سرویس‌دهی ویژه تحویل سال با ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در مشهد مقدس | فعالیت ۲۴ ساعته برخی خطوط از ۲۹ اسفند تا پایان یکم فروردین‌ماه هوای مشهد برای دومین روز پیاپی در شرایط آلوده است  گردوغبار تا ظهر سه‌شنبه میهمان آسمان مشهد است | مشهدی‌ها از ماسک استفاده کنند (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) باران میهمان آسمان مشهد در لحظه تحویل سال | ۲۰۰۰ اسکان اضطراری برای زائران فراهم شده است دومین جشنواره هنرهای نوری در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود + فیلم (فروردین ۱۴۰۳) جانمایی ۷۰۰ المان‌ شهری در ۳۵۰ نقطه شهری | برگزاری برنامه قرار زیارت در ماه مبارک رمضان شهروندان مشهدی از فعالیت ورزشی بپرهیزند (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تصویب تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد‌مقدس تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری مشهد در سال جاری  برخورد جدی با تاکسیرانان متخلف در ایام نوروز | جانمایی المان‌های مشهد تا یکشنبه به اتمام برسد رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی سپاه در روز قدس سومین همایش باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر در مشهد رقم خورد ارائه تخفیف برای تعمیر خودرو‌های دارای نقص فنی تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مشهد + جزئیات حاجی‌بگلو: تا پایان دوره ششم محکم از شهردار مشهد حمایت می‌کنیم بهارانه‌ای برای شهر رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر: ۲۹۷ میلیارد تومان برای توسعه و بهسازی مساجد مشهد اختصاص یافت لیست اسکان و مراکز اقامتی ارزان قیمت مشهد در نوروز ۱۴۰۳ ترافیک در ورودی‌ها و خروجی‌های مشهد پرحجم است | کاهش ۷۵ درصدی تصادفات درون‌شهری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افتتاح و بهره‌برداری از دوربرگردان شهید میرزایی در مشهد مقدس + فیلم از سرگیری پرواز اراک به مشهد پس از توقف ۵ ساله (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) حدود ۸۲ درصد زائران با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر می‌کنند
سرخط خبرها

ضرب‌الاجل ۶ ماهه برای زیباسازی شهر مشهد

  • کد خبر: ۹۰۳۳۷
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
ضرب‌الاجل ۶ ماهه برای زیباسازی شهر مشهد
شهردار مشهد گفت: ۶ ماه برای زیبا سازی مهلت می‌دهم و پس از مدت تعیین شده اگر این اتفاق رخ ندهد، سازمانی با عنوان زیباسازی فضای شهری را به صورت مجزا تشکیل خواهم داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهردار مشهد با تعیین ۹ هدف مهم برای سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: ۶ ماه برای زیبا سازی مهلت می‌دهم و پس از مدت تعیین شده اگر این اتفاق رخ ندهد، سازمانی با عنوان زیباسازی فضای شهری را به صورت مجزا تشکیل خواهم داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدا... ارجائی در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد و شهردار منطقه ۹، خدمت در فضای نظام مقدس جمهوری اسلامی را فرصتی دانست که خداوند در اختیار مدیران گذاشته است و افزود: خدمت کردن در دستگاهی که باعث گره گشایی از مشکلات مردم مجاور حرم مطهر امام رضا (ع) می‌شود، از نعمت‌های بزرگ است.

از قطار خدمتگزاری جا نمانیم

وی ادامه دارد: عرفا و صلحای بزرگی حسرت درک نظام اسلامی را داشتند و برای به وجود آمدن این حکومت عادل اسلامی خون دل‌های زیادی خورده شد. این نظام با سطحی که امروز دارد امید‌های زیادی را در دل آزادگان جهان روشن کرده است و آنان به نتیجه این انقلاب امیدوارند، پس تفاوتی ندارند که یک نفر در این نظام وزیر، وکیل، عضو شورا یا شهردار باشد. این القاب صرفا برای شناسایی افراد است تا مردم بدانند اگر مشکلی پیش آمد به چه کسی مراجعه کنند. مهم این است که از قطار خدمتگزاری جا نمانیم.

