وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
سرخط خبرها

کتابداران خراسان رضوی در اولین روز هفته کتاب به امام مهربانی‌ها ارادت ورزیدند

  • کد خبر: ۸۸۱۱۴
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
کتابداران خراسان رضوی در اولین روز هفته کتاب به امام مهربانی‌ها ارادت ورزیدند
در نخستین روز از بیست و نهمین هفته کتاب جمعی از کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در حرم مطهر رضوی حضور یافتند و به امام مهربانی‌ها ارادت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور محمدمهدی برادران، مدیرعالی حرم مطهر رضوی و گرامیداشت هفته کتاب گفت: آنچه که امروز به عنوان سرباز مکتب امام دانایی و مهربانی در مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان انجام می‌شود برای تحقق دو فرمایش حضرت رضا (ع) است که می‌فرمایند «علوم ما را فرا بگیرید و به مردم هم بیاموزید، خداوند رحمت کند کسی را که این علوم فرا بگیرد و به دیگران نیز بیاموزد» و همچنین «زیبایی کلام ما ر اگر به مردم منتقل کنید، قطعا مردم از ما تبعیت خواهند کرد».

 

 

کتابداران خراسان رضوی در اولین رو هفته کتاب به امام مهربانی‌ها ارادت ورزیدند

به گفته او  با در نظر گرفتن این دو روایت منور حضرت امام رضا (ع) نقش، جایگاه و وظیفه کتابداران در جامعه دو چندان می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه خداوند را شاکریم که امروز نائب الزیاره جامعه کتابداران از سراسر کشور در نخستین روز هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران هستیم، گفت: این حضور و تجدید عهد و میثاق با صاحب خراسان حضرت امام رضا (ع) در راستای ادای دین قلبی ما در راستای اجرای فرمایشات ایشان با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و فرهنگ رضوی در جامعه است.

سبزیان با اشاره به نقش کتابداران در جامعه به عنوان افسران جبهه دانایی، ضمن تشکر از فعالیت‌های چشمگیر مجموعه کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به ویژه در ایام شیوع کرونا، اظهار امیدواری کرد این زیارت و حضور در حرم مطهر منشأ خیر و برکت در زندگی کاری و شخصی باشد و همچنان به پشتوانه برکت این حضور در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و فرهنگ رضوی گام‌های موثرتر و مفیدتری برداشته شود.

در ادامه محمدمهدی برادران، مدیر عالی حرم مطهر رضوی ضمن خیر مقدم به کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، گفت: یکی از صفات بارز حضرت امام رضا (ع) عالم بودن و اهل کتاب و مطالعه بودن ایشان است. امید است این حضور باعث تقویت روحیه علم طلبی و دانش پژوهی در وجود همگان شود.

به گفته او آرامش، دانایی و صبر عناصری است که همه افراد جامعه به ویژه نسل جوان امروز باید از طریق انس با کتاب و کتابخوانی به آن دست پیدا کنند.

محمد مهدی برادران با اشاره به اهمیت نقش کتابداران در جامعه، گفت: امروزه هر یک از کتابداران در نقش یک مربی، الگو و راهنما برای نسل جوان و غریبه با فضای کتاب و کتابخوانی هستند.

او یکی از راه‌های تقویت روحیه کتابخوانی در نسل جوان را دیدن کتاب عنوان کرد و افزود: دیدن و لمس کتاب باعث تحریک حس کنجکاوی در فرد می‌شود. ما به عنوان خادمان کتاب باید به نسل جوان آموزش دهیم که در کنار کتاب‌های درسی، به کتاب‌های دیگر نیز توجه کنند.

مدیرعالی حرم مطهر رضوی با اشاره به طرح کتابخانه گردی، گفت: این طرح علاوه بر آشنایی با فضای کتابخانه‌ای و نحوه ارائه خدمات باعث دیدن و آشنایی مراجعین با افکار جدید، نوشته‌های جدید در کتابخانه‌ها و به تبع آن ایجاد رغبت برای مطالعه آن‌ها می‌گردد.

برادران مشکل جامعه امروز را مشکل اعتباری دانست و افزود: امروز با پدیده ناهنجار جایگزینی ارزش‌ها در جامعه مواجه هستیم، آنجایی که علم بر ثروت مقدم می‌شود. تلاش ما باید در مسیر بالا بردن ارزش علم و فرهنگ در تهاجمات فرهنگی دشمنان با هدف گیری فرهنگ دینی و ملی سرزمینمان ایران باشد، چرا که توجه به علم و فرهنگ باعث افزایش دانایی و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

در ادامه زیارت دسته جمعی، قرائت زیارت امین الله و میثاق نامه کتابداران با حضرت امام رضا (ع)، امام دانایی و مهربانی انجام شد.

 


بیشتر بخوانید:

استفاده از ظرفیت سمن ها و خیران در توسعه کتابخانه های مشهد

گامی بلند برای توسعه کتاب و کتابخوانی


 

منبع: ایبنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->