آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

برترین دانشگاه‌های کشورهای عربی کدام‌اند؟

  • کد خبر: ۸۶۷۳۱
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
برترین دانشگاه‌های کشورهای عربی کدام‌اند؟
دانشگاه‌های کشورهای عرب زبان در چند سال اخیر توانسته‌اند پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشند و نسبت به گذشته در ارتباطات بین‌الملل نیز عملکرد موفقی داشته‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، نظام رتبه‌بندی تایمز دانشگاه‌های جهان را بر اساس معیارهای گوناگونی مورد بررسی قرار می‌دهد که یکی از آنها رتبه‌بندی دانشگاه‌های عرب زبان‌ دنیا است.

در این رتبه‌بندی قدرت نظام آموزش عالی سراسر منطقه عرب نشین دنیا مورد ارزیابی قرار گرفته است.

این دانشگاه‌ها بر اساس ماموریت‌های اصلی خود در نظام آموزش عالی یعنی آموزش،‌ پژوهش و دیدگاه بین‌المللی رتبه بندی می‌شوند تا جامع‌ترین و متعادل‌ترین مقایسه‌های خود را ارائه دهند.

آخرین باری که این رتبه‌بندی برای سال ۲۰۲۱ منتشر شد،‌ دانشگاه ملک عبدالعزیز در عربستان سعودی در صدر جدول منطقه قرار گرفت. دانشگاه قطر در مقام دوم قرار گرفته است و این در حالی است که مؤسسات آموزش عالی امارات متحده عربی، لبنان و مصر در بین ۱۰ دانشگاه برتر قرار گرفته‌اند و مصر با حضور ۳۱ دانشگاه،‌ بیشترین نماینده را در این رتبه‌بندی دارد.

بحرین، عمان، اردن، کویت،‌ تونس و مراکش همگی به ۵۰ مقام اول دست یافتند، ولی فلسطین، عراق و الجزایر در میان ۱۰۰ دانشگاه قرار دارند.

برترین مؤسسه خصوصی این رتبه‌بندی دانشگاه شاهزاده محمد بن فهد در عربستان سعودی است که جایگاه چهارم را از آن خود کرده است.

به طور کلی، ‌۱۲۵ دانشگاه از ۱۴ کشور در این رتبه‌بندی قرار دارند که به معرفی اجمالی پنج دانشگاه اول این رتبه‌بندی می‌پردازیم.

۱- دانشگاه ملک عبدالعزیز (عربستان سعودی)

 این دانشگاه در سال ۱۹۶۷ در ابتدا به عنوان یک دانشگاه خصوصی توسط یک گروه از تجار به وجود آمد و در سال ۱۹۷۴ پادشاه وقت عربستان دانشگاه مذکور را یک دانشگاه دولتی تحت نظارت شورای آموزشی کشور اعلام کرد.

برترین دانشگاه‌های کشورهای عربی کدام‌اند؟

۲- دانشگاه قطر(قطر)

زمانی که دانشگاه قطر در سال ۱۹۷۳ میلادی تاسیس شد،‌ برای گروهی متشکل از ۱۶۰ دانشجو ساخته شد. پس از یک دوره توسعه، این دانشگاه در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار دانشجو دارد.

دانشگاه قطر که توسط امیر قطر تاسیس شد،‌ امروزه در مجموع دارای ۸ دانشکده است.

برترین دانشگاه‌های کشورهای عربی کدام‌اند؟

۳-دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله (عربستان سعودی)

دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله دانشگاهی است که در سال ۲۰۰۹ میلادی در نزدیکی جده تأسیس شده‌ و اولین مرکز آموزشی در عربستان سعودی است که به‌طور برابر هم زنان و هم مردان را می‌پذیرد.

دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله، در زمینی به مساحت سه هزار و ۶۰۰ هکتار و در ساحل دریای سرخ تأسیس شده‌است. این دانشگاه دارای یکی از سریع‌ترین ابررایانه‌های جهان است. در ساخت و الگوبرداری آموزشی این دانشگاه، از کمکهای سه دانشگاه استنفورد، دانشگاه برکلی و دانشگاه تگزاس در آستین استفاده شده‌است. دولت عربستان سعودی، مبلغ ۱۰ میلیارد دلار را وقف دانشگاه ملک عبدالله کرده‌است.

برترین دانشگاه‌های کشورهای عربی کدام‌اند؟

۴ – دانشگاه شاهزاده محمد بن فهد(عربستان سعودی)

دانشگاه شاهزاده محمد بن فهد در اوایل قرن ۲۱ هجری توسط شاهزاده محمد بن فهد،‌ فرماندار وقت استان شرقی عربستان تاسیس شد و هدف از ساخت آن فراهم آوردن فرصت‌های آموزش عالی برای جامعه محلی و منطقه‌ای استان شرقی عربستان بود.

این دانشگاه خصوصی با همکاری کنسرسیوم آموزش بین‌الملل تگزاس ساخته شد.

برترین دانشگاه‌های کشورهای عربی کدام‌اند؟

۵- دانشگاه نفت و مواد معدنی ملک فهد (عربستان سعودی)

دانشگاه نفت و مواد معدنی ملک فهد (KFUPM) در عربستان سعودی برای اولین بار در سال ۱۹۶۳ درهای خود را به روی یک گروه اولیه متشکل از ۶۷ دانشجو باز کرد.

این دانشگاه با هدف ارائه آموزش عالی در زمینه نفت و مواد معدنی(دو مورد از بزرگترین منابع طبیعی عربستان) تأسیس شد. رشد این دانشگاه که اکنون میزبان بیش از ۸ هزار دانشجو است، منعکس کننده رشد سریع اقتصادی و فنی آن در خود عربستان سعودی است.

برترین دانشگاه‌های کشورهای عربی کدام‌اند؟

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->