صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد
سرخط خبرها

وضعیت نامناسب والیبال خراسان رضوی در رقابت‌های کشوری

  • کد خبر: ۸۸۰۴۷
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
وضعیت نامناسب والیبال خراسان رضوی در رقابت‌های کشوری
یک تیم دقیقه‌نودی، تنها سهم احتمالی خراسان رضوی از حضور در سطح دوم والیبال کشور در فصل جاری است.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ لیگ برتر والیبال کشور به ایستگاه هفتم رسیده و قطار لیگ دسته‌یک هم قرار است از روز جمعه ۲۸‌آبان به حرکت دربیاید؛ با وجود‌این، آنچه سهم والیبال خراسان از این آوردگاه است، تنها حضور یک تیم دقیقه‌نودی در لیگ دسته‌یکی است که فصل قبل با حضور ۲ نماینده استان برگزار شد و این فصل بنا بود ۳ تیم از خراسان در این رقابت‌ها به میدان بروند، اما بخت و اقبال یار والیبال این خطه نبود.

والیبال خراسان که همواره در دهه‌های گذشته از قطب‌های والیبال کشور به حساب می‌آمده، حالا چند‌صباحی است که بعد از فاجعه پیام در لیگ برتر تیم ندارد و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در استان، دلخوش به حضور دست‌کم یکی‌دو تیم در لیگ دسته‌یک هستند.

در سطح دوم والیبال کشور نیز گویا امسال همین دلخوشی هم از والیبال‌دوستان استان دریغ شده است. البته رئیس هیئت والیبال خراسان‌رضوی، از حضور دقیقه‌نودی تیم «توس‌رسان تجارت» به نمایندگی از استان در این پیکار‌ها خبر می‌دهد؛ اما بر کسی پوشیده نیست که این حضور نمی‌تواند چندان جذاب باشد و این سؤال بزرگ وجود دارد که چرا والیبال استان به روزی افتاده که نه‌تن‌ها دیگر تیمی در لیگ برتر ندارد، بلکه برای رسیدن به قطار سطح دوم والیبال کشور یعنی لیگ دسته‌یک نیز باید تا لحظه آخر در خوف‌و‌رجا باشد؟

وقتی پیام رفت...

بعد از نابودی تیم والیبال پیام و سقوط تلخ از لیگ برتر به لیگ دسته‌یک و به‌دنبال آن نابودی کامل، هیئت والیبال استان با مدیریت جبار قوچان‌نژاد دست‌به‌کار شد تا بلکه بتواند با جمع‌وجورکردن اسپانسر و فراهم‌آوردن فرصتی، تیمی دیگر در لیگ برتر داشته باشیم؛ تلاش‌هایی که درنهایت به ثمر ننشست و والیبال استان از داشتن نماینده در لیگ برتر بازماند

در ادامه ۲ تیم از مشهد در لیگ دسته‌یک والیبال آقایان حضور پیدا کردند؛ اشتادسازه و فولاد نیشابور، تیم‌هایی که هرکدامشان با انگیزه‌ها و شکل و ساختاری متفاوت پا به رقابت‌ها گذاشتند. در‌سوی‌دیگر، تیم فود‌فود هم در سری «ب» لیگ دسته‌یک به میدان رفت تا مشهد در این سطح هم تیم داشته باشد.

پروژه ناکام فولاد

فولاد نیشابور با تکیه بر پشتوانه مالی سه‌چهارمیلیاردی پا به مسابقات گذاشت و نه‌تن‌ها سرمربی‌اش را از تهران آورد، بلکه با ترکیب بازیکنانی غیربومی و حتی به‌کارگیری برخی ستاره‌های قدیمی والیبال کشور در لیگ دسته‌یک به میدان رفت. فولادی‌ها که توپشان پُر بود، با هزینه زیادی که کردند، فقط به‌دنبال قهرمانی بودند؛ اتفاقی که در‌نهایت نیفتاد تا مدیران این مجموعه دلسرد شوند و امسال حاضر به حضور دوباره در لیگ دسته‌یک نشوند و عطای حضور در والیبال را به لقایش ببخشند.

مسئله ویژه اشتادسازه

مجموعه اشتادسازه با حضور گسترده در رشته‌های مختلف ورزشی طی چند سال اخیر جانی تازه به ورزش استان داد؛ تا‌جایی‌که اشتادسازه‌ای‌ها در بخش بانوان هم تیم‌داری‌های بزرگی انجام دادند و از آن جمله می‌توان به فتح ۲ جام پیاپی لیگ برتر هندبال با تیم بانوان، نایب‌قهرمانی تمامی اسلحه‌ها در رشته شمشیربازی آقایان و مواردی از‌این‌دست اشاره کرد.

اشتادسازه سال گذشته هم در لیگ دسته‌یک والیبال آقایان حضوری حساب‌شده داشت و با به‌کارگیری یکی‌دو‌جین جوان بومی و آینده‌دار والیبال استان که برخی بازمانده‌های تیم جوان لیگ‌یکی پیام بودند، توانست نمایش‌های قابل‌قبولی را در لیگ دسته‌یک از خود به ثبت برساند.

حتی امسال اشتادسازه با مالکش سودای حضور در لیگ برتر آقایان در رشته والیبال را داشت، اما به‌یک‌باره سعید حسامی، مالک اشتادسازه، سر از کانادا در‌آورد تا این کوچ، ورزش خراسان‌رضوی را که در سه‌چهارسال اخیر حساب ویژه‌ای روی این مجموعه باز کرده بود، در بحران و شوک فرو ببرد. حضور حسامی در کانادا تمامی تیم‌های آقایان و بانوان ورزش خراسان در رشته‌های مختلف را که زیر‌نظر مجموعه اشتادسازه بودند، با بحران تعطیلی رو‌به‌رو ساخت.

