بازدهی مثبت ۴ ابزار مالی در بازار سرمایه در هفته دوم خرداد ۱۴۰۴ +جزئیات ویدئو| صحبت‌های وزیر اقتصاد پیشنهادی درباره بی‌ثباتی اقتصادی در ایران مصرف گاز در نیروگاه‌های برق به ۲۸۱ میلیون مترمکعب در روز رسید رشد ۴۳۳ میلیارد تومان ارزش صندوق‌های طلای بورسی در یک هفته مرکز پژوهش‌های مجلس: ۷۰ درصد بازار ایران در انحصار ۳ کشور است قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان تا پایان دولت چهاردهم افتتاح می‌شود قیمت امروز خودرو داخلی و خارجی (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) + جدول سقف افزایش اجاره‌بها در سال ۱۴۰۴ مشخص شد احتمال افزایش قیمت سیمان وجود دارد آیا روغن بار دیگر پرچم‌دار گرانی می‌شود؟ | وضعیت تولید و عرضه در بازار روغن چگونه است؟ موبایل آیفون ۱۶ در مشهد چند؟ (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) مرز ۳ میلیونی شاخص‌کل از دست رفت | ریزش ۴۶ هزار واحدی بورس (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) قیمت چند برابری نان سنگک و بربری در اسنپ‌فود و نانوایی‌ها + تصاویر قیمت امروز ارز، طلا، سکه و رمزارز‌ها (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) | دلار بازار آزاد چند؟ افزایش قیمت نان در تهران تکذیب شد (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) قیمت ارز دیجیتال در بازار امروز (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) | بیت‌کوین گارد صعودی گرفت بررسی قیمت برنج ایرانی و پاکستانی در مشهد (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) وقتی نرخ نان، نان مردم را آجر می‌کند نان در تهران رسماً گران شد | مردم: قیمت‌ها غیرواقعی است پایان مهلت استفاده از اعتبار مرحله دوم کالابرگ اعلام شد قیمت امروز طلا در مشهد در کانال ۶.۵ میلیون تومان آغاز شد (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) راه‌اندازی قطار‌های فوق‌العاده برای ایام اربعین ۱۴۰۴ بدون افزایش قیمت بلیت قیمت جهانی طلا امروز (دوشنبه، ۱۹ خرداد ۱۴۰۴) اعلام شد بیمه کارگران ساختمانی سامان‌دهی می‌شود | حذف افراد غیرواقعی بررسی قیمت بلیت هواپیما و قطار مسیر تهران- مشهد در آستانه عید غدیرخم ۱۴۰۴ قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) | هندوانه ارزان شد شورای رقابت: شرکت‌های خودروساز حق اعلام قیمت خودرو را ندارند کاهش سطح زیر کشت جو در خراسان رضوی | ضرورت حمایت بیشتر از کشاورزان دوراهی دخل نانوا یا قوت مردم
سرخط خبرها

وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش: شرط تحقق رتبه‌بندی معلمان اصلاح نظام پرداخت فرهنگیان است

  • کد خبر: ۸۷۳۰۱
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
  • ۲
وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش: شرط تحقق رتبه‌بندی معلمان اصلاح نظام پرداخت فرهنگیان است
مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: فلسفه رتبه‌بندی معلمان ارتقاء صلاحیت‌ها، شایستگی‌های تخصصی و حرفه‌ای و عمومی معلمان است.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: رتبه‌بندی یکی از موضوعات کلیدی و بسیار تأثیرگذار در ارتقاء کیفیت نظام تعلیم و تربیت کشور است از این جهت موضوع در خور توجهی است، ارتقاء صلاحیت‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای معلمان هدف اساسی رتبه‌بندی است.

وی افزود: یکی از مصادیق اصلی ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای معلمان، توانمندی‌های علمی و تخصصی آنهاست و با وجود اینکه ۱۰ سال قبل در سند تحول بنیادین، سیاست‌های کلی تحول ابلاغی مقام معظم رهبری و ۵ سال قبل در برنامه ششم توسعه، تصریح شده بود که رتبه‌بندی معلمان باید مستقر شود، اما تا امروز این موضوع اتفاق نیفتاده است خوشبختانه مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش تحقیقات در این دوره اهتمام جدی دارند این مطالبه جدی و به حق معلمان را جامه عمل بپوشانند.

گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فلسفه رتبه‌بندی معلمان ارتقاء صلاحیت‌ها، شایستگی‌های تخصصی و حرفه‌ای و عمومی معلمان است، گفت: این فرآیند باعث باکیفیت‌تر شدن آموزش می‌شود و دانش‌آموز با آموزش بهتری مواجه خواهد بود بنابراین خروجی‌ها و فرآیند‌های تربیتی و آموزشی قطعاً بهتر خواهد شد. یعنی معلمانی که تلاش بیشتر و بهتری در تربیت دانش‌آموزان داشته باشند، شایسته بهره‌مندی از مزایایی بالاتر و بهتر نسبت به سایرین هستند.

فیاضی ادامه داد: شرط لازم تحقق رتبه‌بندی این است که نظام پرداخت فرهنگیان، اصلاح و عادلانه بشود یعنی عدالت در پرداخت داشته باشیم و متناسب با شایستگی‌ها، توانمندی‌های و فعالیت‌های علمی، آموزشی و پرورشی معلمان، نظام پرداخت نیز ارتقاء پیدا و وضعیت معیشتی فرهنگیان بهبود پیدا کند، اگر این اتفاق بیفتد شاهد این هستیم که کیفیت آموزش و پرورش بهتر خواهد شد و نظام آموزش و پرورش ارتقا می‌یابد.

وی بیان کرد: ما در مرکز پژوهش‌های مجلس تلاش کردیم و پیگیر بودیم این مطالبه معلمان که مورد تأکید اسناد بالادستی است، تحقق پیدا کند، خود را ملتزم به پیگیری و اجرای دقیق آن می‌دانیم و باید با همراهی و کمک نهاد‌های مختلف تصمیم‌گیری کشور، به فوریت مورد توجه قرار گیرد همچنانکه بار‌ها رهبر انقلاب تأکید داشتند که نگاه به آموزش و پرورش باید نگاه به یک دستگاه زیربنایی باشد نه مصرفی و هزینه کردن در آموزش و پرورش همچون سرمایه‌گذاری در مسائل زیربنایی در نظر گرفته شود.

فیاضی تصریح کرد: چاره‌ای نداریم جز اینکه کیفیت مدارس دولتی را از لحاظ آموزشی و تربیتی ارتقا دهیم تا دانش‌آموزان احساس نکنند با تحصیل در این مدارس، به حداقل‌ها می‌رسند یا امکان قبولی آن‌ها در کنکور کمتر است و به تعبیر رهبر انقلاب، خانواده‌ها نیز تصور کنند فرزندانشان را به یک جای بی‌پناه می‌فرستند. یکی از مداخلات و متغیر‌های اصلی برای تحقق این مهم، استقرار نظام رتبه بندی معلمان است که باید در دستور اول پیگیری باشد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
0
بازنشسته ها رافراموش کردی وزیرجدید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
0
چرا همه برای آموزش و پرورش دایه ی بهتر از مادر هستن؟ فکر می کنند فقط معلمان هستند که باید صلاحیت شان سنجیده شود و براساس صلاحیت پرداختی داشته باشند آیا مدیران سایر دستگاهها یا کارمندان یا قضات یا اساتید دانشگاه احتیاج به کسب صلاحیت ندارند؟؟؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->