اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

هم‌زمان با هفته بسیج ۱۷۰ پروژه عمرانی در خراسان‌رضوی افتتاح می شود

  • کد خبر: ۸۸۲۹۷
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
هم‌زمان با هفته بسیج ۱۷۰ پروژه عمرانی در خراسان‌رضوی افتتاح می شود
معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع): در هفته بسیج امسال بیش از ۱۷۰ پروژه سازندگی در زمینه ساخت خانه مُعسِر، خانه عالم، سرویس بهداشتی و حمام، خانه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهر‌ها و روستا‌های استان افتتاح خواهد شد.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه بسیج از ابتدای تشکیل تا امروز در عرصه سازندگی حضور چشمگیری داشته است، از انعقاد تفاهم نامه میان بسیج و وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن و افتتاح برخی از پروژه‌های سازندگی و ساخت خانه برای مردم در خراسان رضوی خبر داد و گفت: در هفته بسیج امسال بیش از ۱۷۰ پروژه سازندگی در زمینه ساخت خانه مُعسِر، خانه عالم، سرویس بهداشتی و حمام، خانه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهر‌ها و روستا‌های استان افتتاح خواهد شد و در اختیار مردم قرار می‌گیرد. برخی از منازل نیز که صاحبان آن‌ها توانایی بازسازی آن‌ها را نداشتند بازسازی می‌شوند.

سردار علی اکبر افراسیابی در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته بسیج در سال ۱۴۰۰ با اشاره به هفته بسیج که از ۲۹ آبان آغاز می‌شود و تا ۵ آذر ادامه دارد بیان کرد: بسیج از بدو تشکیل تا امروز در خدمت مردم و انقلاب بوده و تشکیلاتی است برای حضور جوانان و آحاد مردم که با کمک هم بتوانند مشکلات کشور و مردم را حل کنند.

کسانی که تفکر بسیجی دارند به کشور خیانت نمی‌کنند. به همین دلیل «بسیج پاره تن مردم است» به عنوان شعار هفته بسیج سال ۱۴۰۰ تعیین شده است. وی ادامه داد: احداث ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی در استان توسط بسیجیان آغاز شده است و در این هفته ۱۵۰ نیروگاه به بهره برداری خواهد رسید؛ ضمن اینکه ۲ مدرسه هم که ساخت آن‌ها به اتمام رسیده است افتتاح خواهد شد.

توزیع ۵۰۰۰ بسته معیشتی

افراسیابی با بیان اینکه در هفته بسیج بیش از ۵۰۰۰ بسته معیشتی تهیه و توزیع می‌شود افزود: بسیجیان سال گذشته ۱۰ زندانی معسر را آزاد کردند و امسال هم آزادسازی زندانیان انجام خواهد شد. بیش از ۳۰ هزار بسته لوازم  تحریرو ۱۵۰ مورد جهیزیه و سیسمونی کودک نیز در بین افراد نیازمند توزیع می‌شود.

افتتاح صندوق‌های قرض الحسنه اشتغال محور

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به افتتاح صندوق‌های قرض الحسنه اشتغال محور توسط بسیج گفت: این مدل صندوق‌ها برای کمک به خرید دام سبک، اشتغال خانگی و... شروع به کار می‌کنند و با حمایت‌های بسیج، ۳۰ صندوق قرض الحسنه در روستا‌ها و شهر‌های استان و با هدف کمک به مردم در زمینه اشتغال تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: رزمایش ۳۰۰۰ نفره بسیجیان استان و همچنین رزمایش ۸۵۰ گروه جهادی فعال در استان نیز از دیگر برنامه‌های هفته بسیج خواهد بود، ضمن اینکه جشنواره جهادگران علم و فناوری در ۳۰ آبان با حضور همه جهادی‌های برگزار و از خانواده ۱۸ شهید عرصه علم و فناوری در استان قدردانی می‌شود.

افراسیابی در ادامه از آغاز توزیع کارت ایثار در میان رزمندگان بسیجی ۸ سال دفاع مقدس خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ هزار رزمنده و ایثارگر در استان داریم که حدود ۲۶۰ هزار نفر از آن‌ها بسیجی هستند. تشکیل و تکمیل پرونده از سال گذشته آغاز شده و در هفته بسیج امسال به صورت نمادین کارت ایثار ۲۰۰ بسیجی رزمنده به آن‌ها تقدیم خواهد شد.

