پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد امسال ۲۲‌میلیون نهال در خراسان رضوی غرس می‌شود آغاز واکسیناسیون حجاج تمتع خراسان رضوی از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شیرخوارگاه‌های مشهد خالی شد هشدار وزارت رفاه درباره پیامک‌های جعلی دریافت کالابرگ الکترونیکی دختر نوجوان مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید هشدار به بانوان برای استفاده از لوازم آرایشی دارای مواد مضر و سمی گزارشی از شکل گیری و عملکرد کانون «شهیدالقدس» در  مشهد با محوریت فلسطین اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران عادی‌انگاری در موضوع حجاب فضا را برای ارتکاب جرائم بازتر می‌کند وزیر بهداشت: سکو‌های اینترنتی فقط تحویل دارو درب منزل است دائمی شدن قرارداد شاغلین دارای کار مستمر بالای پنج سال در لایحه پیشنهادی دولت | نمایندگان کارگران مخالف واگذاری تعیین مزد به مجلس هستند
سرخط خبرها

ماجرای پوشش جنجالی دهقان فداکار در کتاب درسی چیست؟

  • کد خبر: ۸۹۰۹۳
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
ماجرای پوشش جنجالی دهقان فداکار در کتاب درسی چیست؟
طی روزهای اخیر تصویری از کتاب فارسی سوم دبستان در فضای مجازی منتشر شده است که از پوشاندن لباس بر تن دهقان فداکار در چاپ جدید کتاب‌های درسی خبر می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، در بررسی که از کتاب فارسی دانش‌آموزان پایه سوم دبستان انجام دادیم، مشخص شد که درس "فداکاران" به شرح ایثار دهقان فداکار برای نجات جان مسافران اشاره می‌کند و تصویری که براساس آن بر تن ریزعلی خواجوی (دهقان فداکار) لباس پوشانده شده است مربوط به کتاب چاپ امسال نیست و از سال ۸۸ این تصویر در کتاب فارسی وجود دارد.

پیش از این و در سال ۹۷، ماجرای پوشاندن لباس بر تن دهقان فداکار یکبار دیگر خبرساز و با حاشیه‌هایی همراه شده بود.

در همان ایام مسئولان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دراینباره توضیح داده و اعلام کردند: باید به حقیقت موضوع و اصل ماجرا دقت کنیم. مصاحبه‌ای از آقای ازبرعلی خواجوی در سال ۷۸ وجود دارد که گفته‌اند من در آن شب کت بر تن داشتم و حین آن اتفاق کت خود را آتش زدم. دهقان فداکار، در آن شب فقط کت خود خود را آتش زد. این نقاشی با حقیقت منافاتی ندارد. واقعیت موضوع این است که ایشان بعد از آتش زدن کت خود، لباس بر تن داشته‌اند.

این نقاشی مربوط به سال‌های پیش است و تغییری در آن صورت نگرفته است. متاسفانه برخی از رسانه‌ها به این موضوع دامن زده‌اند که نقاشی درس "دهقان فداکار" امسال تغییر یافته است. این در حالی است که این نقاشی سالهاست که به این صورت در کتاب فارسی چاپ می‌شود. از ۱۳۸۸ تا به امروز این نقاشی به همین صورت چاپ می‌شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->