سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز
سرخط خبرها

توپ طلا پشیزی نمی‌ارزد؟

  • کد خبر: ۹۰۱۹۶
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
  • ۱
توپ طلا پشیزی نمی‌ارزد؟
قهرمانی که او را با عنوان روبرت لواندوفسکی می‌شناسیم و انتظار سال ۲۰۲۱ را می‌کشیدیم تا توپ طلا را در دستان این بازیکن لهستانی، تماشاکنیم، اما در کمال ناباوری مسئولان مراسم، صلاح را در ادامه پاس کاری توپ طلا بین مسی و رونالدو تشخیص داده و حق را از حق دار دریغ کردند!

الهام حبشی | شهرآرانیوز؛ توپ طلا که از سال ۱۹۵۶ میلادی به بهترین بازیکن فوتبال سال تعلق می‌گیرد؛ حالا از سال ۲۰۰۸ در انحصار دو فوتبالیست قدر و سرشناس دنیای فوتبال، مسی و رونالدو قرار گرفته است. از سال ۲۰۰۸ که کریستیانو رونالدو اولین توپ طلای خود را به دست آورد، به جز یک دفعه، دیگر توپ طلا از طلسم لیونل مسی و کریستیانو رونالدو خارج نشد. لوکا مودریچ همان ابرقهرمانی بود که در سال ۲۰۱۸ ظهور کرد و توپ طلا را از زیر سایه این دو تن بیرون آورد. سال ۲۰۲۰ که زمزمه‌هایی از پیدایش قهرمانی جدید به میان آمده بود، مراسم اهدای توپ طلا به بهانه کرونا برگزار نشد.

قهرمانی که او را با عنوان روبرت لواندوفسکی می‌شناسیم و انتظار سال ۲۰۲۱ را می‌کشیدیم تا توپ طلا را در دستان این بازیکن لهستانی، تماشاکنیم، اما در کمال ناباوری مسئولان مراسم، صلاح را در ادامه پاس کاری توپ طلا بین مسی و رونالدو تشخیص داده و حق را از حق دار دریغ کردند! حالا لیونل مسی هفتمین توپ طلای خود را گرفت و با دو امتیاز بیشتر، از کریستیانو رونالدو جلو افتاد. رونالدو که هر سال پیش از برگزاری مراسم، عنوان برنده سال زیر میزی به دستش می‌رسد و در مراسم‌هایی که خودش گل مجلس نباشد، حضور پیدا نمی‌کند؛ اعلام کرد توپ طلا برایش پشیزی نمی‌ارزد و مهم عنوان‌های تیم باشگاهی و ملی است.

هرچند که این حرف، عین مَثلِ دست کوتاه گربه و بو دادن گوشت است، اما از میزان حق بودنش کم نمی‌کند. امسال با انتخاب مسی، مسئولان مراسم توپ طلا، اعتبار این جایزه را متزلزل کردند. کاربری در توییتر نوشته بود: «حق لواندوفسکی را خوردند. امسال مسی به جز خوب پول درآوردن چه دستاورد دیگری داشت؟ چرا همه باید زیر سایه مسی باشند و حق بالاتر رفتن از او را نداشته باشند؟» در ظاهر قرار بر این است که برنده توپ طلا به انتخاب و رأی گیری کاملا دموکراتیک و منصفانه خبرنگارانی از سراسر دنیا برگزیده شود؛ اما آیا انتخاب خبرنگاران ورزشی دنیا مسی بوده است یا تجارت خانه کوپا؟

کاربری گفته بود: «لواندوفسکی را بلاک کرده اید، با جورجینیو چه مشکلی داشتید؟» دیگری هم با به سخره گرفتن مراسم این چنین نوشته بود که: «اینا سال ۲۰۱۰ اشتباهی به جای یک توپ برای مسی، تیراژ بالا توپ زدن، حالا توپ‌ها باد کرده، سالی یکی بهش می‌دن، هزینه اضافی تراشیده نشه.» اغلب نظرات نسبت به برگزیده امسال، موجی منفی و اعتراض گونه داشت. کاربری اعتقاد داشت جایزه توپ طلا در حد جشنواره فجر پایین آمده و اسپانسر‌ها تأمین کننده مسیر حرکت مراسم هستند. آخر چطور می‌شود بهترین مهاجم و بهترین بازیکن سال دو نفر مجزا باشند؟ به قول کاربری در توییتر: «اگر از خود مسی درباره بهترین بازیکن سال می‌پرسیدند، بی شک لواندوفسکی را انتخاب می‌کرد.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
0
0
با سلام به همه عزیزان
خانم حبشی ،صدوهفتاد خبرنگار ورزشی از صد و هفتاد کشور جهان هر کدام به پنج بازیکن رای میدهند و هرکس رای زیادتری داشته باشد به توپ طلایی دست پیدا میکند و بس .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->