تمدن سازی اسلامی از محله آغاز می‌شود

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به برگزاری همایش محله اسلامی با هدف تمدن سازی اسلامی با محوریت محله تأکید کرد: یکی از مسائل مهمی که مقام معظم رهبری برروی آن تأکید دارند، تمدن سازی اسلامی است که یکی از محوری‌ترین برنامه‌های بسیج در سال ۱۴۰۰ همین مسئله است. در هفته بسیج اولین گام از تمدن سازی اسلامی با محوریت محله برداشته می‌شود.

یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های بسیج در حوزه تعلیم و تربیت میقات الصالحین است که بیش از ۱۰۰۰ گروه طرح صالحین بسیج در آن حضور خواهند داشت؛ ضمن اینکه آموزشگران قرآن بسیج که عضو همین گروه‌ها هستند برای آموزش قرآن در محلات حضور پیدا خواهند کرد. سرگذشت پژوهان بسیجی نیز در محلات، کارِ تحقیق و تفحص از زندگی شهدای جوان محله شان را آغاز می‌کنند.

راهیان نور دوباره راه می‌افتد

برگزاری احتمالی دوباره کاروان‌های راهیان نور مسئله دیگری بود که افراسیابی به آن اشاره کرد و گفت: اولین جلسه هماهنگی اردو‌های راهیان نور برگزار شده است و ما هم در این زمینه اعلام آمادگی کرده ایم. در هفته بسیج همایش بزرگ زائران و خادمان راهیان نور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال نمایشگاه محصولات خرد خانگی که توسط زنان سرپرست خانوار تهیه می‌شود، برگزار خواهد شد و بسیج برای راه اندازی این مشاغل به آن‌ها کمک کرده است. رویداد فرهنگی مهم دیگری که برای بانوان تدارک دیده شده، جشنواره شمیم یاس با هدف معرفی الگوی زن مسلمان ایرانی است و در همین زمینه نشست نخبگان با مردم هم پیش بینی شده است.

جلوگیری از بیکاری ۳۵۰۰ نفر

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع) احیای کارخانه‌ها و جلوگیری از بیکار شدن کارگران را یکی از وظایف بسیچ دانست و افزود: اشتغال زایی بسیج حمایتی است. به عنوان نمونه در صنعت وارد شدیم و اجازه ندادیم کارخانه‌ای تعطیل شود و به همین دلیل از بیکاری ۳۵۰۰ نفر جلوگیری شد، یا اینکه با لای روبی یک قنات در روستایی که ۵۰ سال کسی از آن استفاده نمی‌کرد، ۱۸ خانوار دوباره به این روستا بازگشتند و اشتغال و دام داری دوباره برقرار شد. افراسیابی ادامه داد: با تفاهم نامه‌ای هم که میان بسیج و اداره صمت منعقد شد، نیرو‌های بسیجی با گروه‌های امر به معروف و بازرس بازار در کنترل بازار کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: در حوزه علمی و پژوهشی هم بسیج اول افراد را شناسایی می‌کند و تا زمانی که ایده آن‌ها تبدیل به محصول شود از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

رتبه اول بسیج جامعه پزشکی استان

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع) از کسب رتبه اول کشوری واکسیناسیون توسط بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در جشنواره مالک اشتر خبر داد و گفت: سپاه و بسیج تا امروز بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم را واکسینه کرده اند و از مدتی پیش طرح پایش خانه به خانه برای واکسیناسیون آغاز شده است که در این میان پایش شهرک شهید باهنر به اتمام رسیده است.

در پهنه حاشیه شهر تقریبا ۹۰ درصد از مردم در مقابل کرونا واکسینه شده اند. افراسیابی تصریح کرد: همه مراکز درمانی سپاه و بسیج در کرونا در اختیار مردم و بیماران کرونایی بودند و حتی یک بیمارستان ۱۱۰ تخت خوابی هم برای وضعیت اضطراری تجهیز کردیم و براساس آخرین آمار‌ها بیش از ۲۰ هزار نفر به صورت سرپایی و رایگان در مراکز درمانی بسیج خدمت دریافت کردند و هم اکنون ۲۰۰۰ مسجد در طرح «مسجد، سنگر سلامت» در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->