پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیام فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران مهروموم ۱۹ کافه سنتی و کافی‌شاپ در مشهد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیاده‌سازی امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارت در ۶ بانک اعلام قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی بازار مسکن همچنان در رکود تعطیلات آخر هفته همچنان یک روز است وزیر صمت: حجم واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم | افزایش قیمت خودرو به دلیل نوسانات دیگر بازار است هزار و ۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی در طرح نوروزی خراسان رضوی تشکیل شد بودجه زیارت برای ۴ شهر زیارتی، تنها ۳۵۰ میلیارد تومان در جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت چه گذشت؟ (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) گرانفروشی و عدم رعایت قوانین نظام صنفی، عمده تخلف در پلمب کافی شاپ و کافه سنتی در مشهد
سرخط خبرها

دریافت هزینه‌های میلیونی از کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور برای بازنشستگی!

  • کد خبر: ۸۸۸۹۰
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
  • ۴
دریافت هزینه‌های میلیونی از کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور برای بازنشستگی!
عضو هیات مدیره کانون شورا‌های اسلامی کار خراسان رضوی، گفت: متأسفانه برخی کارچاق‌کن‌ها با سوء استفاده از بی‌اطلاعی کارگران در فرایند بازنشستگی در مشاغل سخت و زیانبار سود‌های میلیونی به جیب می‌زنند.

به گزارش شهرآرانیوز، صادق ضامن با اشاره به مشکلات کارگران در حوزه مشاغل سخت و زیان‌آور اظهار کرد: بعضاً افرادی هستند که به دلیل داشتن تجربه کافی در حوزه مشاغل سخت و زیان‌آور اقدام به کارسازی کرده و هزینه بسیاری را به عنوان دستمزد از کارگران برای ثبت‌نام و پیگیری کار برای موضوع بازنشستگی در این حوزه دریافت می‌کنند.

وی افزود:، چون کارگران اطلاع کافی از نحوه ثبت‌نام در سامانه مشاغل سخت و زیان‌آور را برای فرایند‌های بازنشستگی ندارند به همین دلیل عده‌ای با چرب‌زبانی اقدام به این کار می‌کنند و در قبال آن بعضاً هزینه‌های میلیونی دریافت می‌کنند.

عضو هیات مدیره کانون شورا‌های اسلامی کار خراسان رضوی با بیان اینکه ثبت‌نام اولیه در کافی‌نت‌ها هزینه مشخصی ندارد، ولی در کاریابی‌ها هزینه آن مشخص است، بیان کرد:، چون کارگران از فرایند ثبت‌نام برای بازنشستگی در مشاغل و سخت و زیان‌آور اطلاع کافی ندارند برخی افراد که تجربه و سابقه کافی را در این خصوص دارند برای پیگیری فرایند کار‌های سخت و زیان‌آور هزینه‌های میلیونی از کارگران دریافت می‌کنند.

نماینده اصلی کارگران در کمیته بدوی سخت و زیان‌آور خراسان رضوی با اظهار تأسف از اینکه این افراد که به اصطلاح همان کارچاق‌کن‌ها هستند در حق کارگران ظلم می‌کنند، عنوان کرد: با توجه به اینکه کمیته مشاغل سخت و زیان‌آور مستقل است این افراد هیچ اختیار و دخل و تصرفی در رأیی که برای کارگر صادر می‌شود ندارند و فقط کار ثبت‌نام را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: اگر شرایط برای کارگر فراهم باشد حتی خودش می‌تواند از طریق کامپیوتری که در خانه دارند به طور کاملاً رایگان در سامانه مشاغل سخت و زیان‌آور ثبت‌نام را انجام دهد و نیازی برای مراجعه به افراد یا مراکز خاصی نیست.

ضامن با بیان اینکه این افراد سودجو برای کسب درآمد بیشتر از کمیته مشاغل سخت و زیان‌آور در نزد کارگران یک غول ساخته‌اند، مطرح کرد: کارگران، چون اطلاع کافی ندارند فکر می‌کنند همان ابتدا برای ثبت‌نام باید مبلغ هنگفتی را هزینه کنند در صورتی که اصلاً این‌گونه نیست.

وی بیان کرد: ثبت‌نام در سامانه مشاغل سخت و زیان‌آور هیچ سختی ندارد فقط کافی است که اطلاعات لازم را داشته باشند، افرادی هستند که از عدم اطلاع کارگران سوء استفاده‌های فراوانی می‌کنند.

عضو هیأت مدیره کانون شورا‌های اسلامی کار خراسان رضوی، در ادامه به وضعیت رسیدگی پرونده‌ها در کارگروه مشاغل سخت و زیان‌آور اشاره کرد و گفت: جلسات این کارگروه در هر هفته بین یک یا دو بار برگزار می‌شود و به طور میانگین در هر جلسه به۸۰ تا ۱۲۰ پرونده رسیدگی می‌شود.

وی اظهار کرد: اعضاء این کارگروه دقیقاً بر اساس قوانین به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند و به هیچ عنوان سلایق شخصی جایگاهی در این کارگروه ندارد.

