معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

مبلغ و زمان بازپرداخت وام «جهش مسکن» مشخص شد + جزئیات (۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۸۷۱۴۰
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
  • ۳۵
مبلغ و زمان بازپرداخت وام «جهش مسکن» مشخص شد + جزئیات (۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰)
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از تصویب رقم تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی طرح نهضت ملی مسکن در شورای پول و اعتبار خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای تعیین سقف تسهیلات نهضت ملی ملی در شهر‌های مختلف به تصویب شورای پول و اعتبار رسید.

وی توضیح‌داد: بر این اساس، متقاضیان مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت (کلان‌شهرها) ۴۰۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت دریافت خواهند کرد.

به گفته محمودزاده، رقم این تسهیلات در سایر شهر‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و برای مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون تومان است.

پرداخت سود به دهک درآمدی ارتباط دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره سود و چگونگی بازپرداخت این تسهیلات، گفت: سود تسهیلات متغیر و بستگی به دهک درآمدی خانوار دارد و دولت از دهک‌های پایین حمایت خواهد کرد.

وی اضافه‌کرد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سود تسهیلات ۱۸ درصد است و با استفاده از امکاناتی که «صندوق ملی مسکن» از طریق «قانون جهش تولید» در اختیار می‌گذارد، برای دهک‌های درآمدی پایین وابسته به استطاعت و توان مالی بخشی از درصد از طریق صندوق تامین خواهد شد.

محمودزاده ادامه‌داد: در این طرح آورده متقاضی قطعی است، بخشی از این پروژه توسط خود مردم تامین مالی می‌شود و بخشی از تامین مالی نیز از طریق تسهیلاتی که شب گذشته به تصویب شورا رسید انجام خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه بیان‌داشت: در طرح جدید میزان تسهیلاتیکه پیشتر در طرح اقدام ملی مسکن ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بود و در نهایت به ۲۵۰ میلیون تومان رسید، افزایش یافت و اکنون بیش از ۶۰ درصد قیمت تمام شده واحد‌ها از طریق تسهیلات تامین می‌شود.

قرار است چهار میلیون واحد مسکونی در مدت چهار سال در طرح نهضت ملی مسکن ساخته شود که اکنون مراحل ثبت‌نام آن درحال انجام است. عملیات اجرایی این طرح نیز از هفته نخست آبان‌ماه در بیشتر استان‌ها آغاز شده است. تاکنون نزدیک به ۹۰۰‌هزار نفر در طرح نهضت ملی از طریق سامانه «ثمن» ثبت‌نام کرده‌اند.

زمان بازپرداخت وام مسکن مشخص شد

جزئیات کامل وام مسکن مشخص شد و طبق گفته معاون وزیر راه اقساط این وام ۲۰ ساله در نظر گرفته شده؛ بنابراین اقساط این وام بین چهار تا هفت میلیون تومان است.


بر اساس قانون جهش تولید مسکن و تصمیمات گرفته شده در شورای پول و اعتبار سقف وام مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان و شهر‌های بالای ۱ میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان ست.

همچنین برای متقاضیان مراکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهر‌های کشور ۳۰۰ میلیون تومان و ساکنان روستا‌ها ۲۵۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است.

طبق این قانون نرخ سود این وام طبق مصوبه شورای پول و اعتباری ۱۸ درصد است، تاکنون به طور قطعی گفته نشد که متقاضیان مسکن باید این وام را چند ساله به بانک برگردانند.

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه‌وشهرسازی  گفت: وام مسکن برای ساخت و فروش اقساطی در مجموع ۲۰ ساله است.

مبلغ و زمان بازپرداخت وام «جهش مسکن» مشخص شد + جزئیات (۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰)

اقساط ۴ تا ۷ میلیون تومانی

با توجه به تفکیکی که در مبلغ وام لحاظ شده، ساکنان تهران با هفت میلیون تومان بیشترین قسط را پرداخت می‌کنند. روستایی‌ها نیز با پرداخت سه میلیون و ۸۵۸ هزار تومان کمترین قسط وام جهش مسکن را می‌دهند.

