دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور
سرخط خبرها

پیشنهاد تبدیل بن خواربار کارگران از نقدی به غیر‌نقدی در جلسه شواری عالی کار

  • کد خبر: ۸۶۶۲۸
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
  • ۱۱
پیشنهاد تبدیل بن خواربار کارگران از نقدی به غیر‌نقدی در جلسه شواری عالی کار
سرانجام پس از درخواست فعالان و مقامات کارگری از وزیر کار برای تشکیل جلسه شورای‌عالی کار، دعوتنامه‌ها برای حضور در این نشست ارسال شد و به این ترتیب نخستین جلسه شورای عالی کار دولت سیزدهم با دو دستور کار مهم برای کارگران روز شنبه برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، هادی ابوی - دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با ابراز خرسندی از تعیین زمان برگزاری نشست به تشریح جزییات محور‌های جلسه پرداخت و گفت: این جلسه با چند دستور کار همراه خواهد بود؛ اول پیشنهاد تبدیل بن و کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار‌های کارگری از نقدی به غیرنقدی به دستور مقام عالی وزارت است که در جلسه بررسی خواهد شد.

به گفته وی این پیشنهاد بسیار خوب است و باعث بالا رفتن قدرت خرید کارگران می‌شود.

ابوی افزود: موضوع دوم در خصوص راهکار‌های افزایش قدرت خرید کارگران و محور سوم، مناسبات کارگری و کارفرمایی است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار تصریح کرد: تبدیل بن نقدی به غیر نقدی از تورم پیشگیری و به مسأله معیشت و قدرت خرید کارگران که همواره یکی از دغدغه‌های مهم به شمار می‌رود، کمک می‌کند.

وی گفت: بن خواربار کارگران در حال حاضر مبلغ ۴۰۰ هزار تومان است و اگر دولت در تامین کالا‌های خاص به کارگران کمک کند، بسیار اثرگذار است.

این مقام کارگری درباره توزیع اقلام اساسی توسط اتحادیه امکان، گفت: اتحادیه امکان در سال‌های اخیر که بن توزیع می‌کرد با اشکالاتی همراه بود، البته کمک دولت آن زمان کم شده بود، ولی زمانی که اجازه واردات کالا داشت، برنج خارجی و پنیر دانمارکی و ... وارد می‌کرد که به تدریج تحت تاثیر برخی سیاست‌ها ناچار به توزیع برخی اقلام نامرغوب شد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: پیشنهاد ما این است که برای مصرف خانوار‌ها اقلام خاص مثل گوشت و برنج و روغن تهیه کنیم، چون کارگر مجبور است برای خرید آن‌ها هزینه کند لذا امیدواریم در چند قلم خاص ورود و از ظرفیت‌ها و کمک‌های دولت در این خصوص استفاده کنیم.

به گفته وی دولت می‌تواند کالا با ارز دولتی بدهد یا از محل هدفمندی یارانه‌ها کمک کند و اقشار ضعیف و دهک‌های پایین جامعه را مورد حمایت قرار بدهد.‌ی همچنین بهترین راهکار تقویت قدرت معیشت کارگران را در کاهش هزینه‌های مسکن و تامین اقلام مصرفی خاص خانوار‌های کارگری عنوان کرد و گفت: اگر کارگران حمایت شوند و بتوانند با حقوق و دریافتی خود بیشتر خرید کنند و سفره هایشان کوچکتر نشود به بهبود وضع معیشت آن‌ها کمک کرده ایم، در مورد مسکن هم که از اولویت‌های جامعه کارگری است، با توجه به اهتمام رئیس جمهور برای تحقق برنامه مسکن انتظار داریم با دادن وام‌های ارزان و فعال کردن تعاونی‌ها، مشکل مسکن کارگران هم برطرف شود.

