نگاهی بر شروه‌خوانی ناخدا ستوده در برنامه هلال + فیلم قسمت هجدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر بهادر اسدی کارگردان مشهدی درگذشت + بیوگرافی (۱۰ فروردین ۱۴۰۲) انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟
سرخط خبرها

برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در هفته کتاب

  • کد خبر: ۸۹۰۲
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در هفته کتاب
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: هفته کتاب از روز جمعه ۲۴ آبان ماه با شعار «حال خوش خواندن» آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان در نشست خبری «اعلام برنامه‌های هفته کتاب» به مناسبت بیست‌وهفتمین دوره هفته کتاب اظهار کرد: برنامه‌های هفته کتاب از روز جمعه 24 آبان ماه با حضور کتابداران در حرم مطهر رضوی کار خود را آغاز می‌کند در ادامه نیز شرکت در نماز جمعه را خواهیم داشت.

وی افزود: 25 آبان ماه برنامه به صدا درآوردن زنگ کتاب در مدارس، مختص در دبیرستان منتخب ناحیه سه برگزار خواهد شد، در ادامه نشست با ناشران و نویسندگان استان برای اولین بار توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی با هدف مشارکت این افراد در تصمیم‌گیری‌های فرهنگی حوزه کتابخانه‌ها انجام می‌شود، گفت‌وگوهای صمیمانه‌ای بین مجموعه اداره کل و ناشران و نویسندگان اتفاق خواهد افتاد و همزمان نیز نشست‌های کتابخوان در محل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: روز 27 آبان ماه دومین نشست کتابخوان بانوان مدیر استان را با حضور مدیران بانویی که اهل کتاب و کتابخوانی هستند برگزار خواهیم کرد، همچنین افتتاح کتابخانه مشارکتی علی‌ابن ابی‌طالب(ع) متعلق به ارتش را داریم که در 28 آبان کتابخانه افتتاح خواهد شد. در همین روز نیز همایش تجلیل از فعالان کتابخوانی در دو شهر تربیت‌حیدریه و نیشابور برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام سبزیان خاطرنشان کرد: برای اولین بار یادواره کتابدار شهید غفرانی را امسال برگزار خواهیم کرد و افتتاح یک کتابخانه مشارکتی دیگری به نام «موفقیت آسان است» را نیز در این هفته خواهیم داشت. در مجموع قرار است یک هزار برنامه فرهنگی در هفته کتاب توسط اداره کل کتابخانه‌ها و کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شود و 30 آبان که روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار است همایش بزرگ کتابداران، فعالان فرهنگی، خیرین کتابخانه‌ساز و حوزه ترویج کتابخوانی و پیشکسوتان کتابداری در تالار شهر مشهد برگزار خواهد شد که در آن مراسم اختتامیه برنامه‌های هفته کتاب را خواهیم داشت.

کسب رتبه نخست جشنواره کتابخوانی رضوی در دو سال پیاپی

وی در حوزه فعالیت‌های یک سال اخیر اداره کل کتابخانه‌های عمومی  گفت: در بحث فرهنگی یکی از موفقیت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی کسب رتبه نخست در جشنواره کتابخوانی رضوی برای دو سال پیاپی بود که بزرگ‌ترین جشنواره کتابخوانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره کتابخوانی رضوی ذیل عنوان جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(ع) است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی عنوان کرد: مسئولیت برگزاری این جشنواره بر عهده نهاد عمومی کتابخانه‌هاست بنابراین در دو سال گذشته مشارکت بسیار بالای مردم استان خراسان رضوی در جشنواره کتابخوانی رضوی را داشتیم که کسب رتبه اول کشور در دو سال 97 و 98 به خراسان رضوی رسید و مشارکت 209 هزار 395  نفر در استان با رشد 29 درصدی نسبت به سال قبل دست پیدا کردیم که از کارهای ارزشمند کتابداران بود.