آنطور که پیش‌تر محمودزاده گفته، سود وام مسکن ۱۸ درصد است و با استفاده از امکاناتی که «صندوق ملی مسکن» از طریق «قانون جهش تولید» در اختیار می‌گذارد، برای دهک‌های درآمدی پایین وابسته به استطاعت و توان مالی بخشی از درصد از طریق صندوق تامین خواهد شد.

در واقع مبنا همان سود ۱۸ درصد است، اما برای برخی از متقاضیان این نرخ سود تسهیلات کمتر است.

۱۱ روز تا پایان زمان ثبت‌نام مسکن

ثبت‌نام در طرح جهش مسکن از روز ۲۸ مهر آغاز شده و تا روز ۲۸ آبان ادامه دارد. در واقع متقاضیان فقط ۱۱ روز فرصت دارند تا درخواست خود را ثبت کنند. تا روز شنبه هفته جاری حدود ۸۵۰ هزار نفر ثبت درخواست کردند. این در حالی است که ظرفیت این طرح چهار میلیون واحد است.

ثبت نام اولیه در این طرح به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه وزارت راه انجام می‌شود. متقاضیانی که قصد دارند در این طرح ثبت‌نام کنند باید به سامانه ثمن وزارت راه به آدرس https://saman.mrud.ir/ مراجعه و روی گزینه «ثبت‌نام نهضت ملی مسکن» کلیک کنند.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
سید حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
0
خودتون دارید ماهی شش میلیون قسط بدید .
عباسی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
0
واقعا مستاجر بدبخت چطور میتونه اجاره بده بعدم 4میلیون قسط بده بعدم هوابخورن این چه طرح مزخرفیه
علیرضا
Netherlands
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
واقعا من با حقوق ماهی ۴ تومن تو شهرستان چطور میتونم ماهی ۳ میلیون و ۷۰۰ قسط بدم؟
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
0
1
آخر انسان های خوب و گل و بلبل اگر فرد بتواند ماهیانه 6 میلیون تومان اقساط وام طرح‌ جهش تولید مسکن را پرداخت کند التماس نمی کند که با کمترین آورده و با کمترین اقساط ماهیانه صاحب خانه بشود . این بود دولت مردمی ایران قوی خدا خیرتان بدهید شماها شمشیرتان را بر علیه مردم مظلوم و مستضعف که پول نان شب خود را هم ندارند از رو بسته اید شما فرض کنید طرف در ماه حتی 15 میلیون تومان هم درآمد داشته باشد. آیا می تواند ماهیانه 6 میلیون تومان قسط را به صورت پلکانی و یا افزایش تورم سالیانه که تا 12 میلیون تومان پیش می‌رود می تواند پرداخت نماید و تازه تا 20سال هم باید قسط پرداخت کند این بود طرح جهش تولید مسکن ملی این بود دولت مردمی ایران قوی این اقساط باید به صورت ثابت ماهیانه 2 میلیون تومان باشد تقریباً خوب است .
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
1
2
ماهی ۶ میلیون قسط برای کسی است که در. ماه ۲۰ میلیون تومان در آمد داشته باشد و در واقع این طرح برای ما قشر. کارمند و کارگر نیست و این طرح برای افراد مرفه و افرادیکه زندگی اشرافی گری را دارند طراحی شده است و غیر از این چیز دیگری نمی توان. باشد و این طرح برای افراد مرفه جامعه و آقا زاده ها است و برای مردم محروم و مستضعف و قشر کارمند و کارگر حقوق بگیر نبوده و نیست و نخواهد بود این هم یک الی برکت آله دیگر .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
1
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
خخخخخخخخخخخخخخخخ
خخخخخخ شما مسولان فوقالعاده اید
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
1
0
من ماهی ۲۵۰۰ حقوق من هست چطور قسط بدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
0
2
