برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

هفت خان افتخار برای «افسانه ماردوش»

  • کد خبر: ۸۹۳۳
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۱
هفت خان افتخار برای «افسانه ماردوش»
محمد جهانپا جوایز بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را درو کرد
گروه هنر| بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان به دبیری مجید قناد در ۴ بخش خردسال، کودک، نوجوان و خیابانی، با شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» صبح روز گذشته درحالی به کار خود پایان داد که نمایش «افسانه ماردوش» نماینده مشهد در بخش نوجوان، توانست با کسب ۶ عنوان برگزیده و برتر و دریافت جایزه‌های بهترین نمایش از منظر آرای مردمی و خانه تئاتر ایران بسیاری از جوایز را از آن خود کند.
آیین اختتامیه این جشنواره در سالن مجتمع ابن‌سینای همدان و با حضور شهرام کرمی، مدیرکل هنر‌های نمایشی، حمید نیلی، مدیرعامل انجمن هنر‌های نمایشی، احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، و پیش‌کسوتانی، چون رضا بابک، بهزاد فراهانی، اصغر همت و ... برگزار شد.
زهرا صبری، امیرحسین عسکری و مریم کاظمی نیز تیم داوران بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان را تشکیل می‌دادند که بر اساس آرای هیئت داوران، محمد جهانپا جایزه بهترین کارگردانی، جلال کریم‌زاده جایزه بهترین بازیگر مرد و مهدی شرفی جایزه بهترین طراحی صحنه را برای نمایش «افسانه ماردوش» از آن خود کردند.
همچنین از منوچهر اکبرلو، نگارنده نمایشنامه، امیر و آرش بیات، آهنگ‌سازان، و پرستش سلطانی، بازیگر زن این نمایشنامه تقدیر شد. محبوبه سلطانی و امیرحسین غفاری، دیگر عوامل این نمایش، به‌ترتیب در بخش‌های بهترین طراحی لباس و بهترین طراحی گریم، نامزد دریافت جایزه شده بودند، اما از تصاحبش بازماندند.
علاوه بر جوایز گفته‌شده، «افسانه ماردوش» به‌عنوان بهترین نمایش از منظر آرای مردمی در بخش نوجوان نیز معرفی شد و جایزه ویژه نمایش‌های دوستدار کودک در بخش نوجوان را از آن خود کرد و به این ترتیب، نماینده مشهد دست پر از جشنواره کودک‌ونوجوان به شهرمان بازگشت.

افسانه ماردوش دوباره به روی صحنه می‌رود
به‌گفته جهانپا، همکاری خوب اعضای گروه باعث کسب این افتخار برای مشهد شده است: «ما تمام تلاش خود را کردیم و تنها نام خراسان و تکرار افتخارآفرینی گروه‌های قبلی برایمان مهم بود.»
این کارگردان ضمن درخواست از مسئولان برای توجه بیشتر به تئاتر کودک‌ونوجوان، گفت: تنها کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان استان به‌عنوان تهیه‌کننده اثر، به این گروه نمایشی کمک کرده است و نه انجمن هنر‌های نمایشی و نه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیچ‌گونه همراهی و همدلی نداشتند.
نمایش «افسانه ماردوش»، داستانی که در آن، حکیم توس روایت نیک و بد ناپایدار بشر را در سرگذشت عبرت‌آموز جمشید و ضحاک در قالب داستانی پرکشش به‌زیبایی به تصویر کشیده است، شهریور امسال به مدت ۱۲ شب در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفته بود؛ نمایشی که طیف وسیعی از مخاطبان ازجمله نوجوانان و خانواده‌هایشان را دربرمی‌گیرد. به گفته جهانپا، این نمایش در دی و بهمن امسال آماده اجرای دوباره برای مدارس است و احتمالا در پایتخت نیز به روی صحنه خواهد رفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->