کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است رئیس جمهور چین برقراری صلح جهانی را مسئولیت واشنگتن و پکن دانست رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشور‌های آفریقایی هستیم پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت‌الله علم‌الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست | میدان‌داری مردم و دولت، پیش‌نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند
سرخط خبرها

آنچه انقلاب بخواهد، در تحولات منطقه رخ می‌دهد

  • کد خبر: ۹۰۱۵
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۱
آنچه انقلاب بخواهد، در تحولات منطقه رخ می‌دهد
همایش «پیامبر رحمت، محور تمدن نوین اسلامی» با حضور برخی از مسئولان استانی و عالمان و روحانیان شیعه و سنی برگزار شد
حمید محمدیان - هفته وحدت سال هاست که نمادی از نگاه اسلام به امت پیامبر (ص) شمرده می‌شود و به همین مناسبت، روز گذشته همایشی با حضور برخی از مسئولان استانی و عالمان و روحانیان شیعه و سنی استان‌های خراسان با عنوان «پیامبر رحمت، محور تمدن نوین اسلامی» در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در این همایش تبیین محور وحدت، یعنی دفاع از رسول ا... (ص)، را تکلیف روحانیان شیعه و سنی دانست و اظهار کرد: دشمن شکست خورده می‌خواهد در میدان جنگ به وسیله جریان تکفیری و وهابی و شیعه انگلیسی برای ضربه به امت اسلام اقدام کند که خوشبختانه هر ۲ لبه این قیچیِ کُند، رسوا و از هم پاشیده است.
آیت ا... سید احمد علم الهدی با بیان اینکه قلمرو و قدرت انقلاب اسلامی فضای منطقه را فراگرفته است اظهار کرد: امروز آنچه انقلاب در تحولات منطقه بخواهد، انجام می‌شود، نه آنچه قدرت‌های دنیا بخواهند. اکنون توسعه انقلاب، گسترش اقلیمی و کشورگشایی از یک جریان نسلی، ملت و نژاد نیست بلکه توسعه اسلام است.

اقتدار انقلاب اسلامی به صورت هفتگی افزایش پیدا می‌کند
وی جریان اقتدار انقلاب را با ۴۰ سال قبل متفاوت دانست و اظهار کرد: ابتدا برخی از مردم و حتی مستکبران دوام آن را پیش بینی نمی‌کردند. آن‌ها فکر می‌کردند هیجانی عمومی در کشور ایجاد شده است و بعد از مدتی به شکل اول برمی گردد در حالی که این گونه نشد و خلاف آن پندار‌ها رخ داد. به گفته عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز اقتدار انقلاب اسلامی به صورت هفتگی افزایش پیدا می‌کند.

امروز آمریکا باید به دنبال تصمیمی باشد که انقلاب اسلامی می‌گیرد
آیت ا... علم الهدی با اشاره به افزایش تعداد مسلمانان در جهان با وجود فراز و نشیب‌هایی که استکبار ایجاد کرده است گفت: باید برای اعتبار جریان رشد و توسعه شخصیت پیامبر (ص) دست به دست یکدیگر بدهیم، زیرا دشمن نیز در هیچ زمانی این گونه در برابر آن حضرت بسیج نشده و تجهیزات نداشته است.
وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال براندازی رسول خدا (ص) است و آن حضرت را چالش و مانعی برای توسعه استکبار جهانی و جهان خواری می‌داند بیان کرد: البته نمی‌توان آنان را از نظر ضعف و توقف در توسعه قدرت، با ۴۰ سال قبل مقایسه کرد. بر خلاف گذشته، امروز آمریکا باید به دنبال تصمیمی باشد که انقلاب اسلامی می‌گیرد.
به گزارش ایرنا، آیت‌ا... علم‌الهدی سه‌شنبه‌شب در جمع تشکل‌ها، نخبگان و فعالان انقلابی در حسینیه قرآن و عترت مشهد نیز با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم کسانی که با رهبری زاویه دارند، در عرصه‌های نظام به جایی برسند، افزود: مشکل ما این است که برخی از خودی‌های پای ستون انقلاب در درجه‌های خاصی با رهبری زاویه پیدا می‌کنند.

دشمن جرئت شلیک یک گلوله را هم ندارد
فرمانده قرارگاه ثامن الائمه نیز در این همایش با بیان اینکه امروز بازدارندگی ما موجب شده است دشمنان حتی جرئت نداشته باشند با سلاحی انفرادی به سمت ما شلیک کنند افزود: در شرایطی هستیم که زیر چتر وحدت و هدایت‌های رهبری در امنیت کامل به سر می‌بریم و همه جهان اسلام در حال تبدیل شدن به امتی واحد است.
سردار سید حسن مرتضوی با تأکید بر اینکه میان شیعه و سنی تفاوتی وجود ندارد اظهار کرد: اگر گهگاه ندایی خلاف آن از جانب عناصر سرسپرده برآید، با تبیین امر وحدت، در کوتاه زمانی، در نطفه خفه می‌شود.
مولوی انوار الحق حقانی، امام جمعه کویته پاکستان، نیز با اشاره به اینکه ایران باعث افتخار امت اسلام است بیان کرد: مدارس و روحانیان شیعه و سنی در پاکستان هستند. در عین حال، وحدت در میان آنان وجود دارد و بر خلاف اقدام دشمنان، به دنبال اتحاد امت اسلام اند.

باید فرهنگ هم گرایی را نهادینه کنیم
حجت الاسلام اکبر فرجام، رئیس دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت استان‌های خراسان، نیز با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: فضای جامعه اسلامی این توقع و انتظار را ندارد که امور مربوط به انتخابات به گونه‌ای پیش برود که نتیجه آن اختلاف میان امت اسلامی در ایران شود.
مولوی علی بایی، امام جمعه مشهدریزه تایباد، نیز در این همایش گفت: باید فرهنگ هم گرایی را نهادینه کنیم و با نشر مبانی وحدت، انسجام، مهر و محبت در میان امت اسلامی، به دشمنان نشان دهیم همیشه در کنار یکدیگریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->