سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: می‌رویم که کویت را شکست دهیم پخش زنده بازی افغانستان و کویت در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (یک اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و کویت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل زیبای افغانستان به تیم ملی فوتسال ایران توسط مهران غلامی چشم روشنی تلویزیون برای افغانستان آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سلاجقه: امسال رهاسازی حقابه توسط طالبان در یک دوره زمانی کوتاه انجام شد مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل معاون سفیر ایران در کابل: به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان هستیم پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را آغاز کرد کرزی، عبدالله و جبهه مقاومت: حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود نصیراحمد فایق: افغانستان به کانون افراط‌گرایی تبدیل شده است
سرخط خبرها

خطیب‌زاده: هیات حاکمه سرپرستی افغانستان مسئول وضعیت مردم این کشور است

  • کد خبر: ۸۹۰۵۲
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
خطیب‌زاده: هیات حاکمه سرپرستی افغانستان مسئول وضعیت مردم این کشور است
سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان به عنوان مسئول وضعیت مردم موظف است تمام تلاش خود را بکند که امنیت، صلح و ثبات و تامین نیازهای اولیه مردم اتفاق بیفتد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) درباره هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران درباره افغانستان کاملا روشن و صریح است. ما چهار دهه است که میزبان چهار میلیون افغانستانی در ایران هستیم. بسیاری از مردم افغانستان به خوبی می‌دانند در کنار ما درس می‌خوانند و در کنار ما زندگی می‌کنند و .... می‌دانید که اگر آواره‌ای وارد یکی از کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر شود چه برخوردی با آنها صورت می‌گیرد. بسیار شرم آور است کاری که با آوارگان و پناهجویان می‌کنند. مرزهای اروپا را ببینید چرا خودکم بینی؟

وی افزود: آن‌چه در ایران به عنوان میزبان برادران و خواهران از کشورهای همسایه اتفاق افتاده در تاریخ باقی خواهد ماند. آنها در کنار ما زندگی کردند.

خطیب‌زاده ادامه داد: آن‌چه درباره افغانستان می‌گوییم چارچوبی است که براساس نگاه به آینده افغانستان است. افغانستانی صلح و ثبات خواهد داشت که در آن دولتی باشد که در آن قومیت‌های متنوع و تکثر بالای جمعیتی این کشور را در نظر بگیرد. این درسی است که تاریخ افغانستان نشان داده و همه به شمول هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان این را می‌دانند. خواست و اراده مردم افغانستان است که آینده این کشور را درست می‌کند.

وی گفت: هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان به عنوان مسئول وضعیت مردم موظف است تمام تلاش خود را بکند که امنیت، صلح و ثبات و تامین نیازهای اولیه مردم اتفاق بیفتد و ایران هم با همین رویکرد حفظ و صیانت از مردم افغانستان مراوداتی با همه اطراف از جمله هیأت حاکمه سرپرستی داشته که در سفر کاظمی قمی تشکیل دولت فراگیر به شمول همه گروه‌ها که بازتاب دهنده تنوع قومیتی افغانستان باشد مورد تاکید قرار گرفته است. افغانستان بخش جدایی ناپذیر صلح و امنیت در منطقه است و تلاش کردیم خواست مردم افغانستان محقق شود.

خطیب‌زاده همچنین بیان کرد: تلاش می‌کنیم کمک‌ها را به مردم افغانستان داشته باشیم، ولی وضعیت بی جاشدگان وضعیت نامطلوبی است. ایران بیش از چهار میلیون از آوارگان افغانستانی را میزبانی کرده و این شرایط نمی‌تواند ادامه یابد به ویژه با عدم مسئولیت پذیری سازمان‌های بین‌المللی و همراهی آنها. تلاش می‌کنیم مردم افغانستان شرایط کشورشان را بسازند.

خطیب‌زاده در پاسخ به سؤال دیگری درباره اتباع افغانستانی که در چند ماه اخیر به صورت غیرقانونی وارد ایران شده‌اند و این‌که گفته شده در یک ماه ۱۴۱ هزار افغانستانی که غیرقانونی وارد شده‌اند دیپورت شده‌اند؟ گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک همسایه همواره سعی کرده میزبان خوبی برای همسایگان خودش باشد، ولی تلاش مردم ما و مردم افغانستان همواره این بوده که افغانستان مأمنی باشد که مردم افغانستان در آن کشور به توسعه کشورشان کمک کنند. ما هیچ وقت مردم افغانستان را در روزهای سخت تنها نگذاشتیم.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->