نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند!
سرخط خبرها

تحول آکادمی کیا در تیم‌های ملی پایه

  • کد خبر: ۸۷۸۷۰
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
تحول آکادمی کیا در تیم‌های ملی پایه
۲۳ بازیکن مدرسه مهدوی‌کیا عضو تیم‌های ملی زیر ۱۶ و ۱۷ سال ایران هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایران، این‌روز‌ها در حال کمک به نوجوانان ایرانی علاقه‌مند به فوتبال است. مهدوی‌کیا تا چند سال پیش با فرار‌های تند‌و‌تیزش از کناره‌های زمین، به‌سرعت جایش را در قلب هواداران تیم هامبورگ در بوندس‌لیگا باز کرده بود. او که ۱۱۰ بازی ملی در کارنامه خود دارد و یکی از قهرمانان محبوب در ایران است، در سال‌های اخیر سعی کرده که فوتبال را در کشورش به مسیر درستی هدایت کند.

مهدوی‌کیا ۶ سال پیش آکادمی فوتبال «کیا» را راه‌اندازی کرد. هر‌ساله حدود چهار‌پنج‌هزار استعداد از سراسر کشور در این آکادمی بررسی می‌شوند و روند خاص انتخاب بازیکن را در تهران پشت‌سر می‌گذارند. حدود ۳۰ بازیکن با سن ۱۳‌سال و بالاتر در هر فصل موفق می‌شوند که جواز حضور در آکادمی کیا را به دست بیاورند.

مهدوی‌کیا که در فاصله سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ پیراهن هامبورگ را به تن داشت و موفق شد ۳۴ گل در ۲۶۳ بازی برای این تیم به ثمر برساند، درباره شرایط آکادمی‌اش در ایران می‌گوید: ما نه‌تن‌ها به رشد ورزشی کودکان و نوجوانان توجه می‌کنیم، بلکه به تحصیلات آن‌ها نیز توجه ویژه‌ای داریم. ما همچنین مأموریت اجتماعی خاصی را برای کودکان و خانواده‌های آن‌ها در نظر می‌گیریم که می‌خواهیم به تمامی آن‌ها جامه عمل بپوشانیم.

آخرین روایت موفقیت یکی از بازیکنان حاضر در این آکادمی مربوط به یادگار رستمی است. این بازیکن هجومی هفده‌ساله از‌سوی چندین باشگاه مورد توجه قرار گرفته است و خیلی زود قراردادی را با یکی از باشگاه‌های حرفه‌ای اروپا امضا می‌کند.

زندگی حرفه‌ای رستمی شبیه به داستان سیندرلا ست. این پسر در روستایی با جمعیت ۱۰۰۰‌نفر در استان کردستان ایران کشف شد؛ جایی‌که هر روز صبح مجبور بود ۱۰ کیلومتر برای رسیدن به نزدیک‌ترین مدرسه پیاده‌روی کند و عصر‌ها نیز گوسفند‌های خانواده را به چراگاه می‌برد.
رستمی در آکادمی کیا در جنوب تهران به‌مدت ۴ سال در مدرسه شبانه‌روزی زندگی می‌کرد که مخصوص استعداد‌های فوتبال ساخته شده بود.
مهدوی‌کیا در این‌باره گفت: بزرگ‌ترین رؤیای من این است که یکی از پسرانم بتواند در مقطعی در تیم حرفه‌ای هامبورگ به میدان برود.

مهدوی‌کیا برای اینکه بتواند این پروژه را در ایران با شرایط مالی بهتری پیش ببرد، مؤسسه خیریه‌ای به نام کیا اسپورت در هامبورگ راه‌اندازی کرد که از‌سوی وکلا و صاحبان کسب‌و‌کار حمایت می‌شود.
فریدون زندی، هم‌وطن او و بازیکن سابق بوندس‌لیگا، که سابقه حضور در تیم‌هایی، چون فرایبورگ و کایزرسلاتر‌ن را دارد و هم‌اکنون دستیار مربی در دینامو‌درسدن است نیز در این مؤسسه خیریه حضور دارد.

موفقیت آکادمی کیا در ایران به‌خوبی از آمار‌ها مشخص است. اکنون ۱۱ بازیکن از کارخانه پرورش استعداد مهدوی‌کیا در تیم ملی زیر ۱۷‌سال حضور دارند و ۱۲ بازیکن نیز در تیم ملی زیر ۱۶‌سال به میدان می‌روند. به نظر می‌رسد موشک سابق تیم ملی و پرسپولیس همان‌طور‌که از اول هم می‌گفت، برنامه‌های ویژه‌ای برای رده سنی پایه‌ها دارد و چندان غریب نیست اگر تا چند سال دیگر یک تیم ملی کامل را از آکادمی کیا ببینیم.

ستاره محبوب تیم فوتبال هامبورگ این‌روز‌ها هدایت تیم ملی امید کشورمان را نیز برعهده دارد و اتفاقا تیم تحت رهبری او چند هفته پیش موفق شد در رقابت‌های فوتبال مقدماتی جام ملت‌های آسیا در رده امیدها، به‌عنوان صدرنشین از گروه خودش صعود کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->