کارفرمایان در پرداخت ۴ درصد بیمه مشاغل سخت و زیان آور همکاری لازم را ندارند

ضامن در ادامه طولانی شدن مدت رسیدگی به درخواست کارگران در حوزه مشاغل سخت و زیان‌آور به ویژه در سازمان تأمین اجتماعی را از دیگر مشکلات دانست و تصریح کرد: کارفرمایان در پرداخت ۴درصد بیمه مشاغل سخت و زیان آور همکاری لازم را با کارگران ندارند و کارگران را مجبور به پرداخت این مبلغ می‌کنند.

وی همچنین تصریح کرد: متأسفانه کارفرمایان سهم ۴درصد را از مزایای سنوات خدمت کارگران کسر می‌نمایند در صورتی که بر اساس قانون تأمین اجتماعی خود کارفرما مکلف به پرداخت این رقم است.

عضو هیأت مدیره کانون شورا‌های اسلامی کار خراسان رضوی، با انتقاد از عدم دسترسی کارگران به عناوین شغلی که باعث رسیدگی چند مرحله‌ای پرونده می‌شود، گفت: تعطیلی کارگاه‌ها نیز یکی دیگر از مشکلات در حوزه رسیدگی به درخواست‌ها کارگران در حوزه تأمین اجتماعی است.

وی افزود: تعطیلی کارگاه به هر دلیلی موجب عدم دسترسی به مدارک و همچنین عدم پرداخت ۴درصد از سوی کارفرما می‌شود که می‌طلبد این موضوع به صورت جدی در جلسات شورای عالی حفاظت فنی بررسی و راه حل مناسبی پیدا شود.

ضامن عنوان کرد:، چون اکثر کارفرمایان مخالف پرداخت ۴ درصد به تأمین اجتماعی هستند به همین دلیل معمولاً لیست‌های بیمه و عناوین شغلی را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که در زمان درخواست کارگر فاقد شرایط تلقی شود.

وی افزود: این اقدام موجب می‌شود رأی‌های صادره در کمیته مشاغل سخت و زیان‌آور که بر اساس لیست‌های ارسالی از سوی کارفرما صادر می‌شود کارگران را در استفاده از مزایای خود دچار مشکل کند.

۵۰ درصد کارگران به حق و حقوقات خود آشنا نیستند

نماینده اصلی کارگران در کمیته بدوی سخت و زیان‌آور خراسان رضوی گفت: اگر کارگران برای انجام مسائل بازنشستگی در حوزه مشاغل سخت و زیان‌آور خود به انجمن‌ها و تشکل‌ها که به صورت رایگان کار‌ها را انجام می‌دهند مراجعه کنند نه تنها دست کارچاق‌کن‌ها کوتاه می‌شود بلکه سرعت رسیدگی به پرونده بسیار بیشتر خواهد بود.

وی همچنین اظهار کرد: این حق کارگران است که بدانند کارفرما در لیست‌های بیمه چه عنوان شغلی را ثبت می‌کند متأسفانه برخی مواقع مشاهده می‌شود باوجود اینکه کارگر در مکانی مشغول به کار بوده که شامل مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شود، اما کارفرما عنوان شغلی دیگری را در لیست‌های بیمه تأمین اجتماعی رد می‌کند و این مشکلات بسیاری را برای کارگران به وجود می‌آورد.

ضامن گفت: پیش‌بینی می‌شود حداقل ۵۰ درصد کارگران به حق و حقوقات خود آشنا نباشند که در این خصوص باید اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گیرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Germany
۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
0
0
خدا نیامرزه ان عده از کارفرمایان وسرمایه دارانی راکه ازنا اگاهی عده ای ازکارگران بدبخت سواستفاده میکنند ودرنهایت بخود کارگر وخانواده انان ضربه های مهلکی میزنند وبخاطر دوروز دنیا با سرنوشت انسانهای زحمتکش بازی میکنند تا برای خودتان دراین دنیا کاخهای انچنانی درست میکنند اما غافل ازاینکه زیادی مال وثروت دنیا برایشان جزبدبختی وبدنامی چیزدیگری ندارد چون اه زن وبچه ان کارگرنمیگذارد اب خوش ازگلویشان براحتی پایین رودبرای اینکه نمی دانند زندگی یک اه ودم است خداوند انتقام میگیرد ازهرکسی بیک جوری ولی طرف متوجه نمیشود بامید روزی که برای همیشه ظلم از بین برود جایش را رحم وعطوت بگیرد اله امین .
کاشف
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
0
0
یک سری هم به پرونده های شرکت پریناز بزنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
0
0
خدا ازشان نگذره ده سال سد کرخه تو شرایت سخت گرمای سوزان ارماتوربند بودم حقم سپاه خورد چون زور داره کار فرمای من سپا سد بود بیمه هم ازش میترسید حقمو خوردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
0
0
تمام کارگرها توی این سی سال سخت جان کندن آخرش هم حقوق ۳۵۰۰میلیونی البته بعضی کارگرها حقوقشان بد نیست ولی نمی‌دانم چرا حقوق ها توی کارگرها فرق می‌کند چه رسد به کارمندان یا مسئولین .چرا همش فکر می‌کنند کارمندان باسواد
هستند .در صورتی که ۷۰درصد کارگرها مدرک کارشناسی دارند ‌ولی باز هم اختلاف حقوق هست .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->