نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

از داوری استان حسرتش باقی مانده است

  • کد خبر: ۸۷۳۱
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۹
از داوری استان حسرتش باقی مانده است
پای حرف‌های حسن اکبرنژاد، پیش‌کسوت داوری فوتبال مشهد
مرتضی اخوان - می‌گوید همه‌چیزش از فوتبال است، مردی که شاید فوتبال را حرفه‌ای بازی نکرده است، اما از همان جوانی، جذبه‌ای داشت که دوستانش را به تشویقش برای پوشیدن ردای قضاوت در مستطیل سبز ترغیب می‌کرد. درست یک دهه، از سال ۶۰ تا ۷۰، در میانه میدان قضاوت کرد و یکی از ویژگی‌هایش حضور بموقع بالای سر توپ بود. پیش‌کسوت این هفته «دوشنبه‌ها با موسپیدان قضاوت» یکی از داوران فوتبال خراسان است که در دهه ۶۰ در کنار حسین تهرانی، بار‌ها از سوی کمیته داوران فدراسیون و هیئت فوتبال استان به قضاوت نبرد‌های مهم کشوری و استانی گماشته شده است. حسن اکبرنژاد از خاطرات روز‌های قضاوت می‌گوید، از درد‌دل‌هایش به عنوان یک پیش‌کسوت داوری که حالا دیگر خاکستر حسرت‌هایش سرد شده است.

به وقت تولد
۱۳ آذرماه ۱۳۳۵ در پل فردوس قدیم مشهد به دنیا آمدم. ۴ خواهر و ۳ برادر بودیم. یکی از برادرانم در تیم توربو بازی می‌کرد. یکی هم هندبالیست بود و به «محمد هندبالی» شهرت داشت. در دوران تحصیل، فوتبال آموزشگاهی بازی می‌کردم، اما هیچ‌وقت به صورت حرفه‌ای و باشگاهی فوتبال بازی نکردم.

شغل در کنار داوری
ابتدا مغازه داشتم، اما وقتی داور فوتبال شدم، توسط یکی از دوستانم مرا به آموزش و پرورش دعوت کرد و در شغل دبیری ورزش مشغول به کار شدم. الان هم ۲ سال می‌شود بازنشسته آموزش و پرورش هستم.

دوران قضاوت
اسفند ۵۹ بود که به اصرار پهلوان‌زاده (یکی از داوران فوتبال خراسان) در کلاس‌های داوری حضور پیدا کردم. از سال ۶۰ هم رسما داوری فوتبال را آغاز کردم و تا سال ۷۰ به مدت ۱۰ سال قاضی میدان بودم. سال ۷۰ به خاطر دیسک کمر و مشکلات جسمی، مجبور شدم داوری را کنار بگذارم. در طول این مدت، تمام مسابقات مهم استان را سوت زدم. در مسابقات مهم کشوری هم به عنوان کمک حسین تهرانی، عصاره داوری فوتبال خراسان، حضور داشتم.

مهم‌ترین داوری
قضاوت دیدار‌های پیام و ابومسلم به عنوان دربی مشهد همیشه برایم مهم بوده است. در سطح کشور هم دیدار‌های مهمی مثل دیدار پرسپولیس- سپاهان و استقلال-ملوان را پرچم زده‌ام.

اشتباه مهم در داوری
نمی‌توان گفت اشتباهی نداشته‌ام، اما اینکه یک اشتباه خیلی بزرگ داشته باشم و در ذهنم مانده باشد، چنین چیزی نیست.

بهترین داور استان
حسین تهرانی عصاره داوری خراسان است. از نسل جدید هم به نظرم رضا سخندان همه افتخارات ممکن را به دست آورده است. محسن ترکی هم در تداوم قضاوت دربی بی‌نظیر بود.

حال و روز داوری استان
متأسفانه چیزی از داوری استان باقی نمانده است. هرروز داوری ما در حال تنزل است. زمانی که آقایان آمدند، چند داور بین‌المللی داشتیم؟ در سال ۸۴ ما ۶ داور بین‌المللی داشتیم، اما الان دیگر خبری از داور بین‌المللی از مشهد نیست. به خاطر منیت‌هاست که داوری استان دیگر چیزی ندارد. نیامدیم به جوان‌ها کمک کنیم تا خودشان را در داوری استان نشان بدهند. الان فقط حسرت برایمان مانده است.

عایدی از داوری فوتبال
همه‌چیزم را از فوتبال دارم. وجهه اجتماعی و همه داشته‌هایم از فوتبال است و نمی‌دانم چرا برخی‌ها می‌گویند هیچ‌چیز از فوتبال عایدشان نشده است.

درد دل
گلایه‌ای ندارم. طلبکار کسی نیستم. اگر کاری انجام دادم برای دلم بوده است. حالا هم که کسی سراغمان نمی‌آید، با خودم می‌گویم لابد تجربیاتشان از ما بیشتر است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->