واقعا قسطاش زیاده من که سه فرزند دارم وهمسرم ماهی ۴میلیون حقوق داره ۳۵۰۰قسط بدم
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
0
0
آقا چه خبره ۴ میلیون قسط بنظرتون اگر کسی توان پرداخت ۴ میلیون قسط داشت میومد این طرح ثبت نام کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
3
مگه ما ماهی چقد درامد داریم اجاره خونه به زور میدم اقای ریسی میفهمی چی میگم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
خدا عقلی ب دولت بده ماهیم 6 تومن به من . تکبیر ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
0
0
خدا به ما مردم بدبخت رحم کن که نون شبمون هم نداریم
رضا مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
0
0
قانون کار ۳۸۰۰ بعد چجوری توی مشهد ۶۲۰۰ هر ماه قسط بدیم؟
فکر کنم سید مظلومان معنی مظلوم رو نمیدونه!
مهسا جشنی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
1
0
نظرتون چیه کلا ندین؟فکر هم کردین در موردش؟با حقوق های نجومی خودتون این قسط بندی رو انجام دادین؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
0
0
سلام شوهر من ی کارگر ساختمانه مستاجر هم هستیم قسط وام .بیمه ماشین .قسط بیمه .پول اب وبرق خرجی ک تو سرمون بخوره آقایون قانون گذار ازتون خواهش میکنم تموم وجدانتونو بذارید وسط شوهر من و امثال شوهرمن چطوری برج ۴الی ۵ میلیون میتونه قسط بده تازه آوردمون هم که خدا نیاورده بهتر نیست با نصف همه این تلاش های بی وقفه ووام هایی ک مسئولان درنظر گرفتن نفری یدونه قبر اشانتیون ب مردم بدن قال قضیه رو بکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
0
خدا خیرتون بده اگه ماهی شش تومن قسط پرداخت کنیم همون مستاجر بهتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
سلام چیزی نیس برای گفتن فقط میخوام بگم ماهی شیش تومن با درآمدی که کلن شیش تومن هس چجوری باید قسطشو بدیم بخدا که انصاف نیس ما نمیگیم مجانی باشه ولی طوری باشه که کارگر تو توانش باشه که قسطشو بده ....فقط خدابه داد مردم برسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
0
0
من موندم اون کارشناس یا مسئول طرح با چه معیاری اینو طراحی کرده...مگه ایران زندگی نمی کنن..
محمد علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
0
0
واقعاً متاسفم..باچه عقلی آخه!! ماهی 6میلیون!
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
0
0
سلام واقعا دوباره راه برای دلالان و‌پول دارها باز شد فقط اونا میتوانن با این شرایط مسکن بخرند وگرنه ما با سه تا بچه چطوری میتوانیم برجی هفت میلیون قسط بدیم
یخکشی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
0
0
شوهر من کارگر با دوتا بچه و مستاجر ایا آقای مسول کشور چطور میتونیم ۵ملیون قسط بدیم مقلا کشور اسلامی و شیعه هستن .بعد آدمای پول دار که نمیان مسکن ملی ثبت نام کنن آدمای که خونه ندارن یعنی اون طرف از نظر مالی مشکل داره ..یا حق
ناشناس
Germany
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
0
0
واسه سیصد ملیون وام باید یک ملیارد سود بدیم این چه اسلامی هست صد رحمت به نزول خور ها حد اقل انصافشون بیشتره
بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
0
0
اخه بی انصافی هم حدی داره اخه نامردمااگه ۶ یا۷ ملیون ماهی درامدداشتیم خودمون خونه میخریدیم دیگه چی بگم اخه هربلایی دوست داریدسرمردم بیارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
