مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

تحویل زمین؛ خان جدید ساخت بیمارستان در حاشیه شهر مشهد

  • کد خبر: ۸۷۵۱۹
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
تحویل زمین؛ خان جدید ساخت بیمارستان در حاشیه شهر مشهد
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد: استاندار وعده داده است که زمین به‌زودی تحویل دانشگاه می‌شود.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ تیرماه امسال پس از کش وقوس‌های فراوان در مسیر ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حاشیه شهر مشهد، استاندار وقت خراسان رضوی اعلام کرد که سرانجام با پیگیری موضوع ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه شهر مشهد، اعتبارماده۲۳ برای تأمین اعتبار این پروژه دریافت شده است و تا پایان سال اعتبار ۲۵۰میلیاردتومانی به این پروژه اختصاص می‌یابد تا عملیات ساخت آن آغاز شود.

با گشایش در تأمین اعتبار بیمارستان حاشیه شهر، امیدواری برای به نتیجه رسیدن این پروژه پس از گذشت ۵ سال از کلنگ زنی رسمی، زنده شد.

حالا پس از گذشت ۵ ماه از انتشار خبر حل وفصل موانع مالی برای راه اندازی پروژه بیمارستان حاشیه شهر، زمین پنج هکتاری این بیمارستان که قرار بود آستان قدس تأمین کند، به مانع جدیدی در مسیر ساخت این بیمارستان تبدیل شده است؛ موضوعی که زمزمه‌های بازگشت اعتبار ساخت این بیمارستان را تقویت کرده است.

در این راستا به تازگی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز به موضوع حاشیه‌های ساخت این بیمارستان وارد شده است و طی دستوری به معاون حفظ حقوق بیت المال و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مشهد، خواستار انجام اقدامات قانونی درباره بررسی اعتبارات بیمارستان حاشیه شهر مشهد شد.

محمدحسین درودی اعلام کرد که چنانچه کوتاهی یا سهل انگاری در جذب منابع و شروع به ساخت این بیمارستان رخ داده باشد، در راستای دستورالعمل نحوه مقابله با ترک فعل وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن اقدام قاطع صورت می‌گیرد.

تخصیص اعتبار به شرط آغاز عملیات ساخت

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در تشریح آخرین وضعیت بیمارستان حاشیه شهر گفت: سال ۱۳۹۵ آستان قدس حدود ۵ هکتار زمین برای ساخت این بیمارستان به دانشگاه تحویل داد و دانشگاه اجاره بیست ساله آن را پرداخت کرد و از آن مدت نیز ۵ سال گذشته است.

محمد وجدانی با اشاره به تأمین اعتبار کلنگ زنی این پروژه از سوی ریاست جمهور، افزود: تخصیص اعتبار درنظرگرفته شده برای ساخت بیمارستان منوط به آغاز عملیات ساخت این پروژه است تا بتوانیم گام به گام اعتبارات را وصول کنیم.

پروژه تعطیل است

وی ادامه داد: آستان قدس این ادعا را مطرح می‌کند که قرار بوده است زمین‌های پیرامون این پروژه به مسکونی تغییر کاربری پیدا کند، اما تاکنون این اتفاق محقق نشده است. به همین دلیل نگهبان‌ها اجازه آغاز عملیات عمرانی در ۵ هکتار زمین اختصاص یافته به بیمارستان حاشیه شهر را نمی‌دهند و درعمل پروژه تعطیل است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیش از ۱۰ نشست در این باره برگزار شده است، اظهار کرد: اداره راه وشهرسازی استان درباره تغییر کاربری‌ها شبهاتی دارد و بازرسی استان نیز به موضوع تغییر کاربری این ۵ هکتار ورود کرده و به نوعی همه این موانع باعث توقف کار شده است.

وعده استاندار برای شتاب بخشی به ساخت

وی با اشاره به اینکه استاندار خراسان رضوی پیگیری‌های جدی درباره حل و فصل مشکلات این پروژه داشته است، افزود: استاندار قول داده است که به زودی این زمین تحویل دانشگاه شود. البته هم اکنون اجازه مهندسی خاک در این زمین گرفته شده است، اما به محض اینکه توافقات برای تحویل زمین انجام شود، عملیات عمرانی پروژه باسرعت آغاز می‌شود.

وجدانی با اعلام اینکه دانشگاه آماده به کار است و بودجه لازم برای پروژه نیز تخصیص پیدا کرده است، ادامه داد: امیدواریم این موانع به زودی برطرف شود تا اعتبار تحقق پیداکرده برای استان برگشت نخورد. زیرا شرط اعتبار تا پایان سال است و باید ۲۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۰ جذب کنیم و این جذب منوط به پیشرفت پروژه است.

امیدواری به تحویل زمین

معاون توسعه دانشگاه گفت: ادامه پیگیری‌های این موضوع با دانشگاه علوم پزشکی نیست و رفع این موانع به هماهنگی بین استانداری، آستان قدس، راه وشهرسازی، شهرداری و سازمان بازرسی بستگی دارد. این دستگاه‌ها باید به توافقی برسند تا زمین تحویل دانشگاه علوم پزشکی مشهد شود. امیدواریم در این هفته یا هفته آینده زمین تحویل داده شود.

وی با رد حاشیه‌های مطرح شده درباره فرصت یک ماهه برای وصول اعتبار این بیمارستان، ادامه داد: این پروژه به عنوان پروژه ملی تعریف شده است و در این زمین یا زمین دیگری باید اجرا شود، اما بحث جذب این اعتبار مطرح است و همه دستگاه‌های استان باید دست به دست هم بدهند تا بتوانیم این اعتبار را برای استان جذب کنیم.

با این حال تا پایان سال زمان زیادی باقی نمانده است و باید عملیات گودبرداری، پی ریزی و سفت کاری پروژه را پیش ببریم تا بتوانیم حداکثر اعتبار لازم را وصول کنیم. وی تصریح کرد: حفظ منافع استان از همه چیز بالاتر است و باید زمین به سرعت تحویل شود و دستگاه‌ها مشکلات حقوقی را به آینده موکول کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->