دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد تکذیب پرواز ریزپرنده در اصفهان | پدافند به شیء مشکوک شلیک کرد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور تکذیب شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت شهر اصفهان عادی است| ادامه پرواز هواپیما‌ها در فرودگاه شهید بهشتی بازگشت وضعیت عادی پروازها به تمامی فرودگاه‌های کشور
سرخط خبرها

چشم امید ما به بیرون مرز‌ها نیست

  • کد خبر: ۸۸۲۴
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۶
چشم امید ما به بیرون مرز‌ها نیست
رئیس جمهور در اجتماع مردم رفسنجان تأکید کرد اول به لطف خداوند سپس به دست پربرکت ملت ایران چشم داریم
رئیس دولت تدبیر و امید در ادامه سفر‌های استانی خود و پس از پایان سفر خود به استان یزد، به استان کرمان و شهرستان رفسنجان سفر کرد. حجت الاسلام حسن روحانی با حضور در اجتماع پرشور مردم رفسنجان با بیان اینکه کرمان عالمان، بزرگان، افتخارات، شعرا و اندیشمندان فراوانی دارد افزود:، اما ۲ چهره در این استان شاخص اند: شهید دکتر باهنر و مرحوم آیت ا... هاشمی رفسنجانی که یکی در علم و فرهنگ ایران زمین و دیگری در مدیریت سیاسی کشور از چهره‌های سرآمد و فوق العاده بودند. وی با بیان اینکه مرحوم رفسنجانی درس مهمی در مسیر سیاسی کشور به همه آموخت و آن میانه روی و اعتدال بود افزود: در جامعه ما افکار و سلیقه‌های مختلف وجود دارد و همه مانند یکدیگر نمی‌اندیشند و اینکه چه راهی انتخاب کنید و کدام مسیر ما را زودتر به مقصد می‌رساند همیشه مورد اختلاف بوده است.

سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته خواهد شد
رئیس جمهور با اعلام اینکه با ادامه برجام در سال آینده به یک هدف بزرگ سیاسی، امنیتی و دفاعی دست می‌یابیم خاطرنشان کرد: سال‌ها خرید سلاح از سوی ایران طبق قطعنامه سازمان ملل ممنوع بود. همچنین نمی‌توانستیم سلاحی بفروشیم و اگر طبق قطعنامه ۲۲۳۱ برجام را حفظ کنیم، سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته خواهد شد و به راحتی می‌توانیم سلاح لازم را بخریم یا صادر کنیم که این از آثار مهم برجام است.
وی با بیان اینکه اگر از برجام خارج شویم ثمرات آن در سال آینده پیش‌رو نخواهد بود و قطعنامه‌های شورای امنیت بازخواهدگشت تأکید کرد: باید فکر کنیم و ببینیم منافع کشور کجاست. حالا که منافع ما در ماندن است، آیا اینکه طرف‌های مقابل دست روی دست بگذارند و به این توافق عمل نکنند و ما یک جانبه صد در صد عمل کنیم آیا درست است؟ قطعا درست نیست. پس ما راهی بینابین را انتخاب کردیم. روحانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مسیر بینابینی را انتخاب کرد که برجام را حفظ کند، اما در عین حال، ما نیز آنچه را در این توافق قرار گذاشته بودیم پله پله کاهش دهیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه امروز شرایط ما در توان هسته‌ای از گذشته بهتر است افزود: در این مدت، تلاش، تحقیق و در حوزه هسته‌ای توسعه پیدا کردیم. رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که ما چند سال پیش ۵ نوع سانتریفیوژ داشتیم، اما امروز ۱۵ نوع سانتریفیوژ داریم. پس ما پیشرفت و حرکت کردیم و امروز موانع را از پیش پایمان برداشته ایم. این مسیر مسیر تعادل است؛ یعنی هم زمان با حفظ توافق، حقوق ملت را نیز پاس می‌داریم و در برابر فشار دشمن تسلیم نمی‌شویم و این فشار دشمن نتوانست ما را بشکند. رئیس‌جمهور در ادامه به تعداد عظیم افتتاح پروژه‌ها در استان یزد و همچنین ۱۴ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در کرمان اشاره و تأکید کرد: چشم امید ما به بیرون مرز‌ها نیست بلکه اول به آسمان و لطف خداوند سپس به دست پربرکت ملت ایران چشم داریم.

