قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۱۹ آبان ۱۴۰۴) | افزایش شدید قیمت لیمو‌شیرین چرا افزایش قیمت بنزین اجتناب‌ناپذیر است؟ پرکارترین و کم‌کارترین کشورهای جهان کدام‌اند؟ | ایران در چه جایگاهی قرار دارد؟ ویدئو | فقط ۱۵ درصد زعفران با نام و نشان ایران صادر می‌شود عیدی ۱۴۰۵ کارگران و کارمندان چقدر است؟ عاقبت مرغ‌های تریاکی چه شد؟ پرداخت ارز ترجیحی ادامه خواهد داشت قیمت سکه پارسیان امروز یکشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۴ کارت‌های سوخت جایگاه‌ها جمع‌آوری نشده‌اند (۱۸ آبان ۱۴۰۴) بررسی قیمت امروز خودروهای داخلی و مونتاژی (۱۸ آبان ۱۴۰۴) | تایید تعرفه پلکانی، خریداران را در انتظار نشاند ۹۰ درصد مشترکان گاز در خراسان رضوی، مصرف بهینه و متعارف دارند | اسراف‌کاران سرمایه ملی، نقره‌داغ می‌شوند ویدئو | وارد کردن ۷۴ هزار تن برنج خارجی از اواسط هفته (۱۸ آبان ۱۴۰۴) | قیمت برنج‌های وارداتی چقدر است؟ قیمت گل زعفران در بازار تربت‌حیدریه اعلام شد (۱۸ آبان ۱۴۰۴) | برداشت زعفران تا چه زمانی ادامه دارد؟ مصرف آب در تهران ۲ برابر میانگین جهانی | مشهد، رتبه ۱۲ مصرف آب در کشور یادی از عباسقلی صابر، صاحب بزرگ‌ترین برند فرش ایران | بِرند بَرنده صابر اولتیماتوم استاندار خراسان رضوی به بانک‌های خصوصی مستقر در استان چگونه برای نوزادان سهام بورسی بگیریم؟ کارآفرینی و ثروت ارزش است ریزش سنگین بورس | خروج پول از بازار شدت گرفت (۱۸ آبان ۱۴۰۴) مبلغ ارز تأمین نهاده‌های دامی مشخص شد (۱۸ آبان ۱۴۰۴) قیمت دلار بازار آزاد در آرامش (۱۸ آبان ۱۴۰۴) قیمت جدید محصولات هایما اعلام شد+جدول باورهای کهنه، واقعیت کیفیت تولید ملی را  از دیدگان مردم پنهان کرده است | «ساخت ایران» زخمی بی اعتمادی ترک‌فعل برخی دستگاه‌ها، مشکل فعلی تأمین ارزاق عمومی | دانه‌درشت‌ها در حاشیه امن! کالای ایرانی در عراق گران‌تر از کالای چینی و ترکی | علت چیست؟ چاره عبور از بحران کمبود آب چیست؟ | کاهش فشار آب یا صرفه‌جویی تعدیل کارمندان دارای حداقل ۳ فرزند و بانوان باردار یا دارای فرزند شیرخوار ممنوع شد
سرخط خبرها

وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش: شرط تحقق رتبه‌بندی معلمان اصلاح نظام پرداخت فرهنگیان است

  • کد خبر: ۸۷۳۰۱
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
  • ۲
وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش: شرط تحقق رتبه‌بندی معلمان اصلاح نظام پرداخت فرهنگیان است
مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: فلسفه رتبه‌بندی معلمان ارتقاء صلاحیت‌ها، شایستگی‌های تخصصی و حرفه‌ای و عمومی معلمان است.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: رتبه‌بندی یکی از موضوعات کلیدی و بسیار تأثیرگذار در ارتقاء کیفیت نظام تعلیم و تربیت کشور است از این جهت موضوع در خور توجهی است، ارتقاء صلاحیت‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای معلمان هدف اساسی رتبه‌بندی است.