حجت‌الاسلام سبزیان ادامه داد: در هر کجا که مردم دیده می‌شدند کتابداران نیز آن‌ها را همراهی می‌کردند به این شکل که به معرفی کتاب پرداختند، خوانش کتاب را انجام دادند، برای کودکان خوانش کتاب انجام شد و آن‌ها به نقاشی مشغول شدند، در سربازخانه‌های ارتش و نیروهای نظامی که مشارکت کردند خوانش کتاب انجام شد و این رویکرد به وجود آمد که ما می‌توانیم به عنوان یک افتخار بزرگ برای کتابدارانمان از آن یاد کنیم.  ‌

وی افزود: امسال اتفاق خوبی برای استان خراسان رضوی رخ داد و آن میزبانی اختتامیه نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی بود که در مشهد برگزار شد و به واسطه این‌که رتبه اول توسط استان خراسان رضوی کسب شد، از 104 برگزیده ملی در دهه کرامت و ایام ولادت امام‌رضا(ع) تجلیل به عمل آمد و اختتامیه‌ها همچنین در فضای کتابخانه‌ای شهرستان برگزار شد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی بیان کرد: یک برنامه بسیار بزرگی که از هفته کتاب به بعد با شتاب ادامه پیدا خواهد کرد بحث خوانش‌ها و معرفی کتاب است، ما از نیمه دوم سال 97 تا شهریور 98 تقریبا 9 خوانش کتاب برگزار کردیم با این شیوه که کتابی انتخاب می‌شد، نویسنده و راوی کتاب دعوت و پیرامون کتاب جلساتی برگزار می‌شد که این سیاست و رویکرد با بهره‌گیری از تقریظ‌های مقام معظم رهبری در خصوص کتاب‌های حوزه دفاع مقدس انجام شد.

حجت‌الاسلام سبزیان اضافه کرد: کتاب‌هایی که تا امروز معرفی شدند شامل کتاب فرنگیس، سرباز کوچک امام، در کمین گل سرخ، به سفارش مادرم، شهربانو و... است و این خوانش کتاب‌ها با این رویکرد برگزار شد که آثاری مرتبط با نیاز جامعه باشد.

وی یادآور شد: زمانی که این خوانش‌ها برگزار شد فروشگاه‌های کتاب و مکان‌هایی که آثار در آن خوانش می‌شد گزارش دادند که پس از برگزاری جلسات خوانش به دلیل حجم مراجعه تقاضا برای کتاب بیشتر می‌شده و فروشگاه‌ها با کمبود کتاب مواجه می‌شده‌اند، این اتفاق خوبی است و می‌تواند آغازکننده حرکتی برای ترویج کتاب و کتابخوانی باشد و امیدواریم که بتوانیم کتاب خوب را از این طریق به جامعه معرفی کنیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تشریح کرد: دو نشست‌ رونمایی، نقد و بررسی کتاب استانی و 21 برنامه را در شهرستان داشتیم، جلسات خوانش کتاب علاوه‌بر مشهد در دو شهر کاشمر و نیشابور نیز برگزار شد و به مراتب از چیزی که فکر می‌کردیم استقبال پرشورتر بود و این عمل نشان می‌دهد که اگر اثر و کتاب خوبی به جامعه درست معرفی شود استقبال جامعه نسبت به آثار و کتاب‌ها خوب خواهد بود.

حجت‌الاسلام سبزیان تصریح کرد: برگزاری همایش «نشست بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب» یکی از کارهایی بوده که طی یک ساله گذشته انجام شده است و ماموریتی برای خودمان تعریف کردیم به این منظور که «گام دوم انقلاب را با کتاب برمی‌داریم» و لذا به دنبال برگزاری این همایش کارگروه‌هایی شکل گرفتند برای اینکه مسئله‌یابی و معلولیت‌یابی کنند نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب که کتابخانه‌ها، کتابداران و فضای اداره کل می‌تواند چه کاری را در این عرصه انجام دهد؟ که این همایش به ما در این مسیر کمک کرد.

وی ادامه داد: برگزاری دوره آموزشی هم‌افزایی و مهارت‌های قصه‌گویی را برای 61 نفر از کتابداران در سال 97 برگزار کردیم که باعث شد کتابداران و مسئولان کتاب‌خانه‌های عمومی ما مجهز به انواع مهارت‌ها شوند، یکی از این مهارت‌ها مهارت قصه‌گویی است چرا که عمده مخاطبان ما کودکان و نوجوانان هستند که قصه‌گویی برای آنان به عنوان یک عامل جذب کننده می‌تواند موثر باشد.

همایش دستان بینا باعث آشتی نابینایان با فضای کتابخانه‌ها شد

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همایش ملی 40 قلم در سال گذشته با تجلیل از علیرضا برازش برگزار شد، همچنین همایش دستان بینا در روز نابینایان در کتابخانه مرکزی مشهد برگزار شد و باعث آشتی برادران و خواهران نابینایمان با فضای کتابخانه‌های عمومی شد.

