکست خورده است. اینجا ایرانه... کسی فرغون سوار نمیشه...
م
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
قیمت چه ربطی به قیمت نمونه خارجی داره . ببین چقدر برات خرج میندازه 20 درصد سود هم بکش روش 20 درصد هم اختلاس بکش روش 20 درصد هم دلالی بعد قیمت بزار رو ماشین . چه ارتباطی به فرانسه و.... داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
عالی و قشنگ، مبارکه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
خودرویی که در ایران تولید بشه بی شک نطفه چینی داره و متعلق به یک گروه رانت خوار وابسته به حکومت است. هرگز منافع ملت در میان نخواهد بود. هرگز یک شرکت خصوصی عادی اجازه تولید خودرو در ایران نخواهد داشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
جون میده برای مسافرکشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
نوشته، باطری موتور و درایو و... وارداتی هستن، خداقوت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
اسمشم گذاشتن یوووووز خخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
عالیه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
دوستان قابل توجه داشته باشید که این عکسی که سر تیتر مشاهده میکنید مال نمونه های فرانسوی هستش و نه ایرانی..نمونه های ایرانی بیشتر چیزی شبیه نان شیرمال صبحانه هستش.
abas
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
هنر کردین یه فرقون اتاقدار درست کردین واز موتور باتری
ووو هشتاد قلم دیگر از خارج وارد کردی اسمشم مشابه یوز بزارین خودتون میدونین مشابهش چی میشه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
حیف هشتاد میلیون دوباره هم میخواید سر ملت کلاه بزارید این سه میلیون هم زیادشه هشتاد میلیون بخوره تو سرتون
حسام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
یک نفر هم توش به زور جا میشه اصلأ من به نظرم الکی میگن ایران اگه میتونست ماشین بسازه که می‌رفت پراید می‌ساخت
ادمین
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
مدل چینی رو کاملا کپی شده، به اسم ایرانی
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
1
0
خودروی ساخت داخل ؟؟؟
هنوز کارت ملی ملتو نتونستین تولید کنین چطور خودرو تولید کردین؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
این طور که گفت فقط در وپیکر ش را می سازند قطعات مهمش وارداتی وحتما چینی است
MF
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
صد خیلی گرونه این خودرو کار موتورا میکند ن کار ماشین 25 با این شرایط جامعه میارژد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
متاسفم براتون خارجیها بهترین خودروی برقی را ساختن شما درگیر چی شدید
حمیدم
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
اره در این فرغون فقط 100قطعه از خارج وارد میشه مثل باتری موتور میل لنگ ترمز تایر تیوب رینگ بدنه خودروو.....900قطعه داخلیه ک شامل 890عدد پیچ و مهره 10عدد ال ایدی جهت چراغ خطر عقب
زینب
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
خیلی به درد جامعه میخورد ،چون جوان نمی تونن ازدواج کنن پراید براشون خیلی بزرگه،این خوبه تک نفرس
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
مهندس آرین که قبل از اینها تولید کرد و الان در آلمان داره تولید میکنه و میفروشه را آنقدر اذیت کردند تا طرف ماشینهایش را به دره پرتاب کرد ، اینها لابد از عزیزان هستند که ماشین های بی‌مصرف را به زور و هزارجور کلک وارد بازار حواهند کرد
ali
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
عالی هستش مرسی که زحمت میکشید و همچین ماشینی درست می کنید و به فکر این هستید که هوای پاک رو به ما هدیه بدید به هر حال همه جا و در هر مسائلی هستند که بعضیا انتقاد کنن شما با قدرت به کار خودتون ادامه بدید و امیدوارم که هر چه زودتر پر بشه از این ماشینها تو خیابونهای تهران فقط اگه میشه قیمتشم سعی کنید مناسب باشه که ما قشر ضعیف هم بتونیم سوار بشیم خیلی ممنون بابت مقاله زیباتون
