سیدزاده | شهرآرانیوز - چند روز پیش صداوسیما نظرسنجی تازه خود را منتشر کرد که بر اساس آن، بعد از برنامه دایره طلایی (پخش مسابقات کشتی قهرمانی جهان)، برنامه فوتبال برتر (پخش زنده فوتبال) و مستند حیات وحش، قسمتهای برگزیده خندوانه رتبه چهارم پربینندهترین برنامه را کسب کرد. آن هم با میزان بیننده ۲۷.۴درصد و میزان رضایت ۸۹.۹ درصد.
حالا خیلی از اینکه خندوانه با این نظرسنجی دوباره بر سر زبانها افتاد نمیگذرد که رسما از آغاز فصل هشتم آن هم صحبت به میان آمده و تیزر تبلیغاتی اش هم منتشر شده است. خبرگزاریها از این نوشته اند که پیش تولید سری هشتم این برنامه تلویزیونی پرمخاطب، با رعایت تمامی شیوه نامههای بهداشتی مربوط به کرونا، به تازگی شروع شده و قرار است این برنامه به زودی پخش شود.
این نوید هم به مخاطبان داده شده است که افزون بر آیتمهای ثابت و پرطرف دار، آیتمهای متفاوتی طراحی شده تا تماشاگران این برنامه را سرگرم کند. رامبد جوان هم این خبر را در اینستاگرام خود منتشر کرد و کاربران زیادی پای همین پست، از ذوق و شوق خود گفتند برای آغاز فصل دیگری از خندوانه. کاربری نوشته است: «جاتون خالی بود این مدت که نبودید.» و دیگری گفته: «به امید اتفاقهای خوب و شبهای خوب خندوانه ای.»
با این همه، آیا اکنون باید پرمخاطب بودن برنامهای که ۷ فصل آن با حاشیههایی روی آنتن رفته و بازپخشهای زیادی هم دارد را به فال نیک گرفت؟ ساخته شدن سری جدید آن را چطور؟ ضمن اینکه نباید فراموش کرد رتبههای بالای این نظرسنجی برنامههای ورزشی بوده اند که با توجه به زمان بندی پخش مسابقات توانسته از خندوانه پیشی بگیرد.
اگر بخواهیم به فاکتورهایی اکتفا کنیم مثل میزان رضایت و تعداد بینندههای آن در همین نظرسنجی اخیر یا اظهارات شخصی کاربران زیر پستهایی که این خبر را منتشر میکنند به طور قطع باید بگوییم این اتفاق میمون است و مبارک، اما این مسیر قرار است تا کجا ادامه پیدا کند؟ مدتها پیش، احسان علیخانی وقتی هنوز خیلی از ماه عسل فاصله نگرفته بود و کارش را با شوی استعدادیابی ادامه نداده بود درباره ادامه دار بودن ماه عسل گفت، هرگاه احساس کنم مردم دیگر دوست ندارند ماه عسل را ببینند، ادامه نمیدهم.
هرچند، در یکی دو سال آخر پخش ماه عسل، انتقادهای زیادی به او وارد شد که دیگر سوژه هایش تازگی لازم را ندارد، اما باز هم بودند خیل زیادی از مردم که نشستن پای سفره افطار را با حال و هوای برنامه ماه عسل دوست داشتند. با این حال، علیخانی ترجیح داد با سبک و سیاقی تازه در یک عرصه جدید، برای مخاطبان برنامه بسازد و ریسکش را هم پذیرفت. نکتهای که به نظر هر تولیدکنندهای باید به آن توجه کند.