نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

مشهدی‌های بسکتبالیست لیگ‌برتری به لیگ‌یک بازگشتند

  • کد خبر: ۸۷۳۸۴
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
مشهدی‌های بسکتبالیست لیگ‌برتری به لیگ‌یک بازگشتند
حریفان ۳ نماینده استان در قرعه‌کشی لیگ دسته یک بسکتبال کشور مشخص شدند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ خراسان رضوی در فصل‌۱۴۰۰، ۳ نماینده در لیگ دسته‌یک خواهد داشت. بعد از شروع لیگ برتر بسکتبال بانوان، نوبت به دسته‌یکی‌ها رسید و روز گذشته قرعه‌کشی این مسابقات برگزار شد. لیگ‌یک شلوغ‌تر و سخت‌تر از لیگ برتر است و تیم‌های پرتعداد غیرتهرانی به‌دنبال رسیدن به لیگ برتر، راهی این میدان می‌شوند.

جلسه هماهنگی لیگ دسته‌یک بانوان در سالن کنفرانس فدراسیون بسکتبال با حضور نمایندگان ۱۹ باشگاه برگزار شد. فریده شجاعی نایب‌رئیس بانوان، فرهاد زحمتکش سرپرست کمیته داوران و مسابقات و تالین طهماسیان مسئول دپارتمان داوران و مسابقات بانوان به‌همراه نمایندگان باشگاه‌ها در سالن اجتماعات فدراسیون بسکتبال حضور داشتند تا شاهد قرعه‌کشی بازی‌ها باشند. با توجه به تعداد زیاد تیم‌ها، باشگاه‌ها به ۲ گروه شمال و جنوب تقسیم شدند.

براین‌اساس ۱۹ تیم حاضر در لیگ دسته‌یک در ۳ گروه پنج‌تیمی و یک گروه چهار‌تیمی به رقابت خواهند پرداخت. زمان شروع بازی‌ها ۱۰‌آذرماه اعلام شده است. تیم‌ها باید تا ۲۴‌آبان تسویه مالی خود را به فدراسیون ارائه دهند، همچنین تا تاریخ ۳۰‌آبان باید مدارک خود را در سامانه ملی برای صدور کارت ثبت کنند.

هم‌گروهی ۲ تیم مشهدی

اما براساس فهرست فدراسیون، خراسان رضوی ۳ نماینده در این فصل دارد؛ خانه بسکتبال نیشابور که از لیگ دسته ۲ صعود کرده است، تیم مولتی‌کافه مشهد که فصل قبل برای اولین‌بار در لیگ برتر بود و امسال ترجیح داد دوباره به لیگ‌یک بازگردد و تیم ژاویز مشهد که ممکن است بازیکنان سابق تیم سینام حالا با اسپانسر و نام جدیدی راهی مسابقات شده باشند.

در گروه «الف»، خانه بسکتبال نیشابور با تیم‌های خانه بسکتبال خراسان شمالی، هایپر گیلان، مهاد لواسان و صنایع دستی راستکردار بندرانزلی هم‌گروه است؛ اما ۲ تیم مشهدی در گروه «ب» حضور دارند. سما تهران، نارسینا تهران، مولتی‌کافه مشهد، فدایی تهران و ژاویز مشهد، حریفان یکدیگر در این گروه هستند و باید شاهد شهرآورد مشهدی‌ها نیز باشیم. در گروه «ج»، اکسیژن اراک، خانه بسکتبال بندر امام‌خمینی (ره)، باژوند بوشهر، پیشتازان اهواز و ذوب‌آهن اصفهان قرار گرفته‌اند و در‌نهایت گروه آخر با نام گروه «د» تیم‌های داتیس یزد، رشیدی کرمان، خانه بسکتبال سنندج و خانه بسکتبال آبادان را در خود جای داده است.

انصرافی‌ها از لیگ برتر

در لیگ برتر سال گذشته مشهد ۲ تیم داشت؛ اما رقابت با تیم‌های قدرتمند لیگ برای این تیم‌های بومی بسیار سخت بود. اسفند‌۹۹ مسابقات مرحله جام حذفی برگزار شد که با پیروزی مولتی‌کافه مشهد برابر گاز تهران همه‌چیز به‌این‌شکل پیش رفت که ۲ نماینده مشهد یعنی سینام و مولتی‌کافه در لیگ برتر ماندنی شدند. اما مرداد‌۱۴۰۰ مشخص شد هیچ‌کدام از این ۲ تیم تمایلی برای حضور دوباره در لیگ برتر ندارند. به‌جز ۲ تیم سینام و مولتی‌کافه، امسال نارسینا و شهرداری قزوین هم از حضور در لیگ برتر انصراف دادند. در مقابل، تیم گاز که از لیگ سقوط کرده بود، توانست دوباره در لیگ برتر شرکت کند.

نارسینا پس از فصلی موفق در سال‌۹۹ و کسب رتبه سوم، حامی مالی خود را از دست داد و قادر به حضور در لیگ‌۱۴۰۰ نبود. شهرداری قزوین نیز پیش‌از‌این اعلام کرده بود که در‌پی کاهش بودجه نمی‌تواند هزینه‌های حضور در لیگ برتر بسکتبال را تأمین کند و به‌ناچار به لیگ‌یک باز‌می‌گردد؛ جایی‌که ۲ فصل قبل در آن قهرمان شده بود.

حضور قهرمان خراسانی در لیگ جدید

فروردین امسال نیز لیگ دسته ۲ به پایان رسید که یک تیم خراسانی قهرمان شد. با پایان فینال، خانه بسکتبال نیشابور، قهرمان این فصل لیگ دسته ۲ بسکتبال زنان کشور شد و به لیگ دسته‌یک صعود کرد. ذوب‌آهن نیز به‌عنوان تیم دوم راهی لیگ‌یک کشور شد. دختران خراسانی بدون باخت توانسته بودند به‌این‌عنوان دست پیدا کنند و حالا قرار است در لیگ‌یک به میدان بروند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->