تردید‌های فود‌فود

تیم دیگر خراسانی که فصل قبل با عملکرد خوب توانست با قهرمانی در سری «ب» لیگ دسته‌یک به سری «الف» این مسابقات برسد، تیم فود‌فود مشهد بود؛ تیمی که در یکی‌دو ماه اخیر برای حضور در این مسابقات با تردید‌های بسیاری رو‌به‌رو بود. جبار قوچان‌نژاد، رئیس هیئت والیبال خراسان‌رضوی، بعد از حضور‌نداشتن نام فود‌فود در قرعه‌کشی لیگ دسته‌یک در‌این‌باره می‌گوید: قرار است تیم «فود‌فود» با نام «توس‌رسان تجارت» در رقابت‌ها شرکت کند.

لیگ دسته‌یک و قرعه یک تیم دقیقه‌نودی

سازمان لیگ در نظر دارد مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های سری‌A دسته‌یک مردان سال‌۱۴۰۰ جام «سردار دل‌ها» را از روز جمعه ۲۸‌آبان آغاز کند؛ رقابت‌هایی که در ۲ گروه نُه‌تیمی قرعه‌کشی شده و جالب آنکه در گروه نخست این مسابقات نام ۳ تیم خالی است و با عناوین A، B و C قرعه‌کشی شده اند. در گروه «الف» این مسابقات تیم‌های زرسان، همای عقاب، قارتال سرعین، تیم‌C، تیم‌A، آریا تنکابن، تیم‌B، شهداب جوان یزد و کندوان شمال حاضرند و در گروه «ب» نیز تیم‌های سروقامتان همدان، وارنا گیلان، شهرداری جوان ارومیه، باشگاه ملوان، ستاره طبرستان نوشهر، گل‌گهر سیرجان، هوشیار تبریز، تخت‌جمشید مرودشت و ایرانشید چالوس با یکدیگر پیکار می‌کنند.

بر اساس اعلام سازمان لیگ در روز قرعه‌کشی ۳ تیم افق قم، گل‌پسند اصفهان و توپکار بابلسر ورودی و بدهی‌های خود را پرداخت کردند، اما هنوز برای حضور در رقابت‌ها مشکلاتی دارند. به نظر می‌رسد تیم تازه‌تشکیل‌شده مشهدی هم قرار است به‌جای یکی از همین تیم‌ها در گروه «الف» قرار بگیرد. در پایان مرحله مقدماتی از هر گروه ۴ تیم برتر به مرحله پلی‌آف صعود خواهند کرد. مرحله پلی‌آف لیگ دسته‌یک مردان نیز به‌صورت ۲ برد از ۳ بازی برگزار خواهد شد و دیدار رده‌بندی و نهایی این رقابت‌ها به‌صورت تک‌بازی خواهد بود.

چرا والیبال خراسان در لیگ تیم ندارد؟

رئیس هیئت والیبال خراسان‌رضوی که روزی خودش از منتقدان نداشتن تیم در لیگ برتر بود، درباره اینکه چرا بعد از حضور خودش نه‌تن‌ها این مسئله حل نشده، بلکه امسال حتی در لیگ‌یک هم مشهد تیم دقیقه‌نودی فقط دارد، گفت: همیشه گفته‌ام همه رشته‌ها یک قله هدف دارند و آن هم حضور یک تیم در لیگ برتر است؛ اما حقیقت آن است از روزی که من آمدم، درست یک ماه بعدش کرونا آمد و عالم را تعطیل کرد. تازه هنوز هم فعالیت‌های ورزشی نیم‌بند است. جبار قوچان‌نژاد افزود: از طرفی تیم پیام لطمه بدی به والیبال خراسان زد. وی خاطرنشان کرد: همین‌جا به مردم خراسان این وعده و قول را می‌دهم که در سال‌۱۴۰۱ در هر شرایطی که باشیم، یک تیم در لیگ برتر والیبال خواهیم داشت.

قوچان‌نژاد درباره کناره‌گیری ۳ تیم مشهدی از حضور در لیگ دسته‌یک نیز اظهار کرد: خودتان ماجرای اشتادسازه را می‌دانید. وقتی یک‌باره مالک از کشور می‌رود، ما چه‌کار می‌توانیم بکنیم. وی افزود: فولاد هم با توجه به هزینه زیادی که فصل قبل کرد و نتیجه نگرفت، از حضور در مسابقات انصراف داد. فود‌فود هم حالا با نام توس‌رسان تجارت در مسابقات شرکت خواهد کرد. قوچان‌نژاد تصریح کرد: من الان مدیرفنی را‌هیاب ملل مریوان هستم و چند تا از بچه‌ها از‌جمله یونس جوان، علی حاجی‌پور، امیر پژوهان و... را که جوانان آینده‌دار والیبال خراسان هستند، به این تیم برده‌ام.

گفتنی است بازیکنان بومی فصل گذشته اشتادسازه مشهد و فولاد نیشابور این فصل در تیم‌های مختلف لیگ برتر و لیگ‌یک پخش شده‌اند. فرزاد یگانه در سروقامتان همدان، سینا هادیون در ایرانشید چالوس، محمد معظمی و ستار صولانی در ملوان تهران، محمد حاجی‌بیگلو و میثم ادیب در مقاومت تهران و محمد امینی در تخت‌جمشید مرودشت شیراز، بازیکنان مشهدی هستند که در سایر تیم‌های لیگ‌یکی بازی می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->