مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید
سرخط خبرها

هشت‌ کتاب خواندنی برای کارآفرینان

  • کد خبر: ۸۷۵۹
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۴
هشت‌ کتاب خواندنی برای کارآفرینان
نشست تخصصی معرفی بهترین کتاب‌ها برای آشنایی با چگونگی راه‌اندازی استارت‌آپ
فاطمه آصفی | یکی از دغدغه‌های افرادی که به حوزه کسب‌و‌کار‌های نوپا به‌ویژه استارت‌آپ‌ها وارد می‌شوند، کسب اطلاعات درباره ابزار و روش‌های به‌دست‌آوردن دانش روز است. با‌توجه‌به اینکه کتاب‌های متعددی در این زمینه وجود دارد، کسانی که در این حوزه وارد می‌شوند، با ابهام درباره اینکه چه کتابی را باید بخوانند، روبه‌رو می‌شوند.
برای برطرف‌کردن این مشکل، مصطفی مکارم، مدیرعامل شتاب‌دهنده فردوسی، در نشست «معرفی کتاب‌های استارت‌آپی و کارآفرینی» به معرفی ۸ کتاب برتر درزمینه کارآفرینی پرداخت.
مکارم در این نشست، توسعه فردی را یکی از مهم‌ترین اقداماتی دانست که هر فرد باید در بدو ورود به هر کسب‌وکار به‌دنبال آن باشد و افزود: اگر دوست دارید در کسب‌وکارتان موفق باشید باید بدانید تفاوت افراد موفق و ناموفق چیست. تفاوت در این است که آدم‌های موفق عادت‌های خوب بیشتری نسبت‌به آدم‌های ناموفق دارند؛ عادت‌هایی که در درازمدت تبدیل به رفتار می‌شوند و این رفتار موفقیت یا عدم موفقیت را می‌سازد.
او در این زمینه کتاب «اثر مرکب» نوشته «دارن هاردی» را معرفی کرد و گفت: در این کتاب گفته می‌شود آدم‌ها زمانی‌که انتخاب‌های کوچک و مداوم در زندگی انجام می‌دهند، در زندگی عادت‌های خوبی به دست می‌آورند. پیامد این عادت‌ها شکل‌گیری رفتار خوب در زندگی است.
مدیرعامل شتاب‌دهنده فردوسی در ادامه به معرفی کتاب‌های مناسب در موضوع ورود به کسب‌وکار‌های نوپا پرداخت و گفت: کتاب «خلق مدل کسب‌وکار» از «الکساندر‌استروالدر» و «ایو پیگنیور» برای کسانی مناسب است که در حوزه کسب‌و‌کار‌های نو قدم می‌گذارند. این اثر مجموعه کتابی است که از خلق مدل کسب‌وکار شروع می‌کند و به آموزش ارزش پیشنهادی که مهم‌ترین بخش کسب‌و‌کار‌های نوپا و به‌معنی دلیل خرید مشتری از شماست، می‌پردازد.
مکارم به معرفی کتاب دیگری در‌زمینه راه‌اندازی کسب‌و‌کار هم پرداخت و گفت: کتاب بعدی که در این دسته قرار می‌گیرد و من آن را به شما پیشنهاد می‌کنم، کتاب «راه‌اندازی کسب‌و‌کار» از «بیل اولت»، برای کسانی مناسب است که می‌خواهند کسب‌و‌کار مدرن خود را طراحی کنند. در‌واقع این کتاب به شما آموزش می‌دهد که مسیر شغلی خود را مبتنی‌بر چه ویژگی‌هایی و با چه نگرشی ترسیم کنید.
مکارم در پایان این نشست به معرفی کتاب‌های تخصصی در حوزه کارآفرینی و استارت‌آپی پرداخت و گفت: دسته سوم این کتاب‌ها به‌صورت تخصصی‌تر درباره یکی از اجزای کسب‌وکار صحبت می‌کنند. در این زمینه، آثاری، چون کتاب «بازیکن تیمی ایده‌آل» از «پاتریک لنجیونی»، کتاب «تست مامان» از «راب فیتز پاتریک»، کتاب «گفتگو با مردم» از «گیف کنستابل»، کتاب «نوآفرینی و تفکر طراحی» از «جین لیدکا» و کتاب «ابزار‌های کلید مالی برای مدیران» از «محمد احمدی» پیشنهاد می‌شود که به کارآفرینان آموزش می‌دهد چگونه فرایند کشف مشتری را در عمل پیاده کنند، بوم مدل کسب‌وکار را برای نظارت بر این فرایند به کار گیرند و همچنین اطلاعاتی ارزشمند درباره چگونگی کسب، حفظ و افزایش مشتری به آنان ارائه می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->