افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‎‌خودرو در بازار امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله تا امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نحوه دریافت «وام ضروری» بازنشستگان کشوری + شرایط و مدارک ثبت‌نام

  • کد خبر: ۸۶۹۲۳
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷
نحوه دریافت «وام ضروری» بازنشستگان کشوری + شرایط و مدارک ثبت‌نام
ثبت‌نام «وام ضروری» بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری مرحله اول سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ که از ابتدای آبان ماه آغاز شده است تا پایان همین ماه ادامه دارد.

 به گزارش شهرآرانیوز، ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری که از ابتدای آبان ماه آغاز شده تا پایان همین ماه ادامه دارد که میزان این وام ۱۲ میلیون تومان تعیین شده است و تنها به متقاضیانی پرداخت می‌شود که از طریق حساب بانک صادرات حقوق بازنشستگی یا مستمری دریافت می‌کنند.

ثبت‌نام «وام ضروری» بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری مرحله اول سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ که از ابتدای آبان ماه آغاز شده است تا پایان همین‌ماه ادامه دارد.

به منظور ثبت‌نام این وام یک بازه زمانی ۳۰روزه (آبان ماه) اعلام شده است و تنها از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir انجام و پس از اتمام مهلت یک ماهه ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات، میزان حقوق و … بررسی می‌شود.

پس از آن با اولویت بندی و براساس میزان اعتبار تخصیصی از سوی بانک عامل، تعداد تسهیلات که ۳۰۰هزار فقره است به واجدین شرایط تعلق می‌گیرد.

پرداخت وام ضروری سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به حساب «واجدین شرایط» به صورت ماهانه و براساس نوبت بندی که در سایت اعلام می‌شود انجام خواهد شد که اطلاعات آن پس از مشخص شدن نتایج، اطلاع‌رسانی می‌شود.

طبق اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، میزان وام ضروری در این دوره ۱۲ میلیون تومان تعیین شده است و تنها به متقاضیانی پرداخت می‌شود که از طریق حساب بانک صادرات حقوق بازنشستگی یا مستمری دریافت می‌کنند. وام با نرخ سود چهار درصد ارائه می‌شود و اقساط بازپرداخت آن ۳۶ ماهه (ماهانه ۰۰۰‘۵۴۳‘۳ ریال) خواهد بود.

مبلغ وام، پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط، بر اساس اولویت تعیین شده به شماره حساب متقاضی در بانک صادرات ایران واریز می‌شود و واریز وام از طریق پیامک به اطلاع آن‌ها خواهد رسید.

افراد زیر مجاز به ثبت‌نام وام ضروری نیستند:

– بازنشستگانی که کمتر از یک سال از صدور حکم بازنشستگی آن‌ها گذشته باشد.

– وارث ذکوری که تا سه سال آینده از فهرست وظیفه‌بگیران خارج می‌شود.

– متقاضیانی که حکم ترمیم حقوق در سال جاری برای آن‌ها صادر نشده باشد.

در صورتی که چند نفر به عنوان وراث وظیفه‌بگیر باشند، وام ضروری تنها به یک نفر و به شرط جلب رضایت سایر وظیفه‌بگیران تعلق خواهد گرفت. به این منظور تکمیل «فرم تعهد وراث» ضروری است و تنها در صورت ارائه فرم تعهد وراث و تأیید مدیریت‌های صندوق بازنشستگی در مرکز استان درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.

همچنین درخصوص وراث صغیر و محجور، ارائه اصل حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران در هنگام دریافت وام ضروری است.

همچنین تاکید شده است که ثبت نام در سامانه، الزاما حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد. پس از اتمام مراحل ثبت نام مدارک متقاضیان و سوابق آن‌ها درباره دریافت دیگر وام‌ها و تسهیلات مورد بررسی قرار می‌گیرد. بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدان شرایط» تعیین شده و اسامی آن‌ها در سامانه اعلام می‌شود.

منبع: تجارت‌نیوز


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->