حجت‌الاسلام سبزیان اظهار کرد: یکی از کارهای مهم اداره کل کتاب‌خانه‌های عمومی زنده‌ نگه‌داشتن یاد و خاطره شهداست، در همین راستا هفته‌ای یک بار به منازل شهدا سر می‌زنیم که شهید مهری زارع‌آبادی یکی از مواردی بود که به دیدن آن‌ها رفتیم و بخش دخترانه کتابخانه مرکزی به اسم این شهید نام‌گذاری شد.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه قرآن بیان کرد: در سال 97 و 98 با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در برگزاری نمایشگاه قرآن مشهد همکاری داشتیم و در دو غرفه‌ای که در این نمایشگاه‌ها برپا شده بود خدمات کتابخانه‌ای به مراجعان ارائه شد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی افزود: پس از سیل در ابتدای سال 98 که برخی از هموطنان ما را درگیر کرد نهاد کتاب‌خانه‌ها طرح «بهار مهربانی» را راه‌اندازی کرد و اعضای کتابخانه‌ها و عموم مردم در ارسال اقلام مانند لوازم تحریر، کتاب و... برای کودکان مشارکت کردند. استان خراسان رضوی استان معین برای استان گلستان بود و در همین راستا 10 نفر از کتابداران مشهدی در قالب کاروانی به همراه اقلام تهیه شده از طرف اعضای نهاد کتابخانه‌ها به مبلغ 60 میلیون تومان به استان گلستان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام سبزیان ادامه داد: این 10 نفر به مدت 10 روز در کمپ‌ها حضور پیدا کردند و با برگزاری جلسات قصه‌خوانی، ارائه کتاب‌ و مشاوره به التیام درد سیل‌زدگان کمک کردند؛ هم‌فکری، هم‌کلامی و گفت‌وگو در مورد کتاب از مواردی بود که کتابداران برجسته ما در حاشیه سیل گلستان انجام دادند و این کتابداران که به صورت جهادی اعزام شده بودند مورد تقدیر مقامات استانی و کشوری نیز قرار گرفتند.

وی تشریح کرد: در روز قدس کتابخانه‌ای با عنوان کتابخانه فلسطین در میدان 15 خرداد برپا شد، کتابداران مستقر شدند و منابعی با موضوع فلسطین و بحث صهیونیست در آن جا ارائه شد و در همین راستا بزرگ‌ترین کتاب مردمی فلسطین توسط مردم به نگارش درآمد؛ قرار است از این کتاب پس از ویراستاری‌های لازم در راهپیمایی 22 بهمن رونمایی شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: کار مشابهی نیز در ایام دهه پایانی صفر انجام شد، علاوه‌بر اینکه کتابداران در اماکن اقامتی زائران پیاده حضور پیدا کردند و معرفی کتاب انجام دادند و نشست کتابخوان برگزار کردند اما با همکاری شهرداری مشهد در عرصه میدان شهدا اولین موکب کتاب رضوی را برگزار کردیم که 10 خدمت به زائران پیاده ارائه می‌شد مانند مشاوره کتاب، معرفی کتاب و دل‌نوشته‌های مردم که قرار است به کتاب مردمی زیارت تبدیل شود.

حجت‌الاسلام سبزیان عنوان کرد: همچنین در فضای موکب کتاب رضوی رونمایی کتاب، نشست کتابخوان، پرده‌خوانی کتاب، برپایی جلسات گفت‌وگوی رضوی و مشاوره‌هایی با موضوع سیر مطالعاتی در اختیار زائران امام‌رضا(ع) قرار گرفت. بیش از 65 هزار نفر از این موکب استقبال کردند و انشاءالله این اتفاق خوب دوباره تکرار خواهد شد و نهاد کتابخانه‌ها هر جایی که ظرفیت ارتباط با مردم فراهم شود این اقدام را انجام خواهد داد.

