سرخط خبرها

رکاب‌زنان از کوهسنگی تا خواجه‌ربیع

  • کد خبر: ۸۶۰۷
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸
رکاب‌زنان از کوهسنگی تا خواجه‌ربیع
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک از احداث مسیر دوچرخه از شمال به جنوب شهر خبر داد
فیضی - ســه‌شنبه‌هــای بـدون خــــودرو برای اشـاعه فرهنگ دوچرخه‌سواری در مسافت‌های کوتاه درون‌شهری و با هدف ایجاد نشاط، سلامت روحی و جسمانی، پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو با حضور دکتر شهریاری و دکتر بهاروند، اعضای محترم شورای شهر و شهردار منطقه ۳، در بوستان بزرگ بهار برگزار شد. به گزارش شهرآرامحله، مجتبی بهاروند بابیان اینکه ماشینی شدن زندگی در شهر‌ها و کاهش تحرک شهروندان تأثیرات سوء بر سلامت جسم و روح افراد دارد، اظهار کرد: به همین دلیل، طی ۲ سال اخیر، کمیسیون عمران، حمل‎ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد تأکید ویژه‌ای به گسترش خطوط دوچرخه و اتصال آن‌ها به یکدیگر در شهر داشته است چراکه پس از ایجاد زیرساخت‌های مناسب، شهروندان را بهتر می‌توان به استفاده از دوچرخه دعوت کرد و آن‌ها نیز تمایل بیشتری پیدا می‌کنند.

رکاب‌زنان از شمال تا جنوب شهر
وی در ادامه بابیان اینکه شبکه مصوب مسیر‌های دوچرخه شهر مشهد ۲۵۰ کیلومتر است، گفت: تا پایان سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۲۵ کیلومتر از این مسیر‌ها احداث‌شده است و امیدوار هستیم امسال نیز ۵۸ کیلومتر دیگر ساخته شود و به بهره‎برداری برسد. بهاروند همچنین خاطرنشان کرد: با تأکیدات شورای شهر مشهد، شهرداری اتصال یکی از مسیر‌های مهم دوچرخه که غرب مشهد را به مرکز شهر وصل می‌کند، در دستورکار قرار داده است. وی بابیان اینکه یکی از استانداردترین مسیر‌های ویژه دوچرخه در شهر مشهد به طول ۸ کیلومتر در مسیر باغ ملک‌آباد ساخته‌شده که با استقبال خوب شهروندان نیز همراه شده است، گفت: در محور شمالی، جنوبی شهر مشهد، مسیر خیابان کوهسنگی تا آرامگاه خواجه‌ربیع نیز در دست مطالعه، طراحی و اجراست و تا پایان سال قسمتی از این مسیر، حدفاصل پارک کوهسنگی تا میدان شهدا و در ادامه تا تقاطع کاشانی-عبادی به طول حدودی ۴۷۰۰ متر اجرا خواهد شد.

۷ هزار متر مسیر دوچرخه در منطقه۳
حجت فرقانی در ارتباط با برگزاری پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو اظهار کرد: هدف از این پویش فرهنگ‌سازی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به‌جای استفاده از خودروی شخصی است که ضمن کاهش آلودگی هوا، ازدحام و ترافیک، موجب ایجاد نشاط، سلامت جسمی و روحی در شهروندان می‌شود. وی با تأکید بر استفاده از وسایل نقلیه پاک برای حفظ محیط‌زیست افزود: در شهرداری منطقه ۳ حدود ۷ هزار متر مسیر برای دوچرخه‌سواری با رعایت اصول ایمنی در بولوار‌های شهید ناصری، رسالت جنوبی، شهید کامیاب و رینگ پارک بهار احداث‌شده است و مورداستفاده شهروندان قرار می‌گیرد. حجت فرقانی افزود: در سال ۱۳۹۸ بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار صرف بهسازی مسیر‌های ویژه دوچرخه شده است که یک میلیارد ریال برای بهسازی و امتداد مسیر صرف شده و بقیه به رنگ‌آمیزی مسیر‌ها اختصاص یافته است. وی درباره ایستگاه‌های دوچرخه در منطقه اظهار کرد: در منطقه، ۶ ایستگاه دوچرخه برای شهروندان تعبیه‌شده است که برخی از آن‌ها به دلیل وجود مشکلاتی از قبیل حضور نیافتن اپراتور یا فرسودگی دوچرخه‌ها تاکنون به بهره‌وری مطلوبی نرسیده‌اند. شهردار منطقه ۳ ابراز امیدواری کرد که با حمایت از پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو، افزایش مسیر‌های ویژه دوچرخه و بهبود تجهیزات برای شهروندان، فضای مناسبی برای استفاده همگان از دوچرخه و لوازم نقلیه پاک فراهم آید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->