کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

نگاهی به چهارمین دوره حضور تیم منتخب خراسان در مسابقات جوانان کشور- ۱۳۵۴

  • کد خبر: ۸۶۵۹۲
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
نگاهی به چهارمین دوره حضور تیم منتخب خراسان در مسابقات جوانان کشور- ۱۳۵۴
در این پرونده نوستالوژی نگاهی داشته‌ایم به ناکامی منتخب خراسان در مسابقات جوانان کشور که بیش از سه دهه از برگزاری آن گذشته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جوانان خراسان پس از ۳ دوره ناکامی به ویژه در دومین دوره که با استفاده از امتیاز میزبانی تا فینال هم رفته بودند، برای چهارمین دوره عزم خود را جزم کرده بودند؛ از این رو همچون دوره قبل به سید مهدی قیاسی مأموریت دادند تا بهترین‌های استان را شناسایی کند و تمرین دهد.

ترفند فدراسیون

در حالی که شاگردان قیاسی از یک ماه مانده به مسابقات در اردو به سر می‌بردند و با انجام تمرین‌های مرتب آماده مسابقات می‌شدند، دستورالعمل فدراسیون فوتبال آن‌ها را مات کرد.
فدراسیون که از دست اعتراض‌های دائم تیم‌ها مبنی بر استفاده از بازیکنان غیر مجاز کلافه شده بود، زیرا بیشتر استان‌ها با هماهنگی مسئولان استانی، نسبت به دست کاری شناسنامه بازیکنان اقدام می‌کردند،  اعلام کرد که هر بازیکن جوان فقط حق حضور در ۲ دوره از رقابت‌ها را دارد و با این ترفند خیلی از استان‌ها از جمله خراسان، ناچار به خانه تکانی در تیمشان شدند.

تعویض مربی در دقیقه ۹۰

در حالی که خراسان هنوز شوک اول را هضم نکرده بود، شوک دوم هم به این تیم وارد شد و سرمربی این تیم درست چند روز قبل از اعزام تیم، از جوانان جدا شد و به ابومسلم پیوست! نتایج ضعیف ابومسلم در لیگ سوم تخت جمشید باعث شد تا عباس رضوی اخراج شده و سید مهدی قیاسی جایگزینش شود و این یعنی بی مربی شدن تیم جوانان خراسان!

نجاران به جای قیاسی

در حالی که فقط چند روز تا شروع مسابقات باقی مانده بود، مرحوم ایرج نجاران سکان دار تیم شد تا در چهارمین دوره مسابقات جوانان کشور در سال ۱۳۵۴ از ۱۷ تا ۲۸ شهریور، خراسان را هدایت کند؛ مسابقاتی که به میزبانی تبریز در ۲ ورزشگاه باغ شمال و دانشگاه آذرآبادگان با شرکت ۱۶ تیم در قالب منتخب استان در ۴ گروه به شرح زیر برگزار شد:
گروه ۱: خوزستان، خراسان، گیلان، تهران
گروه ۲: کرمان، فارس، آذربایجان غربی، مرکزی
گروه ۳: آذربایجان شرقی، همدان، کرمانشاه، مازندران
گروه ۴: لرستان، یزد، بوشهر، اصفهان

قرعه سخت

خراسان با قرار گرفتن در سخت‌ترین گروه ممکن در کنار ۳ تیم مدعی قرار گرفت. آن‌ها در اولین گام سه شنبه ۱۸ شهریور به مصاف گیلان رفتند. خراسانی‌ها که در اصل متشکل از بازیکنان مشهدی بودند، هنوز سوت علیرضا امامی، داور کرمانشاهی، به صدا در نیامده، دروازه شان را بازشده دیدند؛ دقیقه یک اولین گل! بعد از این گل، خراسان همچنان بی هدف و بی برنامه بازی را دنبال کرد. با شروع نیمه دوم، گیلانی‌ها مجدد به روی دروازه خراسان که یک بازیکنش را نیز به دلیل اخراج از دست داده بود، یورش آوردند و ۲ بار دیگر در دقایق ۶۱ و ۶۸ موفق به گل زنی شدند.

اولین حذف شده

دو روز بعد یعنی پنجشنبه ۲۰ شهریور، خراسان در استادیوم باغ شمال به مصاف تهران رفت؛  تهرانی که هدایتش بر عهده عباس رضوی، مربی برکنار شده ابومسلم خراسان بود. شاگردان ایرج نجاران در این دیدار هم حرفی برای گفتن به ویژه در نیمه دوم نداشتند تا با ۲ گل دقایق ۵۴ علی کریمرودی و ۷۷ عباس موسیوند از روی نقطه پنالتی جزو اولین تیم‌های حذف شده باشند.

خراسان شش تایی شد

خراسان بی انگیزه و حذف شده در سومین و آخرین دیدار خود نیز مغلوب خوزستان شد. خراسان در نیمه اول و دقایق ۳۷، ۳۵، ۱۰ و ۳۹، ۴ گل خورد و در دقایق ۶۳ و ۷۰ (گل به خودی) نیز ۲ بار دیگر توپ با تورش آشنا شد تا بدون کسب حتی یک امتیاز، با ۳ شکست متوالی، ۱۱ گل خورده و بدون حتی یک گل زده، وداعی تلخ با جام داشته باشد؛ شکستی که نشان از ضعف مفرط استان در پرورش جوانان به ویژه در شهرستان‌ها داشت.

تهران بر سکوی نخست

با اتمام رقابت‌های مقدماتی، ۸ تیم اول و دوم هر گروه در رقابت‌های یک چهارم نهایی مقابل هم قرار گرفتند که تهران ۵ بر ۰ از سد کرمان گذشت و خوزستان ۲ بر ۱ فارس را مغلوب کرد. مازندران با یک گل از سد بوشهر گذشت و دیدار اصفهان و کرمانشاه هم به دلیل ترک میدان، ۳ بر ۰ به سود اصفهان اعلام شد.  در نیمه نهایی، خوزستان با ۴ گل اصفهان را درهم شکست و تهرانی‌ها هم در وقت اضافه ۲ بر ۱ از سدِ سختِ مازندران گذشتند.

در رده بندی اصفهان با غلبه ۱ بر ۰ مقابل مازندران بر سکوی سوم ایستاد و تهران هم در یک دیدار دیدنی در حضور بیش از ۱۵ هزار تماشاگر همچون دوره اول این جام بر خوزستان غلبه کرد (۲ بر ۰) و بر اریکه قهرمانی نشست.  استقبال کم تماشاگران تبریزی (به جز دیدار فینال که به خاطر حضور فرزند شاه، استادیوم نباید خالی می‌بود) هم از موارد قابل ذکر این دوره بود که بخشی به خاطر حذف زود هنگام تیم تبریز بود و بخشی هم به خاطر تقارن با ماه مبارک رمضان.

تمام یاران خراسان

تیم جوانان خراسان در این مسابقات با این نفرات در مسابقات شرکت کرد:
رضا رضایی، مرتضی اعتمادی، جلیل قوچان نژاد، رضا (غلام) محمد پور، محمد حسین واقعی، محمد رضا حسن زاده، مسعود داد گسترمنش، رضا کریم پور، رضا رضایی، حسن آتشی، محمد کاظم کاظمی، مهدی وجدانی، غلامحسین مستغنی، یوسف کمال پور، ناصر توفیقی، مصطفی نوری، حسن غیور و محمد علی فلاحی.
مربی: ایرج نجاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->