شهردار مشهد با قدردانی از اقدامات احمدرضا سلامی به دلیل نزدیک به دو دهه فعالیت در سازمان پارک ها، زیبایی شهر مشهد را مرهون ابتکارات ذهن خلاق و کار اصولی وی دانست و از حسین مختاری خواست از تجربه او استفاده کند.

ارجائی خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را به مسابقه ورزش دو تشبیه کرد و گفت: باید تا جایی این مسابقه را ادامه دهیم که نظام با دست رهبر معظم انقلاب به دست نور دیده همه ما، امام‌زمان (عج)، تقدیم شود. آنگاه مأموریت ما به اتمام می‌رسد.

پارک‌ها از نظر اقتصادی خودکفا شوند

وی در ادامه ۹ هدف جدید برای سازمان پارک‌ها با عنوان «پارک ها، مراکز اجتماعی فرهنگی نشاط و تفریح سالم» تعریف کرد و توضیح داد: با توجه به اینکه هزینه سفر‌ها بسیار افزایش یافته است و دیگر مردم توان رفتن به تفرجگاه‌های خارج از شهر را ندارند، باید پارک‌ها تبدیل به مرکز تفرج و گردهمایی‌های اجتماعی شوند تا مردم بتوانند نشاط و تفریح سالم را در آن‌ها تجربه کنند.

شهردار مشهد با انتقاد از درآمدزا نبودن پارک‌های مهم شهر، افزود: از مسئولان می‌خواهم پارک‌های بزرگ را خودکفا کنند. از هر سانتی متر پارک کوهسنگی می‌توان درآمد کسب کرد و حتی با درآمد آن شهر را اداره کرد. نباید این پارک‌ها از شهرداری بودجه دریافت کنند. برای این مسئله یا ساختار را تقویت کنید یا از مشاوران اقتصادی کمک بگیرید.

ایجاد فضای بانوان در پارک‌های پیش از ۵ هکتار

وی درباره فضای ویژه بانوان در پارک‌ها نیز متذکر شد: خانم‌های خانه دار با توجه به مشغله مدیریت خانه نمی‌توانند مسافت زیادی را برای رسیدن به پارک بانوان طی کنند. به همین دلیل باید در همه پارک‌های بالای ۵ هکتار فضای بانوان درست شود. برای ساخت این پارک‌ها نیز دقت کنید تا هیچ ساختمانی به آن مشرف نباشد و از نیروی خدمات آقا نیز استفاده نشود.

ارجائی افزایش فضای سبز را از مهم‌ترین اهداف سازمان پارک‌ها بیان و اظهار کرد: چند سالی است که در پل‌های احداثی، فضای سبز نیز در نظر گرفته می‌شود که این مسئله بسیار کار مثبتی است، زیرا نه تنها موجب حل مشکل ترافیک می‌شود بلکه به زیبایی شهر نیز کمک می‌کند.

وی با اشاره به لزوم مدیریت آب، گفت: چند سالی است که به سمت خشک سالی در حرکت هستیم. باید منابع آب مدیریت شود، پس برای این موضوع به کاشت گونه‌های گیاهی مختص شهر مشهد دقت و از پساب استفاده کنید.

پارک‌های خطی و محلی افزایش یابد

شهردار مشهد با اشاره به کم شدن زمان تفریح مردم، ضمن درخواست از مدیران برای افزایش تعداد پارک‌های خطی و محلی برای کمک به زیبایی فضای شهری، بیان کرد: برای ساخت پارک‌های محلی، به صرفه آن فکر نکنید، زیرا شیب خدمت باید به سمت مردم باشد.

وی ادامه داد: میزان خدمات پارک‌ها به مردم بسیار ضعیف است. نباید معلولان و سالمندان برای تردد در پارک‌ها مشکل داشته باشند. پارک‌ها باید برای آحاد مردم آماده باشد.

ارجائی توسعه عدالت محور فضای سبز در همه شهر مشهد را مهم ارزیابی کرد و گفت: وقتی به نقشه نگاه می‌کنیم باید همه مناطق به صورت یکسان دارای فضای سبز باشند و خدمات یکپارچه تقسیم شده باشد.

شهردار مشهد درباره توسعه پارک‌های موضوعی بیان کرد: چرا در پارک‌ها فرهنگ سرایی با هزینه‌های ساخت و نگهداری می‌سازید؟ در ازای آن بهتر است پارک‌های موضوعی را گسترش دهید. امروزه پارک ملت و پایانه امام‌رضا (ع) بزرگ‌ترین فرهنگ سراست.

