معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

آیا سیارک مرموز اطراف زمین، تکه‌ای از ماه است؟

  • کد خبر: ۸۸۱۶۶
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
آیا سیارک مرموز اطراف زمین، تکه‌ای از ماه است؟
کامو آوالوا، اسم سیاره‌ای بود که ۵ سال قبل اطراف ماه کشف شد، محققان هنوز نمی‌دانند، این صخره فضایی از ماه جدا شده یا نه زیرا تاکنون هیچ سیارک شناخته شده دیگری که از ماه باشد، رصد نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تا قبل از اینکه مشخص شود تکه سنگی بیش نیست، اسم و رسمی داشته و به سختی هم دیده می‌شده است، اما دانشمندان در همان حال توانستند تا حدودی متوجه شوند که سرشان کلاه رفته و آن سیارک مذکور در واقع حجمی معلق در فضاست.

کامو آوالوا، اسم سیاره‌ای بود که ۵ سال قبل کشف شد، اما تحلیل نور‌های منعکس شده از این صخره فضایی ۱۹۰ فوتی نشان می‌دهد از موادی مشابه موادمعدنی تشکیل شده است که در نمونه سنگ‌های ماه وجود دارد، سپس در یکی از مأموریت‌های آپولوی ناسا به زمین ارسال شده اند.

گروهی از محققان دانشگاه آریزونا شروع به پژوهش کرده اند، آن‌ها هنوز نمی‌دانند این صخره فضایی از ماه جدا شده، زیرا تاکنون هیچ سیارک شناخته شده دیگری که از ماه باشد، رصد نشده، البته ممکن است این سیارک خرده آوار ناشی از برخورد یا تجزیه گرانشی یک جسم بزرگ‌تر طی برخورد نزدیک با زمین و ماه باشد.

یک سرنخ دیگر از گذشته این سیارک، مدار آن محسوب می‌شود که مشابه مدار زمین با اندکی کجی است. به گفته یکی از مؤلفان پژوهش و استاد علوم سیاره‌ای دانشگاه آریزونا و مسئول بخش تجزیه و تحلیل مداری این پژوهش، کامو آوالوا شبیه دیگر سیارک‌های نزدیک به زمین نیست.

او گفته: «بعید است یک سیارک نزدیک به زمین به طور خود به خود به مداری شبه ماهواره‌ای مانند کامو آوالوا حرکت کند. البته سیارک برای مدتی طولانی در این مدار نمی‌ماند. ما تخمین می‌زنیم سیارک حدود ۵۰۰ سال قبل وارد این مدار شده است و احتمالاً تا ۳۰۰ سال آینده در همین مدار بماند.»

سیارک مذکور در سال ۲۰۱۶ میلادی با کمک تلسکوپ PanSTARRS کشف شد و قطر آن بین ۱۵۰ تا ۱۹۰ فوت تخمین زده می‌شود. آوالوا فقط به مدت چند هفته در ماه آوریل از زمین امکان رصد خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->