0
0
منی که ۴۶۰۰ حقوق میگیرم کارگری چطور قسط بدم لااقل حقوق کارگی ببر ۸ تومن بگن بعد بگو قسط فلان قدر .همش طرفدار کارفرما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
0
0
اگه میتونستیم بادرآمدآرایشگری ماهی۵تومن قسط بدیم خب درطول۵سال خودمون خونه میخریدیم واقعاانصاف سران مملکت کجاست؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
0
0
واسه یه وام ۴۰۰میلیونی ۱میلیارد سود بابا شماها دیگه کی هستید مردم اگه مجبور نبودند عمرا واسه این قوطی کبریت ها که یه جای پرت هست پول می دادند.
هالو
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
0
0
متاسفم ، هیچی ندارم بگم... خسته شدم...
حسین شبانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
0
0
سلام حاضریم قسط دوبرابر بدیم ولی کارمندان راه و شهر سازی کرمان باادب با آدم رفتار کنن خانه نداریم عزت نفس که داریم من که منسرف شدم
مستاجر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
0
0
واقعا این اقساط با درامد کشور ایران در نظر گرفتین؟؟؟من کارگر ساده کارخانه هستم حقوقم ۵میلیون چطور ۴میلیون قسط بدم خب خرج زندگی و زن و بچه چی؟؟؟بعد سودهیش واقعا زیاده...لطفا در نظر بگیرید کسانی که واجد شرایط مسکن هستن اقشار ضعیف خط فقر جامعه هستن من ۴میلیون قسط خونه بدم خب هیچی نخوام کم کمش خیلی قانع باشم از خیلی چیزا بگذرم ۵میلیون خرج زندگی میخوام این ۹میلیون با چه درامدی آخه !!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
0
1
خدایش بامزدکارگری نانوای مستجرروز۱۳۰هزارتومان میشه این ک
ایمان مراپو ر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
0
0
سلام من یک کارگرم مستاجرم هستم اخه خودتان قضاوت کنید من چطور ۳۵۰۰میلیون قسط بدم این طرح برای ما کارگرا ومستا جرا نیست برای افرادبا‌ حقوق‌ بالای ۱۰میلیون است
اسکندر حاتمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
0
0
با درود ..طرح قشنگ وپر زرق و برقی بود ولی با این مبالغ اقساط نه تنها کمک مالی نکردید بلکه شوق اولیه را تبدیل به یاس و نامیدی کردین..اگر بنده ماهی 6میلیون پس انداز داشتم میرفتم بهترین جای شهر یه خونه لاکچری اجاره میکردم ...با این تفاسیر به عدم مدیریت و عدم دلسوزی شماهابرای مردم به یقین کامل رسیدیم
Mehran
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
0
0
واقعا خاک تو سر اون کارشناس که این اقساط رو مشخص کرده مگه خبر نداره قشر ضعیف چقدر درآمد داره حیف اون پولی که دادیم واسه ثبت نام فک کنم از100نفر یه نفر بتونه واریز کنه بعدا که نتونست اقساط رو پرداخت کنه پولی که واریز کرده پر....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
0
0
یه وام چهارصد تومانی باید ۱۴۶۱۰۰۰۰۰۰پس بدید قسطاشم که سر به فلک کشیده البته دوستان این واقعا عجیب نیست چون حضرات خودشون وامهای میلیاردی میگیرند و پس نمیدند هموناهم تصمیم در مورد من بدبخت کارگر میگیرند خدا پدر مادرتا بیامرزه احمدی نژاد ،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
0
0
اعصابم خرد شد؛خیلی بی انصافیه؛خدا رو شاهد و ناظر میبینید مسوولان یا فقط فکر چاپیدن مردم بیچاره هستین؟!با این هزینه ها و بدبختی ها این چجور تقسیم بندی وام هس؛۱۸٪ سود؟این بود حمایتتون؟تا چند برابرش رو از جیب ملت برندارین ول کن نیستین؛خدایا ببین اخه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->