سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی»
سرخط خبرها

بستری۷۰ درصد بیماران بدحال کرونای خراسان رضوی در مشهد

  • کد خبر: ۹۰۱۸۸
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
بستری۷۰ درصد بیماران بدحال کرونای خراسان رضوی در مشهد
طبق آمار‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر کرده است، میزان بستری‌های جدید در شهر کماکان زیر ۲۰۰ نفر است و آخرین تعداد بستری شدگان روزانه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۴۸ نفر است.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ در حالی که بعد از مدتی آرامش در دنیا، سویه جدید کرونا دوباره طوفان به پا کرده است و از سه روز گذشته تا امروز موارد ابتلای زیادی از کرونای اُمیکرون در کشور‌های مختلف گزارش شده است، اوضاع شیوع این بیماری در ایران و مشهد بعد از واکسیناسیون همچنان ثابت است.

طبق آمار‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر کرده است، میزان بستری‌های جدید در شهر کماکان زیر ۲۰۰ نفر است و آخرین تعداد بستری شدگان روزانه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۴۸ نفر است. از همه مهم‌تر اینکه ۷۰ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با شهرآرا، با اشاره به ثبت کمترین تعداد بستری موجود در ۱۰‌روز گذشته در خراسان رضوی گفت: براساس آخرین گزارش‌هایی که از بیمارستان‌ها رسیده، ۵۳۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۱۸۷ نفر کرونا مثبت هم به عنوان بستری جدید در بیمارستان‌ها پذیرش شده اند. ۱۴۳ بیمار بدحال هم در بخش مراقبت‌های ویژه درحال طی کردن دوره درمانی خودشان هستند.

محمد پهلوان کاشی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بیمارستا ن‌های مشهد بستری هستند، در تشریح آخرین وضعیت بستری‌های کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تعداد بستری‌های جدید قطعی و مشکوکی که به آمار ما اضافه شده است ۱۴۸ نفر است و بستری‌های موجود در بیمارستان‌های دانشگاه هم اکنون ۳۷۲ نفر است. در بخش مراقبت‌های ویژه هم ۱۰۸ بیمار بستری هستند.

وی ادامه داد: وضعیت مراجعه بیماران سرپایی در نوسان است و بعضی روز‌ها شاهد افزایشیم و روز دیگری با کاهش آمار‌ها مواجه می‌شویم و به طور قطعی نمی‌توانیم بگوییم که با کاهش یا افزایش بیماران کرونایی در بخش‌های مختلف روبه رو هستیم.

۷۰ درصد از مردم خراسان رضوی دو دز واکسن دریافت کرده اند

وی از تکمیل واکسیناسیون ۷۰ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۸ سال در خراسان رضوی خبر داد و افزود: تا امروز ۸۹ درصد از جمعیت بالای ۱۸‌سال استان دز اول و بیش از ۷۰‌درصد هم هر دو نوبت واکسن خودشان را دریافت کرده اند. در جمعیت بالای ۱۲ ساله‌ها هم ۸۸ درصد دز اول را تزریق و ۶۸ درصد هم برای تزریق دز دوم مراجعه کرده اند.

تغییر واکسن کرونای پاستور برای مقابله با امیکرون

هم زمان با اعلام رسمی پیدایش گونه جدیدی از کرونا و ابهاماتی که در اثرگذاری واکسن‌ها بر این سویه جدید و عجیب وجود داشت، شرکت‌های بزرگ واکسن سازی دنیا تغییر در ساختار واکسن‌های تولیدی برای مقابله با این گونه جدید از کرونا را در دستور کار قرار دادند و حالا رئیس انستیتو پاستور ایران هم اعلام کرده است که واکسن «پاستوکووک پلاس» برای اثربخشی بیشتر بر این گونه تغییر خواهد کرد.

علیرضا بیگلری در گفتگو با شبکه خبر اعلام کرد که طراحی دز یادآور واکسن پاستوکووک به گونه‌ای انجام شده است که به راحتی با دو جهش دیگر بتواند سازگار باشد. با توجه به طراحی واکسن‌ها این تغییر ممکن است از دو ماه تا حدود پنج ماه طول بکشد.

واکسیناسیون بیش از ۸۰ درصد مادران باردار استان

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم با اشاره به تزریق واکسن کرونا به ۳۴ هزار و ۳۱۳ نفر از مادران باردار خراسان رضوی گفت: براساس آمار‌ها تاکنون ۱۹ هزار و ۸۹۴ نفر، معادل ۵۱.۳ درصد مادران باردار نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

محمد احمدیان ادامه داد: ۴۵۶۰ مادر باردار واجد شرایط هنوز به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه نکرده اند که تعدادی از آن‌ها به دلیل بیماری با تشخیص پزشک انجام این کار را به تأخیر انداخته اند و تعدادی دیگر هم تحت تأثیر اخبار کذب و نادرست واکسن هراسی قرار گرفته و هنوز برای دریافت واکسن کرونا مراجعه نکرده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->