به گزارش شهرآرانیوز. از سوی دیگر محبوبیت بالایی نیز میان مخاطبان این بازار داشته اند. حتی آن گروه از مشتریان که انتخاب اولشان با توجه به نوع کاربری مدنظر، کلاسهایی مانند شاسی بلند و یا سدان است بازهم از دیدن تولیدات کلاس اسپرت لذت برده و هیجان زده میشوند.
با توجه به آنچه که طرح شد سراغ یکی از محبوبترین خودروهای اسپرت بازار جهانی میرویم که با نام ۷۱۸ کیمن جی تی اس ۴.۰ مدل ۲۰۲۱ از برند پورشه شناخته میشود.
این تریم با قیمت پایه ۸۸۷۵۰ دلار (در بازار آمریکا) عرضه میشود و تصاویری که در این مطلب مشاهده میکنید مربوط به نمونه آپشن خودروی مذکور است که قیمت آن به ۱۰۰۹۹۰ دلار رسیده است.
پورشه ۷۱۸ کیمن جی تی اس ۴.۰ از پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری با ۳۹۴ اسب بخار خروجی و گشتاور ۳۰۶ پوندفوت استفاده میکند تا طی ۴.۳ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت برسد.
مجموعه پیشرانه با جعبه دنده ۶ سرعته دستی هماهنگ شده است.
۷۱۸ کیمن در تریم مورد نظر را نمیتوان یک اسپرت بسیار سریع دانست، اما قطعا لذت سواری با برند پورشه و یک خودروی اسپرت را بهترین شکل در اختیار راننده قرار میدهد.
شاخص مصرف سوخت برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۱۲.۴ لیتر، در بزرگراه ۹.۸ لیتر و در حالت ترکیبی ۱۱.۲ لیتر محاسبه شده است.
رینگهای ۲۰ اینچی پرهای و کالیپر قرمز رنگ سیستم ترمز بر جذابیتهای نمای ظاهری افزوده است. این رنگ قرمز کدهایی را وارد ذهن مخاطب میکند تا هنگام ورود به کابین و مشاهده جزئیات قرمز رنگ بیشتر مجذوب هنرمندی پورشه شود.
پارچه مخملی و دوخت قرمز درشت بیشتر قسمتهای کنسول و کابین را تزئین کرده اند. اما از نظر فناورانهها شرایط خیلی بروز نیست!
خط تولید ۷۱۸ اولین بار در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و از آن زمان تا به امروز شرایط کابین با سرعت بالایی پیشرفت نکرده است! نمایشگر اصلی ۷ اینچی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی برای این روزها گزینه چندان جذابی نیست. از سوی دیگر رابط کاربری این قسمت نیز عملکرد کندی دارد و جزئیات گرافیکی هم ضعیف هستند.
اینجا خبری هم از اتصال بی سیم اپل کارپلی و اندروید اوتو نیست!
نمایشگر دیجیتال بین آمپر نیز در اندازه ۴.۶ اینچی انتخاب شده که مقابل چشمان راننده، نشانگرهای آنالوگ را همراهی میکند.
سیستم تهویه اتوماتیک به عنوان آپشن استاندارد و گرم کن/تهویه صندلیها به عنوان آپشن ارائه میشود.
در بخش ایمنی نیز این پورشه با پیشرفتهای روز مقداری ماجرا دارد! برای مثال اضافه کردن کروز کنترل تطبیقی نیازمند تغییر جعبه دنده ۶ سرعته به نمونه ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک است. خبری هم از فناوری هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط نیست. به فقدانهای مذکور باید سنسور هشدار برخورد از عقب را نیز اضافه کنیم.
جالب آنکه طرفداران این محصول، نبود امکانات مذکور و یا حضور جعبه دنده دستی را عواملی برای افزایش لذت رانندگی سریع میدانند و این شرایط چیزی از محبوبیت کیمن را کاهش نداده است.
منبع: عصر ایران