ابوی در پایان با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد دریافتی کارگران بابت هزینه‌های مسکن و اجاره بها صرف می‌شود، گفت: طبق آمارها، اجاره خانه‌ها در شش ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد افزایش داشته و این مسأله بر حقوق بگیران ثابت به ویژه کارگران حداقل بگیر فشار وارد کرده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مراد ملکی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
0
1
سال داره تمام میشه شکم سیر از کارگر گرسنه که خبر ندارد از ریسی بخواهید برای مسکن کارگری که نمی تواند اجاره بدهد فکری بکند کارگر از مستضعف و کمیته امداد
بی دست وپاتر است لطفآ اگر می تونید آورده اولیه برای مسکن کارگران را مثل سه دهک اول حساب کنید چون کارگران واقعآ ندارند آورده اولیه بدهند شاید کارگران با این کار امید به آینده و رضایت از مسعولین داشته باشند واقعآ همه راضیم به مردن نه به ادامه این نا امیدی به آینده این حرف آخر ماست قشر کارگر ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
0
0
یه فکری به کارگر هم بکنیدامنیت شغلی نداریم ۱۳سابقه قراردادی هرموقع دلشون خواست اخراج تبدیل نیرو رسمی بشن
پیمان جمشیدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
0
0
یکی دیگر از مشکلات کارگر نوع قرارداد کوتاه مدت یک ماهه می باشد که در جامعه هیچ تضمین رفاهی واعتباری ندارند امیدوارم این مشکل بزرگ مورد بررسی مسئولین قرار بگیرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
0
0
نماینده کارگران بازنشستگان حداقل بگیرراهم درنظرداشته باش نه فقط شاغلین را ما هم خیلی مشکل داریم با این گرانی برای ۱۰روز حقوق داریم
کارگر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
0
0
دولت باید حقوق کارگران را نسبت به تورم که عین گفته قانون است افزایش دهد ، چرا باید این همه حقوق قانون کار یک کشور پایین باشه که هزینه ۵ روز زندگی هم نیست!!!!
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
0
0
تورابه خداکارگران راببریدزیرنظرکمیته امداد ٬کمیته امدادخیلی عالیست وام کم بهره میدهدخونه میدهدبن خواربارمیدهدجهیزیه میدهد خیلی چیزای دیگه به خدااینایی که زیرنظرکمیته امدادهستن وضعشان صدپله ازکارگران بهتراست به خداراست میگویم خودتان فکرش رابکنیذ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
0
0
باسلام وخسته نباشید من یک بازنشسته حداقل بگیر تامین اجتماعی هستم خواهشی داشتم ازدوستان مدافع حقوق ومزایای کارگران وبازنشستگان ومسولین محترم دست اندرکاراول ازهرچیزی که میخواهید زحمت کشیده ودر باره اش بحث کنید‌اجرای همسانسازی اخیررا که به بازنشستگان کشوری ولشکری دادن متمرکز شوید زیرا من میترسم با مطرح کردن بن کارگری به صورت های مختلف همسانسازی به فراموشی سپرده شود تمنا دارم همسانسازی را دراولویت قراردهید متشکرم وموفق باشید.
هر کی
United States of America
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
0
0
بیا از بیکاری نشسته واسه اون دوزاری که به کارگر میدن نقشه کشیده فردا چهارصد کم میشه و به جاش سیصد تومن اجناس نامرغوب مثل مرغ یخی گوشت یخی برنج هندی میدن.... این هم از کمک دولت رئیسی به کارگرها
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
0
0
آره دیگه جنسای فاسدشون رو دستشون باد کرده میخوان چند برابر قیمتش به جای پول بن کارگران بهشون بدن و پولو برای خودشون بردارن
با افتخار هم میگن این کار قدرت خرید کارگران رو بالا می‌بره و خوبه
زر نزنین بابا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
0
0
به نظر می رسه دولت نقشه ریخته برای بن خواربار کارگران ، اگه دولت راست میگه دست به حق خواربار کارگر نزنه ،ما جنس بنجول نمیخواهیم بجای حق خواربار ، گارگر همون ۴۰۰ هزار تومان پول نقد بیشتر به درد اش میخوره تا جنس بنجول بحاش بگیره ، اگه راست میگید هرماه‌ ۱۰ کیلو برنج و ۲ کیلو گوشت کمک معیشتی به همه کارگران بلا عوض بدید.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
0
0
دست شما فعالان ودلسوزان همیشگی درد نکنه خدا قوت خوبه که بعد از مدتها فهمیدیم علت افزایش تورم در این کشور چیه .بن کارگری ۴۰۰تومانی واقعا جای تاسف داره.آخه شما هنوز نفهمیدین که کارگر قدرت خریدی نداره که بتونه باعث افزایش تورم بشه.یه سوال حقوقهای نجومی وبن کارت های ماهیانه شرکت های دولتی الخصوص وزرات نفت باعث افزایش تورم نمیشه.یه مقدار افق دیدتان را وسیع ترکنیدیا لاعقل از خواب بیدار شید.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->