هر زمان به تعهدات خود بازگشتید، ما نیز به تعهدات خود عمل می‌کنیم
دکتر روحانی با تأکید بر اینکه افتتاح طرح‌های بزرگ در کرمان به معنای این است که آمریکا و بدخواهان نمی‌توانند با تحریم و فشار، ملت بزرگ، غیور و دلاور ایران را به زانو درآورند تصریح کرد: با همه توان در برابر دشمنان می‌ایستیم، زیرا ما اقدام خلافی نکرده ایم. طبق قانون عمل کرده ایم و حاضر نیستیم در برابر دستور‌های شما سر فرود آوریم.
رئیس جمهور تأکید کرد: اعتراض می‌کنید که چرا غنی سازی هسته ای، فردو و آب سنگین اراک در ایران انجام می‌شود. آیا شما به تعهدات خود عمل کردید؟ هر زمان که شما به تعهدات خود بازگشتید، ما نیز به تعهدات خود عمل می‌کنیم، زیرا نمی‌شود یکجانبه به تعهد پایبند باشیم و شما تماشاچی باشید. روحانی با بیان اینکه «آن آقا در کاخ سفید می‌گوید «در برجام بر سر ما کلاه رفته است.» آیا شما وزیر خارجه و حقوق دان نداشتید؟» ادامه داد: این چه سری است که هر لحظه بر آن کلاه می‌رود؟ به فکر سر خود باشید، زیرا ما ۲ سال مذاکره کردیم، چانه زدیم، نوشتیم و حتی دوباره نوشتیم و در نهایت به توافق رسیدیم. اکنون، بعد ۲ سال از توافق، اعلام می‌کنید که سرتان کلاه رفته است؟
وی با تأکید بر اینکه در این توطئه به جز آمریکا و یکی دو کشور هیچ کشور دیگری از آنان حمایت نکرد تصریح کرد: حتی دوستان آمریکا، اروپایی‌ها و ژاپن این اقدام آمریکا را محکوم کردند، زیرا راه و مسیر ما درست است و ادامه خواهیم داد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه می‌دانیم مردم از لحاظ زندگی در سال ۹۷ و امسال در فشار هستند و درآمد و مخارج زندگی مردم به ویژه حقوق ثابت بگیران در سختی بوده است ادامه داد: در روز‌های آینده طرحی برای خانواده‌هایی که در فشار اقتصادی هستند اعلام می‌کنیم و از ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار ایرانی عده‌ای زندگی مناسبی دارند، اما اکثریت ۱۸ میلیون خانوار به مساعدت و کمک نیاز دارند. امیدواریم از ماه آینده از هر خانوار ماهانه حمایت کنیم. روحانی با بیان اینکه مشخصات این طرح مهم دولت در سال ۹۸ در روز‌ها و هفته‌های آینده به مردم اعلام خواهد شد افزود: این گامی از سوی دولت برای حمایت از مردم است تا ان شاء ا... بتوانیم با کمک هم، از این مرحله تحریم و مشکلات عبور کنیم و راه بزرگان و شهیدانمان را ادامه دهیم.
همچنین در جریان این سفر، کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد شهرستان بافت با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن در سال با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.
روحانی در حاشیه این مراسم، با بیان اینکه ایستادگی، مقاومت، صبر و تحمل و سخت‌کوشی منافاتی با تعامل با دنیا ندارد، خاطرنشان کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند اگر با دنیا حرف بزنیم، دست‌های ما از توان می‌افتد. مگر می‌شود کشوری در مسیر پیشرفت قرار بگیرد و منزوی باشد؟ اگر تعامل نکنیم، یعنی منزوی شویم. وی تأکید کرد: باید سر هر میز مذاکره‌ای که برای منافع ملی ما ضرورت دارد، با افتخار به گفتگو بنشینیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->