در این دو مکان که مردم حضور دارند کار فرهنگی انجام دهید. وی ادامه داد: چرا باید قطعه نام آوران و گلزار شهدای ما در آرامستان‌ها باشد؟ سردیس‌های آنان را در پارک‌ها بگذارید تا مردم ضمن استفاده از فضای سبز با شهدا نیز آشنا شوند.

ارجائی اهتمام ویژه به زیباسازی فضای شهر را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: باید ۵۰ درصد وقتتان را برای زیباسازی شهر بگذارید.

وی در ادامه از جواد اصغری به خاطر عملکرد بسیار خوبش در شهرداری منطقه ۹ تشکر کرد و از سعید حسینقلی زاده مقدم، شهردار جدید این منطقه، خواست ضمن عبور نکردن از مرز قانون، در تعامل با مردم و سرمایه گذاران کوشا باشد.

تغییرات باید امید بخش و تحول آفرین باشد

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: بعضی مواقع محدودیت قانونی داریم که در این مواقع باید با مردم با زبان خودشان صحبت کنیم. این هنر مدیریتی است که می‌تواند موجب افزایش رضایتمندی مردم شود.

هاشم دائمی تعامل شورای شهر و شهرداری را در بالاترین سطح خود دانست و با تأکید بر اینکه تغییرات باید امید بخش و تحول آفرین باشد، افزود: تحولی که به سلامت و پیشرفت خدمات کمک نکند، اثر جدی در شهر نخواهد گذاشت.

وی یکی از دلایل تغییرات مدیریتی در دنیا را آشنایی مردم با سبک‌های مدیریتی نوین نام برد و تصریح کرد: هر مدیری که در سمتی جدید قرار می‌گیرد باید به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های محل جدید اشراف کامل داشته باشد و بداند مبدأ و مقصد کجاست و سازمان چه کاری را به عنوان هدف برای انجام دارد.

هوشمندسازی، موجب تحقق شفافیت در شهرداری

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد نیز با اشاره به ضرورت سیستمی کردن امور شهرسازی بیان کرد: در دو سه ماه اخیر همه توان خود را گذاشتیم تا کار‌ها سیستماتیک و هوشمند شود و کمیته‌های غیر ضروری را نیز حذف کردیم.

حمید ضمیری با اشاره به اهمیت رضایتمندی شهروندان افزود: با ابتکار، خلاقیت و شفاف سازی می‌توان به این مسئله خطیر دست یافت و در آینده نیز شاهد ارتقای رضایتمندی در منطقه ۹ و در سطح شهر به واسطه اقدامات سازمان پارک‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه گشایش در کار مردم مهم است، تصریح کرد: امروز تک تک مشکلات مردم باید برای ما دغدغه باشد. خوشبختانه امروز مردم مطالبه گر شده اند که اتفاق خوبی است. شورای شهر تمام قد در اختیار این مهم است و مصوباتی در این زمینه خواهد داشت، زیرا کارگشایی حتی برای یک نفر نیز عاقبت به خیری به همراه دارد.

استراتژی جدید، جان دوباره برای شهر

در ادامه حسین مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد بیان کرد: علاقه قلبی و تخصص دانشگاهی من فضای سبز است و خدارا شاکر هستم که اجازه این خدمت خاص و ویژه به من داده شده است.

احمدرضا سلامی مدیرعامل سابق سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد نیز گفت: با تیمی کار می‌کردم که در کشور الگوست؛ سازمان پارک‌ها نیاز به پوست اندازی داشت و استراتژی جدید می‌تواند جان تازه‌ای به شهر دهد.

درآمد هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی منطقه ۹ در سال گذشته

سعید حسین قلی زاده مقدم، شهردار جدید منطقه ۹، نیز ضمن تشکر از اعتماد شهردار مشهد گفت: خدمت در هر جای این شهر توفیق بزرگی است و امیدوارم با کمک و همراهی همکاران بتوانیم مطالبه مردم را بشنویم و به آن عمل کنیم.
جواداصغری شهردار سابق منطقه ۹ مشهد نیز بیان کرد: در پایان سال ۱۳۹۹ با درآمد هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی جزو مناطق برتر شهر مشهد بودیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->