وی بیان کرد: طرح «شهروند کتابخوان» را داریم که قرار بود در هفته کتاب از آن رونمایی شود که تا امروز در قالب همایش‌های پارکی در ماه مبارک رمضان که توسط اداره کل کتابخانه‌ها و کتابخانه‌های عمومی شهر مشهد با همکاری کتابداران مشهدی انجام گرفت و اصل طرح «شهروند کتابخوان» در مراحل نهایی شدن است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اضافه کرد: در سه شاخص منابع، عضویت و زیربنا، آمار سال 98 نسبت به سال 97 رشد داشته‌اند مانند منابع که در سال 97 حدود سه میلیون و 267 هزار و 978 نسخه که نسبت به سال 98 با سه میلیون و 452 هزار و 520 نسخه کتاب رشدی 5.64 داشته‌ایم، در شاخص عضویت سال 97 نیز 189 هزار و 592 نفر که نسبت به سال 98 با 255 هزار و 212 نفر رشدی 34.61  درصدی داشته‌ایم و در شاخص زیربنا در سال 98 با آمار 69 هزار و 603 مترمربع که نسبت به سال 98 با 84 هزار و 415 مترمربع  رشدی 21.14 درصدی داشته‌ایم.

حجت‌الاسلام سبزیان ادامه داد: انجمن کتابخانه‌‎های عمومی در شهرستان‌ها به ریاست فرماندار شهرستان و در استان‌ها به ریاست استاندار هر استان برگزار می‌شود که نقش پارلمان کتابخانه‌های عمومی را دارد به این معنی که مصوباتش لازم‌الاجراست و یکی از انجمن‌های تاثیرگذار در انجمن‌های فرهنگی- اجتماعی هر استان محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: رشد جلساتی که به صورت محتوایی برگزار شد و رشد انجمن‌های استان در شش ماهه اول سال 98 نسبت به سال 97 چیزی حدود 103 درصد افزایش داشته است و این امر از این جهت اهمیت دارد که در گذشته خیلی به بحث انجمن توجه نمی‌شد، انجمن می‌تواند محل تضارب آرا و تسهیل‌گر باشد، اعضا باید بتوانند در انجمن ایده‌ها را بیان کنند و به تصویب برسانند تا برای اجرا در اختیار اداره کتابخانه‌های عمومی قرار گیرد که این اقدام در استان خراسان رضوی رخ داده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: یکی از کارهایی که اداره کل کتابخانه‌های عمومی در دست دارد بحث سالن‌های مطالعه است، سالن‌های مطالعه تا سال گذشته کمی پراکنده بودند و دستگاه‌های مختلفی تولیت آن را بر عهده گرفته بودند در حالی که متولی اصلی اجازه تاسیس و نظارت بر خانه‌های مطالعه نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

حجت‌الاسلام سبزیان اضافه کرد: به همین دلیل اداره کتابخانه‌های عمومی با همکاری دستگاه‌های نظارتی و قضایی به این کار وارد شد تا ساماندهی صورت گیرد. در سال گذشته فراخوانی داده شد که تمام سالن‌های مطالعه باید برای اخذ مجوز به ما مراجعه کنند، حدود 60 سالن برای اخذ مجوز به اداره کل مراجعه کردند که از این 60 سالن 55 سالن در مشهد و 5 سالن در شهرهای تربت‌حیدریه، سبزوار و جوین متقاضی بودند، 12 مورد منتظر انجام کارهای نهایی اخذ مجوز هستند و 17 سالن نیز به دلیل نداشتن استانداردهای لازم مجوزی دریافت نکرده‌‎اند در هر حال امیدواریم تا پایان امسال کلیه سالن‌های مطالعه را ساماندهی کنیم.

وی اظهار کرد: کار ارزشمند دیگری که در نهاد کتابخانه‌ها انجام شده موضوع کتابخانه‌های سیار است؛ در استان خراسان رضوی 10 شهر بدون کتابخانه داریم که در دو شهر فرهادیه و مشکان کلنگ احداث کتابخانه زده شده است و تا سال آینده در این دو شهر کتابخانه خواهیم داشت.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: باقی شهرها و روستاهای فاقد کتابخانه را کتابخانه‌های سیار پوشش می‌دهند، در استان چهار کتابخانه سیار داریم که هر کدام به 6 تا 10 روستای حاشیه شهر و مناطق محروم ارائه خدمت می‌کنند، کتابخانه سیار سردار شهید ابولفضل روشنک پر امانت‌ترین کتابخانه سیاری است که تعداد سه هزار نسخه کتاب به امانت داده است؛ این کتابخانه توسط یک کتابدار- راننده اداره می‌شود و تا امروز یک هزار و 895 عضو داشته است.

حجت‌الاسلام سبزیان عنوان کرد: مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌‎ها و ترویج کتابخوانی نیز قرار است امسال یک کتابخانه سیار به اداره اهدا کنند، همچنین اداره کل کتابخانه‌های عمومی قرار است یک کتابخانه سیار خریداری کند.

