آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

۱۰۰۰ کلاس بدون معلم خراسان رضوی تا پایان هفته تعیین تکلیف می‌شود

  • کد خبر: ۸۶۷۶۳
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
۱۰۰۰ کلاس بدون معلم خراسان رضوی تا پایان هفته تعیین تکلیف می‌شود
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی: با این حال، حدود ۱۰۰۰ کلاس در استان هنوز معلم ندارند و نتوانسته‌ایم نیاز آموزشی دانش‌آموزان را به طور کامل رفع کنیم. اکنون آمار کلاس‌های بدون معلم از ادارات مختلف آموزش و پرورش استان استخراج شده است تا برای تأمین کمبود معلم در استان به‌سرعت برنامه‌ریزی شود.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ «یک ماه و نیم از آغاز سال تحصیلی جدید می‌گذرد، اما همچنان کلاس درس فرزندم معلم ندارد.» حسن‌زاده در تماس با شهرآرا، از کلاس‌های بدون معلم و تعویق در آموزش فرزندش گله‌مند است و می‌گوید: در حالی که آموزش مجازی بازدهی چندانی ندارد، فرزندان ما در مدرسه از همین کلاس‌های مجازی هم محروم‌اند.

پرسش والدین از مسئولان مدرسه این است که اگر معلم و وضعیت آموزشی مشخصی ندارند، چرا دانش‌آموزان را ثبت‌نام کرده‌اند و اکنون چرا پاسخگوی این بلاتکلیفی نیستند.
پیگیری‌های خبرنگار ما نشان داد علاوه بر مدرسه فرزند این شهروند، کلاس‌های بسیار دیگری نیز در برخی شهر‌های استان به‌ویژه مشهد با گذشت یک ماه و نیم از آغاز سال تحصیلی، همچنان بدون معلم است.

کمبود ۲۳ هزار معلم در خراسان رضوی

در این خصوص مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی با بیان اینکه امسال ۷۰ هزار نفر به شمار دانش‌آموزان استان اضافه شده است، به شهرآرانیوز گفت: در تابستان و پیش از آغاز سال تحصیلی که هنگام سامان‌دهی کلاس‌هاست، اعلام کرده بودیم امسال با چالش بسیار بزرگی در حوزه نیروی انسانی روبه‌رو هستیم و حدود ۲۳‌هزار نیروی آموزشی در آموزش و پرورش استان کمبود داریم.

مهدی مجیدی‌فر با اشاره به برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش برای کاهش مشکلات و چالش‌ها آموزشی دانش‌آموزان افزود: بخشی از این مشکل از طریق نیرو‌های خرید خدمت، بخشی با پیگیری‌ها برای افزایش سهمیه ماده ۲۸ آزمون استخدامی و بخشی دیگر با جذب نیروی حق‌التدریس نهضتی و سرباز‌های معلم پیش از سال ۱۳۹۱ رفع شد.

وی با بیان اینکه امسال تعداد نیرو‌های بازنشسته آموزش و پرورش در استان بیش از سال‌های گذشته بوده و این مسئله مشکلات ما را دوچندان کرده است ادامه داد: با این حال، از معلمانی که موعد بازنشستگی آن‌ها فرا رسیده بود، براساس مجوز وزارت آموزش و پرورش، درخواست کردیم همچنان در کنار آموزش و پرورش باشند تا استان از این اوضاع بحرانی عبور کند. بخش دیگری از کمبود نیروی انسانی نیز با تخصیص اضافه‌کار آموزشی و استفاده از معاونان مدارس به عنوان معلم جبران شد.

مجیدی‌فر اضافه کرد: با این حال، حدود ۱۰۰۰ کلاس در استان هنوز معلم ندارند و نتوانسته‌ایم نیاز آموزشی دانش‌آموزان را به طور کامل رفع کنیم. اکنون آمار کلاس‌های بدون معلم از ادارات مختلف آموزش و پرورش استان استخراج شده است تا برای تأمین کمبود معلم در استان به‌سرعت برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه در تعداد کمی از کلاس‌های درس معلم نداریم، اما به این شکل نیست که هیچ معلمی در کلاس نباشد، افزود: براساس دستورالعمل، تقسیم کار در این مدارس انجام شده است و معاونان اجرایی مدرسه تا زمانی که معلم در کلاس حضور یابد، هماهنگی و مدیریت کلاس را برعهده گرفته‌اند. با وجود این، برای برگزاری یک کلاس استاندارد، باید یک معلم ثابت و مشخص در کلاس حضور داشته باشد و امور آموزشی دانش‌آموزان را انجام دهد.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان با تأکید بر اینکه در اولین فرصت و با برنامه‌ریزی‌ای که انجام شده است دیگر کلاس خالی از معلم در استان نخواهیم داشت، اظهار کرد: امیدواریم با تلاشی که دراین‌باره صورت می‌گیرد، تا پایان هفته این مشکل برطرف شود و همه کلاس‌های آموزشی معلم داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->