توحید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
خودرو برقی مهمترین قسمت باتری و درایوهاشه که اونم از خارج میاد پس کدوم قسمت رو شما ساختین ؟ تایر ؟ کاپوت ؟
یاری
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
خیلی جالبه بشرط مصرف واقی برق اما برای عبور از اتوبان وکنار یک کامیون رو بی توجه مسیر حفاظت شده میخواد
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
نام گذاری بایدبامسمی باشدهیچگاه نام سریعترین حیوان جهان راروی خودرویی که حداکثرسرعت آن هشتادکیلومتردرساعت است نمی گذارندچون این سرعت درمقایسه با خودروهای غیربرقیِ سریع ، بسیارناچیزاست. نام های بامسمای زیادی وجودداردکه می شدبرای این خودرورانتخاب کرد امامقداری فهم وسوادلازم است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
ادم عاقل پولشو حرام نمیکنه بیشتر شبیه قورباغه است تا موتور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
لطفا بقیه امکانات رفاهی را هم با فرانسه مطابقت کنید ، ببینید همخوانی داره. خجالت هم خوب چیزیه.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
به درد شهربازی میخوره برا بچه ها با اون طراحیشون
علی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
سلام
به عنوان یک ایرانی بسیار خوشحال هستم که بدست جوان‌های کشورم ساخته می شود. ولی هم از مسئولین و هم از سازندگان هر وسیله ای ایرانی تقاضا مندیم که اولا خدمات واقعی و متعهدانه بعد از فروش را کاملا شفاف مشخص کنند. از همه مهمتر طی یک تفاهم نامه ملی ، سازندگان تعهد بدهند همان ۱۰ درصد باقیمانده ای را که از خارج تأمین می کنند را در حداکثر ۲ الی ۳ سال آینده ، در داخل کشور ساخته شود. همین جوانها و یا دیگر جوان‌های کشورمان بسازند. این چند سال بعد از جنگ تجربه ای ارزنده ای که بدست آوردیم این بود که فرمول همه چیز در داخل کشور مان باید ساخته شود را یک فرهنگ کنیم. به امید داشتن کشوری با امید و جوان‌های خوشبخت و کارآفرین برای همدیگر. والسلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
حداقل سایز پراید بود یه چیزی این رو برای بچه بخری تو خونه بازی کنه قهر میکنه اگر مردید یک خودرو سایز پارس بسازید با طراحی پیشرفته با سوخت برق بعد یک چیز دیگه ما برای تامین برق خونه هامون با مشکل روبرو هستیم بعد بیایم سوار ماشین برقی بشیم
آینده ۳۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
نمیدونم به خودرو چندین سال وقت برده تازه شده این بخندیم یا به قیمتی که گذاشتن گریه کنیم ۸هزار پانصد اونم یورو بدون باطری ۵۰۰۰ هزاری یعنی بالای ۲۰۰ میلیون منطقی اسکوتر فرمون دار ارزان‌تر
Sa0s
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
خب عزیزان بگید بعد ۱۳ سال یه باکس درست کردیم که روی یه پکیج فنی وارداتی سوار شده
نکشیمون فن آور،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
الان میگن ۸۰ تا ۱۲۰ میره بالای ۲۰۰
ابوزهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
چه خوب.خودروی برقی.حیف که جاش توموزه هست.مردم
توپول قبض برق خونشون موندن.ازبس که گرون کردن.من درعجبم.برام سوال شده.چرادرکشوری که بیشترین نفت دنیاروداره میفروشه.چراچندتانیروگاه تازه وسرحال نمیسازن.تا هم برق بیشتروهم ارزانتردراختیارمردم باشه.تاکی میخوان ازنیروگاههایی که تبدیل به آثارباستانی شدندودردوره پهلوی .همان شاه خائن به قول خودشون استفاده میکنن.حتمابایدمنفجربشه وخسارت مالی وجانی بزنه تافکری بشه.افسوس
سعید رحیمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
برای قدم اول خوبه، امید است در آینده باهمین نام مدلهای دیگر، بزرگتر، توانمندتر، زیباتر توسط همین دانشمندان طراحی و تولید شود..
