رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

نیروگاه‌ها، عامل ایجاد ۲۰ درصد آلودگی هوای مشهد

  • کد خبر: ۸۷۳۵۵
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
  • ۱
نیروگاه‌ها، عامل ایجاد ۲۰ درصد آلودگی هوای مشهد
عضو کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت، سلامت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۲۰ درصد آلودگی هوای مشهد ناشی از ۴ نیروگاه این شهر است که برای تولید برق، به‌ویژه در پاییز و زمستان، از سوخت مازوت استفاده می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عضو کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت، سلامت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۲۰ درصد آلودگی هوای مشهد ناشی از ۴ نیروگاه این شهر است که برای تولید برق، به‌ویژه در پاییز و زمستان، از سوخت مازوت استفاده می‌کنند.

ایمان فرهمندی با بیان اینکه یکی از منابع اصلی آلاینده هوای شهر مشهد، نیروگاه‌های برق پیرامون شهر است، اظهارکرد: این نیروگاه‌ها برق را با استفاده از سوخت‌های فسیلی تولید می‌کنند، اما در روز‌های سرد سال که نیاز کاربری‌های خانگی به گاز افزایش می‌یابد، به سوزاندن سوخت‌های سنگین اعم از مازوت و نفت کوره روی می‌آورند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: آلایندگی ناشی از این سوخت‌ها زیاد است. همچنین دارای ترکیبات گوگرد و دوده هستند که تهدیدکننده سلامت شهروندان و سرطان‌زاست.

فرهمندی افزود: بر اساس مطالعات سیاهه انتشار، ۲۰ درصد آلودگی هوای مشهد ناشی از فعالیت ۴ نیروگاه برق پیرامون شهر است.

وی با بیان اینکه هم‌زمان با پاییز و زمستان، در اثر پدیده وارونگی دما، فعالیت این نیروگاه‌ها و استفاده از سوخت مازوت، وضعیت بحرانی و خطرناکی را برای سلامت شهر و شهروندان رقم می‌زند، بیان کرد: نیروگاه‌های برق باید از فیلتر‌های استاندارد در مبادی خروجی آلاینده‌ها استفاده کنند تا آسیب‌های ناشی از آن به کمترین اندازه برسد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ به بعد، سوخت مازوت و دیگر سوخت‌های سنگین از تهران به شهر‌های دیگر، به‌ویژه مشهد منتقل می‌شود، افزود: این کار ظلم در حق مجاوران بارگاه منور رضوی است. امیدواریم دستگاه‌های مختلف همچون شرکت نفت، شرکت برق، توانیر، مجلس و استانداری و... به این مهم حساسیت بیشتری داشته باشند و به کمک تغییر رویه‌ها بیایند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
0
متاسفم برای مسئولانکه به فکرمانیستن خونمون نزدیک نیروگاهه چکارکنیم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->