کتابخانه‌های عمومی محیطی برای مهارت‌ و دانش‌افزایی هستند

وی ادامه داد: امروز مردم باید از کتابخانه‌های عمومی مانند فرهنگ‌سراهای اجتماعی استفاده‌های لازم را ببرند چرا که کتابخانه‌ها تنها محل امانت دادن و پس گرفتن کتاب نیستند، بلکه محیطی است برای مهارت‌افزایی، دانش‌افزایی و برگزاری کلاس‌های آموزشی. در کتابخانه‌ها اینترنت وای‌فای رایگان داریم، همچنین در کتابخانه مرکزی و کتابخانه شهید باهنر در مشهد اعضا می‌توانند از لیست پایگاه‌های علمی مقالات و مجلات روز دنیا نیز استفاده کنند.

کتابخانه مرکزی مشهد یکی از بزرگ‌ترین و پرامانت‌ترین کتابخانه‌های عمومی کشور است

حجت‌الاسلام سبزیان بیان کرد: کتابخانه مرکزی پس از 23 سال توقف در ساخت، امروز یکی از پرامانت‌ترین و بزرگ‌ترین کتابخانه‌های عمومی کشور است؛ امروز بر اساس گزارش‌ها 23 هزار و 500 عضو دارد و برای نابینایان و ناشنوایان در این کتابخانه بخشی طراحی شده، همچنین از زمان افتتاح 133 هزار و 459 کتاب به امانت داده شده است و رشد عضویت در کتابخانه عمومی نشان می‌دهد که ما باید برنامه‌ریزی کنیم که در مشهد کتابخانه‌ای مانند کتابخانه مرکزی را به دو یا سه کتابخانه برسانیم.

وی اضافه کرد: البته قرار است با همکاری شهرداری مشهد سه کتابخانه در حاشیه شهر مشهد ساخته شود، همچنین در سال گذشته به غیر از کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) 18 کتابخانه دیگر را افتتاح کردیم مانند کتابخانه ابن‌سینا در بردسکن، کتابخانه آیت‌الله عطاردی در قوچان، کتابخانه هشت بهشت، کتابخانه فرهنگ جوین و... . 28 پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که با راهنمایی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هماهنگی‌هایی با حوزه‌های مختلف و مجمع خیرین داشته‌اند و قرار است برخی ار پروژه‌ها تا هفته دولت سال آینده و بقیه را در دهه فجر 99 تکمیل و افتتاح کنیم.

رسالت مجمع خیرین کمک به بخش دولتی است

در ادامه این نشست مرتضی کرباسی، نایب رئیس مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نیز اظهار کرد: مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی در خراسان حدود هفت سال در حوزه کتاب و کتابخوانی فعالیت داشته و یکی از رسالت‌های این گروه کمک به بخش دولتی، همراهی با آن و تبعیت از قوانین و مقررات ارائه شده در ادارات است که بسیار اهمیت دارد و ما طبق همین اصول و چارچوب جلو رفته‌ایم.

وی افزود: توانستیم در حوزه استان دو کتابخانه سیار در مشهد و کاشمر را افتتاح کنیم که جزء موفق‌ترین کتابخانه‌های عمومی هستند، تقبل دو کتابخانه سیار با همکاری اداره کل کتابخانه‌های استان نیز به انجام رسید و هم‌چنین بخشی از انجام پروژه‌های نیمه تمام برعهده مجمع قرار گرفت.

نایب رئیس مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی ادامه داد: اولویت اصلی تعریف شده ما مناطق کم‌برخوردار و محروم است، همچنین حاشیه شهر مشهد برای ما ارزشمند است چرا که در لایه‌های این شهر اتفاقاتی را شاهد هستیم که با ترویج فرهنگ کتابخوانی و رعایت اصول دانش‌مداری از بسیاری از انحرافات فکری جلوگیری خواهد کرد.

کرباسی خاطرنشان کرد: همچنین متولیان رسانه می‌توانند در حوزه خیرین با درج اخبار و انتشار فعالیت‌های خیرخواهانه خیرین بیشترین کمک را به ما برسانند تا بتوانیم آنان را به این ماجرا دعوت کنیم.

وی عنوان کرد: در سال 1392 برای اولین بار همایش تجلیل از خیرین کتابخانه‌ساز را برگزار کردیم که بسیار برنامه خوبی بود امیدواریم امسال نیز با همکاری اداره کل این برنامه را در استان برگزار کنیم.



منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->