سرخط خبرها

انگیزه‌ای برای مهاجران!

  • کد خبر: ۸۸۵۴
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴
انگیزه‌ای برای مهاجران!
نفرات برتر آزمون علمی دانش آموزان مهاجر معرفی شدند
جلائیان- خیریه سیدالشهدا در مرحله نخست همایش انگیزه بخشی، آزمونی علمی مختص به دانش‌آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم مهاجر را در دانشگاه فردوسی برگزار کرد و در تالار شهر به معرفی نفرات برتر این آزمون پرداخت.
این خیریه از سال ۹۳ فعالیت خود را در حوزه تشویق دانش‌آموزان افغانستانی مقیم مشهد به کسب علم و ادامه تحصیل آغاز کرده است و در این راه هر سال نوآوری‌های خاص خود را برای انگیزه‌بخشی به دانش‌آموزان دارد.

نتیجه زحمات خیران
صندلی‌های تالار شهر این بار از سوی صد‌ها دانش‌آموزی پر شد که با تمام مشکلاتی که دارند برای کسب علم مبارزه می‌کنند. بسیاری از آن‌ها شرایط اقتصادی مناسبی ندارند. اغلب این دانش‌آموزان فاقد کتاب‌های کمک درسی هستند و در کلاس‌های جبرانی و کنکور هرگز شرکت ندارند، اما با این وجود آن‌ها تلاش می‌کنند تا نتیجه به دست آورند که باعث افتخار کشورشان باشد و نتیجه زحماتی را که برایشان کشیده می‌شود، پس دهند.
علی از همین دست دانش‌آموزانی است که در پایه دوازدهم به تحصیل مشغول است. آن طور که می‌گوید خانواده او از زمانی که به یاد دارد تحت حمایت مؤسسه خیریه سیدالشهدا هستند و خود علی نیز چند سال است که مخارج تحصیلش را از خیریه می‌گیرد. او با قدردانی از خیریه سیدالشهدا می‌گوید: من از زمانی که به یاد دارم تحت حمایت خیریه سیدالشهدا هستیم و این مؤسسه افزون بر کمک به خانواده‌ام خرج تحصیل من و برادرم را نیز می‌دهد. آن‌ها برنامه‌های علمی، تفریحی و مشاوره‌ای نیز برای ما تشکیل می‌دهند تا ما مشتاق به ادامه تحصیل شویم. حداقل نتیجه این کار‌ها برای خود من این بوده که هر سال معدلم با وجود سخت‌تر شدن درس‌هایم بالاتر رفته و امسال به ۱۷ رسیده است.

حضور در دانشگاه بهترین مشوق دانش‌آموزان
در رشته انسانی پایه دوازدهم آسیه محمدی موفق به کسب رتبه دوم شده است. این دانش‌آموز در گفتگو با شهرآرامحله درباره سطح برگزاری این آزمون می‌گوید: سطح آزمون بسیار بالا بود و در واقع ما را برای کنکور آماده می‌کرد.
وی ادامه می‌دهد: جدا از خود آزمون، محل برگزاری آن و محل این همایش به دلیل اینکه اغلب این دانش‌آموزان تاکنون در چنین مکان‌ها و برنامه‌هایی حضور نداشتند بسیار تأثیر‌گذار و باعث افزایش شوق ادامه تحصیل در آن‌ها می‌شود. این دانش‌آموز پایه دوازدهم می‌گوید: من از طریق فضای مجازی متوجه برگزاری این آزمون شدم و برای خود من نیز شرکت در آزمون و حضور در این همایش به دلیل اینکه تاکنون در کلاس کنکوری شرکت نکرده بودم، بسیار جالب و ثمربخش بوده است.
محمدی با اشاره به مشکلات پیش‌روی تحصیل دانش‌آموزان مهاجر ادامه می‌دهد: درست است که ما در کشور خودمان نیستیم، اما در ایران مشکلی برای تحصیل نداریم و این فضا برای همه دانش‌آموزان افغانستانی مقیم ایران فراهم است که با تلاش خود پیشرفت و به مدارج علمی بالا دست پیدا کنند.

اقدامات خیران برای کسب دانش نسل آینده افغانستان
سید زمان طیبی، مسئول داخلی خیریه سیدالشهدا، در پایان این همایش از دلایل برگزاری این مراسم می‌گوید: این همایش در تداوم برنامه‌های انگیزشی طرح دانشی خیریه سیدالشهداست. ما از سال ۹۳ فعالیت خود را در این حوزه آغاز کردیم و در طول سال برای دانش‌آموزان افغانستانی به‌ویژه آن دسته از دانش‌آموزانی که برای تحصیل مشکلاتی دارند و خانواده آن‌ها به تأمین نیاز‌های آن‌ها قادر نیستند، برنامه‌هایی برگزار و نیاز‌های آن‌ها را رفع می‌کنیم. طیبی می‌افزاید: ما برای ایجاد حس رقابت و قرار گرفتن دانش‌آموزان در شرایط مشابه کنکور این بار به برگزاری آزمونی در ۳ رشته و سه مقطع تحصیلی اقدام کردیم تا دانش‌آموزان با شرایط کنکور آشنا شوند و خود را محک بزنند. پس از این آزمون نیز در تالار شهر همایش انگیزشی برای آن‌ها و دیگر دانش‌آموزانی که تحت پوشش ما هستند، برگزار کردیم تا ضمن معرفی ۲۷ نفر برتر این آزمون، با بهره بردن از سخنرانی استادان دانشگاه، دانش‌آموزان را به ادامه تحصیل تشویق کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->