ادعای عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه مشاوران املاک درباره انجام معاملات مسکن با بیت‌کوین! پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی
سرخط خبرها

فروش سهام عدالت؛ آنچه می‌دانیم و آنچه نمی‌دانیم

  • کد خبر: ۸۸۳۰۳
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
  • ۲
فروش سهام عدالت؛ آنچه می‌دانیم و آنچه نمی‌دانیم
ز نظر قانونی فروش سهام عدالت امکان پذیر است، اما ازآنجایی که بازار سرمایه در شرایط نوسانی و ریزشی به سر می‌برد، سهام عدالت نیز مانند سایر سهم‌ها متقاضی چندانی ندارد و فروشندگان آن در صف‌های فروش ماندگار شده اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ از نظر قانونی فروش سهام عدالت امکان پذیر است، اما ازآنجایی که بازار سرمایه در شرایط نوسانی و ریزشی به سر می‌برد، سهام عدالت نیز مانند سایر سهم‌ها متقاضی چندانی ندارد و فروشندگان آن در صف‌های فروش ماندگار شده اند، با این حال به نظر می‌رسد امکان فروش سهام عدالت برای افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، باتوجه به سهام استانی آن ها، آسان‌تر باشد.

به گزارش ایسنا، سهام عدالت امسال برخلاف اوایل سال گذشته و بعد از آزادسازی، مشتری چندانی ندارد و حتی بسیاری از افرادی که سال گذشته سفارش فروش سهام عدالت خود را ثبت کردند، هنوز موفق به فروش این سهام نشده اند؛ البته سهام داران عدالت پس از آزادسازی این سهام به دو گروه مستقیم‌ها (افرادی که مدیریت مستقیم را برای سهام خود انتخاب کرده ا ند و تعداد آن‌ها حدود ۱۹میلیون نفر است) و غیرمستقیم‌ها (افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند و سهام دار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت شدند و تعداد آن‌ها حدود ۳۰میلیون نفر است) تقسیم می‌شوند.

طبق آخرین اخبار، اکنون امکان فروش بلوکی سهام عدالت مانند قبل وجود دارد، به شرطی که این سهام خریدار داشته باشد و فروشنده زمانی پول خود را دریافت می‌کند که سهامش خریدار داشته باشد؛ البته حال وروز این روز‌های بازار این امکان را فراهم نمی‌کند.

ازسوی دیگر، همچنان امکان لغو فروش برای مشمولان وجود دارد. بر این اساس، افرادی که روش غیرمستقیم را برای سهام عدالت خود انتخاب کرده بودند، برای فروش سهامشان ابتدا باید با ورود به سامانه WWW.SEJAM.IR ثبت نام و کد بورسی دریافت کنند. سپس به سامانه معاملات کارگزاری مراجعه کرده، در قسمت تغییر کارگزار ناظر، نماد استانی خود را انتخاب و درخواستشان را ثبت کنند که نماد تا ۴۸ساعت بعد به پرتفوی فرد اضافه شود. سرانجام فرد باید به پنل کارگزاری خود برود، نماد خود را انتخاب کند و به فروش برساند؛ البته گذراندن این مراحل نیز تضمینی برای فروش سهام عدالت نیست؛ زیرا نماد‌های استانی نیز مدت هاست در صف فروش قفل شده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دلبر تاجمیری
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
0
0
۷‌ماه‌۵ه صدر‌را‌فرختم‌ولی از پولش خبر نیست
دلبر تاجمیری
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
0
0
بنده ۸۰‌سال‌دارم مدت ۸ ماه ۵۰ آذر سهام‌رافر ختم ولی‌خبر‌ی از پولش نیست خیلی مهمنونم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->