وی افزود: یکی از مصادیق اصلی ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای معلمان، توانمندی‌های علمی و تخصصی آنهاست و با وجود اینکه ۱۰ سال قبل در سند تحول بنیادین، سیاست‌های کلی تحول ابلاغی مقام معظم رهبری و ۵ سال قبل در برنامه ششم توسعه، تصریح شده بود که رتبه‌بندی معلمان باید مستقر شود، اما تا امروز این موضوع اتفاق نیفتاده است خوشبختانه مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش تحقیقات در این دوره اهتمام جدی دارند این مطالبه جدی و به حق معلمان را جامه عمل بپوشانند.

گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فلسفه رتبه‌بندی معلمان ارتقاء صلاحیت‌ها، شایستگی‌های تخصصی و حرفه‌ای و عمومی معلمان است، گفت: این فرآیند باعث باکیفیت‌تر شدن آموزش می‌شود و دانش‌آموز با آموزش بهتری مواجه خواهد بود بنابراین خروجی‌ها و فرآیند‌های تربیتی و آموزشی قطعاً بهتر خواهد شد. یعنی معلمانی که تلاش بیشتر و بهتری در تربیت دانش‌آموزان داشته باشند، شایسته بهره‌مندی از مزایایی بالاتر و بهتر نسبت به سایرین هستند.

فیاضی ادامه داد: شرط لازم تحقق رتبه‌بندی این است که نظام پرداخت فرهنگیان، اصلاح و عادلانه بشود یعنی عدالت در پرداخت داشته باشیم و متناسب با شایستگی‌ها، توانمندی‌های و فعالیت‌های علمی، آموزشی و پرورشی معلمان، نظام پرداخت نیز ارتقاء پیدا و وضعیت معیشتی فرهنگیان بهبود پیدا کند، اگر این اتفاق بیفتد شاهد این هستیم که کیفیت آموزش و پرورش بهتر خواهد شد و نظام آموزش و پرورش ارتقا می‌یابد.

وی بیان کرد: ما در مرکز پژوهش‌های مجلس تلاش کردیم و پیگیر بودیم این مطالبه معلمان که مورد تأکید اسناد بالادستی است، تحقق پیدا کند، خود را ملتزم به پیگیری و اجرای دقیق آن می‌دانیم و باید با همراهی و کمک نهاد‌های مختلف تصمیم‌گیری کشور، به فوریت مورد توجه قرار گیرد همچنانکه بار‌ها رهبر انقلاب تأکید داشتند که نگاه به آموزش و پرورش باید نگاه به یک دستگاه زیربنایی باشد نه مصرفی و هزینه کردن در آموزش و پرورش همچون سرمایه‌گذاری در مسائل زیربنایی در نظر گرفته شود.

فیاضی تصریح کرد: چاره‌ای نداریم جز اینکه کیفیت مدارس دولتی را از لحاظ آموزشی و تربیتی ارتقا دهیم تا دانش‌آموزان احساس نکنند با تحصیل در این مدارس، به حداقل‌ها می‌رسند یا امکان قبولی آن‌ها در کنکور کمتر است و به تعبیر رهبر انقلاب، خانواده‌ها نیز تصور کنند فرزندانشان را به یک جای بی‌پناه می‌فرستند. یکی از مداخلات و متغیر‌های اصلی برای تحقق این مهم، استقرار نظام رتبه بندی معلمان است که باید در دستور اول پیگیری باشد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
0
بازنشسته ها رافراموش کردی وزیرجدید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
0
0
چرا همه برای آموزش و پرورش دایه ی بهتر از مادر هستن؟ فکر می کنند فقط معلمان هستند که باید صلاحیت شان سنجیده شود و براساس صلاحیت پرداختی داشته باشند آیا مدیران سایر دستگاهها یا کارمندان یا قضات یا اساتید دانشگاه احتیاج به کسب صلاحیت ندارند؟؟؟
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->