وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
سرخط خبرها

نگاهی به نمایشگاه گروهی نقاشی «در امتداد لحظه‌ها» در نگارخانه رضوان مشهد

  • کد خبر: ۸۸۴۷۰
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
نگاهی به نمایشگاه گروهی نقاشی «در امتداد لحظه‌ها» در نگارخانه رضوان مشهد
همه آدم‌هایی که روی این سیاره زندگی می‌کنند، به زبان خودشان و از نگاه خودشان، وقت را غنیمت می‌شمارند. برای همین به هیچ‌کس نمی‌توان گفت که عمرش را تلف کرده است.

امیرمنصور رحیمیان | شهرآرانیوز؛ همه آدم‌هایی که روی این سیاره زندگی می‌کنند، به زبان خودشان و از نگاه خودشان، وقت را غنیمت می‌شمارند. برای همین به هیچ‌کس نمی‌توان گفت که عمرش را تلف کرده است. شاید آن چیزی که برای یک‌نفر خوب و ارزشمند به حساب می‌آید، در نگاه آدم دیگر، بی‌ارزش و سطحی به شمار بیاید.

ولی بعضی وقت‌ها کسانی پیدا می‌شوند که هرکسی از هر‌طرفی به زندگی‌شان نگاه کند، با‌وجود همه شکست‌ها و ناکامی‌هایشان باز هم رضایت می‌بیند؛ رضایت از اینکه وقتشان را صرف پیدا‌کردن زیبایی‌ها و نشان‌دادن آن به بقیه کرده‌اند. کافی است به مفهوم زندگی در جهان امروز بیندیشیم تا درک کنیم که اگر آن‌ها وجود نداشتند، نبودند، حاضر به خرج‌کردن زندگی خود نمی‌شدند، جهان امروز، تکه‌سنگی خاکستری، دود‌گرفته و غمگین بود.

تکه‌هایی بزرگ از روح یک شهر

صحبت از هنرمندان، به‌ویژه نقاشان و به‌صورت خاص، نقاشان پیشکسوت و استادان نقاشی در مشهد، است؛ کسانی که تکه‌ای بزرگ از روح این شهر را روی بوم‌هاشان و لابه‌لای قلم‌موهایشان، حفظ کرده‌اند. آدم‌هایی که عمرشان را صرف یاد‌گرفتن و یاد‌دادن زیبایی کرده و هنوز هم با همه سختی‌ها از راهی که آمده‌اند، پشیمان نیستند. تماشای آثار این هنرمندان و استادان در کنار یک‌دیگر را می‌توانید در «نگارخانه رضوان» تجربه کنید. آثار ارزشمند نقاشانی که اسم هر کدامشان به‌تن‌هایی می‌توانست بار جذابیت یک نمایشگاه را بر دوش بکشد، گو اینکه قبل‌تر از این هم، بسیار در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی شرکت داشته‌اند.

تکه‌هایی بزرگ از روح یک شهر

نمایشگاه «در امتداد لحظه‌ها» رویدادی است که جمعی از هنرمندان صاحب‌نام این شهر، با مضامین گوناگون همچون طبیعت، طبیعت بی‌جان و پرتره در تکنیک‌های رنگ روغن و آکرولیک به استاد منوچهر اسپهبدی تقدیم کرده‌اند. بر تارک پوستر این نمایشگاه نوشته‌اند «به پاس یک عمر تلاش هنری و میراث جاودانه‌ای که از خود باقی گذاشته است.» به‌هرحال این نمایشگاه حاصل تلاش و انتخاب رضا خلیلی است. او که خود نیز از هنرمندان با‌سابقه مشهد و استاد دانشگاه است، در این نمایشگاه شرکت دارد.

تکه‌هایی بزرگ از روح یک شهر

در این گردهمایی که با پشتیبانی مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برگزار شده است، می‌توان نام ۲۱‌هنرمند نامی مشهد را دید. مرتضی روحانی، حسین طالبی، علیرضا میرمصطفایی، عباس معتمدی، امیر بیات‌مختاری، حسین صباغیان‌طوسی، غلامرضا زاهدی، محمد خوش‌صفت، محمدرضا حمیدی، طاهره واحدیان‌موحد، علی سیران، آذر انورحسینی، محمدرضا اکابریان، علی ساداتی‌پور، سیدمحمد ابوترابی، محمد مدیرزاده، رضا خلیلی، لادن اورنگی، فرزانه حفیظی، مسعود رستگار و طاهر موسوی، هنرمندانی هستند که با ۲۱‌اثر، انگار کلاس آموزش برای جوان‌تر‌ها به راه انداخته‌اند.

تکه‌هایی بزرگ از روح یک شهر

این رویداد رنگ و نور و تماشا، فاصله بین دو نسل از نقاشان مشهد را پوشش می‌دهد. به‌هر‌روی، این نمایشگاه به‌منظور قدردانی از زحمات گروهی از استادان و پیشکسوتان رشته نقاشی در دهه‌های گذشته برگزار شده است؛ هنرمندانی که بسیاری از آن‌ها نقشی پررنگ، در روشن نگاه داشتن چراغ هنر‌های تجسمی مشهد و خراسان در سال‌های گذشته داشته‌اند. از هر هنرمند تنها یک اثر منتخب به نمایش درآمده است. پیشنهاد می‌کنم تا این فرصت مغتنم را از دست ندهید؛ و امروز ۲۷‌آبان به نگارخانه رضوان واقع در خیابان کوهسنگی بروید و از تماشای آثار لذت ببرید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->