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
واقعا ۸۰ میلیون چه خبره؟؟
اگه تو فرانسه با اون قیمت میدن خب حقوق سه ماه یک نفره نهایت. اینجا شما حقوق ۶ ماه یک نفر رو بگیرید نه حقوق ۳۰ ماه که
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
چیه خودتون را مسخره کردید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
متاسفانه ایران هم در طراحی خودرو و هم قسمت فنی بسیار ضعیف هست تیبا یه شرکت خارجی برامون طراحی کرده آخه چه توقعی داریم که خودرو برقی تولید کنه همه استعدادها نخبه ها فراری دادند حالا هم فقط هر از گاهی یه شوخی میکنن با مردم بیشتر برای طنز هست شبیه همون خودروی هیبریدی (اسپی کو) که در خرم آباد ساخته بودن خدایی سرچ کنید ببینید داخل گوگل آخه چیه این فقط اون ملخ هواپیما که وسط ماشین مثل تیر برق کار گذاشته بودند
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
پرایدو از رده خارج کردن گفتن امنیت نداره این که از پرایدبدتره
ناشناس
United States of America
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
1
دم شما گرم.... یوزرهای ایران
کاظمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
طراحی و ساخت چنین خودرویی توسط یک شرکت نوپا بسیار ارزنده هست . هر چی درست کرده باشن و نشون گرم.
به امید خدا بتونن کارشون زو توسعه بدن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
با وضع امنیت جادهای ایران فقط به درد خود کشی میخوره تا سواری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
خیلی گرونه حالا میخوان ارزون در بیاید اگه می خواستن یه خودرو درست و حسابی بسازن چه مبلغی تعیین می کردن
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
مهندس آرین چقدر تلاش کرد که مصوم ابتکار رو قانع کنه برای تولید خودرو برقی هم ردیف خودروهای جاده ای بود. اما موافقت نشد. حالا این قوطی کبریتها رو اسمشو گذاشتن خودرو برقی
آیت الله تقدسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
متأسفانه علی رغم زحمتی که کشیده شده، ظاهر کریهی دارد.
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
یعنی این خودرونهایتا120میلیونه... عجب؟!
باورنکنیدقول میدم بیشترازاین باشه.. جایی که یه موتورکوچولوی برقی رومیگن 70تا90میلیون اونوق ماشینش 80تا120میلیونه.درضمن کاش قیمت باطریشم میگفتن. که آدم بدونه وقتی باطریش خراب شدباید15تا20میلیون پول باطری بدی..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
همه چیزش ایرانیه به جز باتری و موتور!!!!!!!!
کارمند از شهرری
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
0
فقط از دم قسط و ارزانتر به صرفه است . و آیا عین موتور مجوز طرح نمی خواهد یا اصولا چون برقی است با طرح ترافیک مشکلی نداره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
ببخشیدا این خودروهای برقی شبیه ماشین اسباب بازیه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
کسی مگه دیوانه باشه ۱۲۰ تومن هزینه کنه یه ماشین می‌خره چهار نفر را راحت جابجا میکنه
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
اگه خودروهای برقی رواج پیدا کنن، اتفاق خیلی خوبیه و تو کاهش آلودگی هوا هم تاثیر داره، شروع خوبیه
انور لاشاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
میگه همش ایرانیه فقط موتور و باطری و درایورش خارجیه ، خب اصل کاریا همینه دیگه چیزی نداره یه شیشه سکوریت خم شده داره با چهارتا رینگ و تایر فرغونی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
خواهشاااااا حالا که اکثر قطعاتش ایرانیه با دلار و یورو و کوفت درد قیمت نزنید
یه قیمتی بدید بتونیم بخریم
اخه ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون که پرایده لگن که ۴ نفر توش جا میشن هم میشه خرید
این که نهایت ۲ نفر جا میشن
یه قیمتی بدید که خانومها بتونن بخرن چون خیلی برای خانمها کاربردیه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
سعی میکنن ارزون تر باشه؟! خب میرم فرانسوی میخرم!!! علم رو نمیشه با تجارت مخلوط کرد. تا وقتی تاجر پشت علم هست، علم هیچ پیشرفتی نمیکنه.
