سرخط خبرها

گره‌گشایی از مشکلات ترافیکی محله

  • کد خبر: ۹۰۴۳
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
گره‌گشایی از مشکلات ترافیکی محله
جلسه شورای اجتماعی محله جاهدشهر برگزار شد
حسین برادران‌فر
خبرنگار شهرآرامحله
جلسه شورای اجتماعی محله جاهدشهر با حضور مسئول اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه و مدیر پروژه «محله‌ما» برگزار شد.
رئیس اداره حمل و نقل ترافیک منطقه با اشاره به سؤال مطرح‌شده اعضای شورای اجتماعی محله جاهدشهر درباره ورودی این محله از معبر آیت‌ا... هاشمی ۴ گفت: این ورودی در سال‌های گذشته و به‌دلیل تکمیل‌نبودن محله جاهدشهر و بنابر ضرورت ایجاد شده است و از لحاظ معیار‌های ترافیکی، ورودی ایمنی محسوب نمی‌شود، به همین دلیل تصادفات متعددی در طول سال‌های اخیر در این معبر مشاهده شده است.
زنگویی درباره استفاده از معبر آیت‌ا... هاشمی ۲ برای ورود به محله جاهدشهر گفت: از این معبر می‌توان به‌عنوان معبر ورودی به محله جاهدشهر استفاده کرد، مشروط براینکه با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان عملیات اصلاح هندسی معبر فوق انجام می‌شود.
وی افزود: درحال حاضر تنها راه‌حل منطقی که می‌توان پیشنهاد کرد، نصب علائم ترافیکی و تابلو‌های شبرنگ برای نشان‌دادن ورودی محله جاهدشهر از آیت‌ا... هاشمی ۴ است.

تقاطع غیرهم‌سطح میدان مجیدیه
رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه با اشاره به احداث «تقاطع سه‌سطحی غیرهم‌سطح میدان مجیدیه» افزود: یکی از طرح‌هایی که چندین‌بار ازسوی اداره ترافیک شهرداری منطقه ۱۲ پیگیری شده، احداث دوربرگردان در بزرگ‌راه آیت‌ا... هاشمی (۵۰ متر قبل از میدان مجیدیه) است که مسیر ورودی به محله جاهدشهر را تسریع و تسهیل می‌کرد، اما با دستور اکید شهردار مشهد مبنی بر آغاز به‌کار عملیات اجرایی تقاطع سه‌سطحی غیرهم‌سطح در میدان مجیدیه، عملا احداث دوربرگردان در بزرگ‌راه آیت‌ا... هاشمی منتفی شد.
زنگویی خاطرنشان کرد: مطالعات تقاطع غیرهم‌سطح میدان مجیدیه رو به پایان است و به احتمال فراوان عملیات اجرایی این پروژه تا ۲ ماه آینده آغاز خواهد شد.
وی تأکید کرد: با احداث این تقاطع بخش بزرگی از ترافیک میدان مجیدیه حل می‌شود و تردد در منطقه الهیه تسهیل خواهد شد.

علل انسداد مجیدیه ۳۲
زنگویی در جواب سؤال اعضای شورای اجتماعی محله جاهدشهر درباره علل انسداد معبر مجیدیه ۳۲ گفت: ورودی مجیدیه ۳۲ از سجادیه ۲ و ۶ است که مسیری پرپیچ و خم بوده و رانندگان را گمراه می‌کند، اما در مجیدیه ۳۲ قطعه زمین‌هایی تحت مالکیت شهرداری وجود دارد که دارای کاربری فضای سبز است. در این محله تخلفات ساختمانی متعددی از جانب پیمانکار سازنده مجتمع‌های مسکونی اتفاق افتاده که در ابتدا باید به این تخلفات رسیدگی شود و سپس درباره معبر مجیدیه ۳۲ تصمیم‌گیری خواهد شد.

حفظ درختان قدیمی و مقبره شهدای گمنام
رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۲ درباره درختان کهن و مقبره شهدای گمنام که در میدان نمایشگاه واقع شده است، گفت: برخی شهروندان درباره ۲ عدد درخت کاج کهنسال که در ضلع شرقی میدان نمایشگاه قرار گرفته و مقبره شهدای گمنام که در ضلع جنوب غربی میدان است ابراز نگرانی کرده‌اند که هنگام اجرای تقاطع چهارسطحی میدان نمایشگاه به آن‌ها آسیب وارد شود، پیمانکار پروژه که قرارگاه خاتم است همچنین مدیرت شهری مشهد به شهروندان اطمینان خاطر داده‌اند که حتی به قیمت توقف پروژه فوق به فضای سبز موجود و مقبره شهدای گمنام کوچک‌ترین آسیبی نخواهد رسید.     

طرح محله‌ما در جاهدشهر
در ادامه این جلسه مسئول پروژه طرح «محله‌ما» جاهدشهر، درباره نحوه شناخت نیاز‌ها و اولویت‌های محله از نگاه شهروندان و همچنین پروژه‌های تصویب شده، توضیحاتی را به اعضای شورای اجتماعی محله جاهدشهر ارائه داده و افزود: تسهیلگران طرح محله‌ما در محله جاهدشهر طی ۳ مرحله نیازسنجی از طریق نصب بنر در نقاط پرتردد محل، مصاحبه شفاهی و درخواست‌های کتبی، نیاز‌ها و پیشنهاد‌های شهروندان را دریافت کرده و در ۳ گروه پیشنهاد‌های خرد که مربوط به طرح محله‌ماست، پیشنهاد‌های کلان که مربوط به مدیریت شهری مشهد است و همچنین نیاز‌هایی که باید برای رفع آن‌ها با ادارات و دیگر ارگان‌ها مکاتبه می‌شد، طبقه‌بندی کردند.
سجاد علیشاهی افزود: این نیاز‌ها به‌طور کتبی و شفاهی در قالب کار کارشناسی شده به سمع و نظر مدیران شهری در منطقه ۱۲ رسیده و درنهایت مقرر شد پروژه‌هایی همانند انتقال ایستگاه اتوبوس و همچنین نصب رمپ، آب‌سردکن، تعمیر سیستم‌های روشنایی، تعمیر سرویس بهداشتی و تجهیز زمین بازی ویژه ورزش اسکیت در پارک نیایش هزینه شود.
وی افزود: بودجه طرح محله‌ما در جاهدشهر ۲۵۰ میلیون تومان است که از این مبلغ ۱۸۲ میلیون تومان هزینه شده و مابقی درصورت ارائه پیشنهاد‌های چشمگیر در محله جاهدشهر هزینه خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->