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
دمشون گرم بااینکه حمایت نمیشدن ولی اینوساختن،حمایت بشن انگیزه واسه بهترشم دارن
ولی ۱۲۰ میلیون طرف پراید میخره میتونه باهاش مسافرت خانوادگیم بره
اینوبایداینقدر ارزان بدن که هر ماشین داری یکیشو بخره واسه توی شهر،مثل خرید دوچرخه باشه نه این قیمت شاید بچه پولدارا واسه بازی بچهاشون بخرن نکه منه ماشین دار ،ارزون باشه مطمعنا خانه ای یکی میتونن بخرن واسه کارای روز مره که آلودگی صوتی و هوا کم بشه،بعدشم چطورمیتونن با نمونه خارجی مقایسه کنن،اون شاید ایمنی و آبشنهاو خیلی چیزای بیشتر داشته باشه،تازشم اونا ارزش پولشون بالاتره،طرف پیک پیتزاییه ولی با یکسال حقوقش بهترین خودرو سوار میشه ولی ماتوی ایران بیش از ۲۰ سال ط ف جمع کنه و هیچ نخوره شاید پراید بخره اونم اگر گرونتر نشه
ناشناس
India
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
نام اصلی خودرو: رنو توئیزی

‏امروز از این خودرو به عنوان اولین خودرو برق ایرانی رونمایی کردند
جالبه بدونید این خودرو تولید شرکت رنو درسال ۲۰۱۲ برای اولین بار توسط شرکت رنو در انگلیس و فرانسه عرضه شده. سرچ کنید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
0
چه قدر شبیه ماشین رنو هست که 8 سال پیش تولید شد حتی مشخصاتش
Renault Twizy
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
0
600 میلیون تومان خودتان خجالت نمی کشید مردم سر کار گذاشتین برای یک فرغون 600 میلیون
کاوه
Canada
۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
0
0
واقعا جای شرمندگی و خنده دار هست که هر از گاهی یک کمپانی میاد و یک ماشین دزدی برقی رو میکنه و میگه خودم ساختم و سازمان صنایع هم تو بوق و کرنا میکنه و شو آف میده ، این خودرو Renault Twizy متعلق به شرکت رنو هست امروزه اینترنت به راحتی امکان سرچ رو برای همه میسر کرده جز مدیران ایران!!!!!!!!!!
کافی هست یکی از این عکسها را دانلود کنید و از طریق سرچ تصاویر گوگل ببینید که این همان Renault Twizy هست!!! چند سال پیش هم یک شرکت به نام خودروسازان جنوب یک همچین کار مشابهی انجام داد و یک خودرو به اسم مینور رونمایی کرد که بعد گندش درآمد.
ف ن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
0
0
یعنی یک دنیا سرچ هم کردیم نفهمیدیم این خودرو یوز رو کی ساخته کجا ساخته و.... تف به این مملکت واقعا که انگار این ماشین از آسمون افتاده پایین!!!!!!!. حالمون از هر چی رانت و پدرسوخته بازیه داره بهم میخوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
0
0
ارزون یا گرون یک ریال نمی ارزه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
0
0
خوبه که ساختن ولی با 250وزن حمل برای امتحان اول پل هوایی بدون سرعت از قبل حرکت کنه میشه گفت خوبه که فکر میکنم نتونه
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
0
0
,اول سلام،دوم اینکه خدا وکیلی متخصص تر از ما در دنیا وجود نداره،مانند مخلوط کن قبل از اینکه فکر کنیم،همه چیز رو با هم مخلوط میکنیم،عزیز من هشتاد تا صد و بیست میلیون تومن الان پولِ یک موتورسیکلتِ،این خودرو رو باید با امثال خودش مقایسه کرد ،،این اصلا خودرو نیست چهارچرخه الکتریکی است،خیلی از جاهای دنیا هم وجود داره مردم دارن استفاده میکنن،چرا یه چیز رو نشناخته میکوبین تو سرش؟؟با این یک خانم یا آقا میتونه بره تا تره بار و بازار و ....خرید بکنه و برگرده،مخصوص داخلِ شهرِ نه جاده،،هرکی هرچی بسازه شما یه عیب بزا ید روش،فقط نق نق نق،،سوار شو ،ببین برای چه کاریه،بعد نظر بده
جلیل
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
0
0
این فرقون از کجا آوردین واقعا خجالت نمی کشید با این قیمت کجا داریم می ریم واقعا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->