افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ تصویب شد از ابتدای سال ۱۴۰۳،  افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد  وزیر کار: از سال آینده مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند + فیلم ویدئو | وزیر کار: حداقل حقوق یعنی کسی از آن کمتر نباید پرداخت کند زمزمه‌هایی درباره تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد رسید ۴ واحد صنفی دیگر به دلیل گران فروشی در مشهد پلمب شد | پلمب ۲ شیرینی فروشی در وکیل آباد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ سکه و طلا در بازار امروز مشهد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) سوت پایان بازار‌های مالی به صدا درآمد | کدام بازار پیشتاز بازار‌های مالی سال ۱۴۰۲ شد؟ + نمودار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) کشف گوشت «تک سمی» در ۳ واحد عرضه در مشهد و طرقبه‌شاندیز | دامپزشکی خراسان رضوی اطلاعیه داد گره حقوق کارگران همچنان گشوده نمی‌شود | حقوقی که همچنان یک سال عقب‌تر از تورم است ۲ کشتارگاه در مشهد طی روز‌های تعطیل آماده‌باش هستند جهش شارپی بورس در آخرین روز کاری سال + نمای پایانی بازار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) دولت درباره کارت سوخت اطلاعیه داد گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه تهران کجاست؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد | خیز سکه تمام برای ۴۰ میلیونی شدن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) اعلام قیمت انواع میوه در میادین در آستانه سال نو (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تشکیل ۹۴۳ پرونده تخلف اصناف خراسان رضوی از ۱۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ افزایش حباب سکه در آخرین روز کاری سال | حباب سکه در سال جاری افزایش یافت یا کاهش؟ + جدول (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) برخورد با ۱۴ آژانس و درگاه فروش بلیت هواپیمایی متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) قول وزیر کار برای پیگیری مسکن کارگران توسط قرارگاه ویژه از اول سال آینده قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | آغاز سال نو با گرانی (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ بیکاری در زمستان سال جاری کاهش یافت (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) خبر مهم وزیر کار برای حقوق کارگران (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ادامه جلسه شورای عالی کار برای مزد۱۴۰۳ به بعد از افطار موکول شد
سرخط خبرها

جزئیات طرح فروش اینترنتی کالا‌های اساسی؛ کاهش قیمت مصوب عمده فروشی مرغ به ۲۷ هزار تومان + ویدئو

  • کد خبر: ۹۰۴۵۲
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
جزئیات طرح فروش اینترنتی کالا‌های اساسی؛ کاهش قیمت مصوب عمده فروشی مرغ به ۲۷ هزار تومان + ویدئو
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: توزیع هوشمند به امنیت غذایی کمک می‌کند و همه ۲۵ قلم کالای اساسی را شامل خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، اسماعیل قادری فر در گفتگوی ویژه خبری درباره فروش اینترنتی کالا‌های اساسی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم با رویکرد امنیت غذایی پایدار و با سیاست ارزان سازی و فراگیرسازی دسترسی همه مردم به غذای سالم آغاز بکار کرد.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های مهم امنیت غذایی در کنار تولید، موضوع توزیع هوشمند است یعنی با استفاده از ابزار‌های نوین، کسب وکار‌های نو و استارت آپ ها، خدماتی در زنجیره نهایی توزیع با هدف کنترل بازار مصرف به نفع مردم انجام دادیم.

قادری فر گفت: این طرح را با کمک رسانه ملی از روز ۱۸ آبان به صورت آزمایشی در شهر تهران با توزیع مرغ منجمد و تخم مرغ از طریق یک کسب و کار اینترنتی شروع کردیم.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت روزانه در شهر تهران برای این دو قلم کالا حدود ۳۰۰ تن مصرف خانوار است؛ البته با رعایت قیمت مصوب تحویل درب منازل می‌باشد.

قادری فر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا این طرح از تهران شروع شد، گفت: تهران کلان شهری است که با همه اقوام تراکم جمعیت بالایی دارد و درگام دوم بعضی از کلان شهر‌ها مانند اصفهان، شیراز، مشهد، یزد و کرج انجام می‌شود و در گام بعدی هر جایی که بواسطه اخلال در شبکه توزیع و ورود واسطه گری با عرضه نامناسب روبرو شود، از این طریق استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: پایش‌های میدانی نشان می‌دهد که کمبودی در خیلی از مناطق کشور نداریم، اما با هوشمندی و رصد روزانه که انجام می‌شود هر کجایی که احساس کنیم اخلال در روند توزیع و دسترسی مردم وجود دارد، هوشمندانه وارد می‌شویم و رفع مشکل می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: یکی از ارکان اصلی رویکرد امنیت غذایی توزیع هوشمند و دسترسی آسان همه مردم به غذا می‌باشد.

وی افزود: مردم در تمام نقاط ایران بدانند هر جایی که دچار اخلال در روند توزیع باشیم، وزارت جهاد کشاورزی با همه ابزار‌های سیاستی به میدان خواهد آمد تا هم محصول کشاورزی با قیمت مناسب به فروش برسد و هم مردم به سهولت به ارزاق عمومی دسترسی آسان داشته باشد.

وی افزود: از هفته گذشته مقارن با هفته بسیج با مانور سراسری موضوع طرح شهید امانی با همکاری بسیج وزارت صمت و بحث پایش مستمر در سراسر کشور آغاز شد و بعنوان قانون انتزاع آغاز کردیم و درکنار این توزیع هوشمند را در مرحله اول بصورت اینترنتی درب منازل مردم آغاز کردیم و در گام دوم با کمک اصناف و حذف واسطه گری‌های غیر ضروری و قیمت مصوب به دست اصناف می‌رسانیم و درآنجا نظارت هوشمند می‌شود تا یکبار برای همیشه موضوع دلالی، واسطه گری و افزایش قیمت‌هایی که ناشی از سفته بازی بوجود می‌آید، مرتفع شود.

قادری فر گفت: اختلال کوتاهی امروز در سامانه اتفاق افتاد که بلافاصله بر طرف شد، ما هیچ محدودیتی نداریم و یک شب رکورد ۱۴۴۰۰ درخواست در ثانیه را ثبت کردیم که نشان دهنده زیرساخت بسیار قوی است.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: در صورتی که همه پلتفرم‌ها و استارت آپ‌ها پای کار بیایند و زیرساخت‌ها فراهم شود، تا پایان سال همه ۲۵ قلم کالای اساسی را هوشمند توزیع می‌کنیم.

قادری فر در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود:متاسفانه در کشور برخی اقلام تا ۷۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است و توزیع هوشمند یعنی از مزرعه تا سفره را به نحوی پایش کنیم که محصول تولیدی کشاورز و دامدار با احتساب هزینه‌های تمام شده و سود مناسب خریداری شود و به مصرف کننده با قیمت مناسب برسد.

وی تصریح کرد: مصرف روزانه مرغ برای شهر تهران ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ تن می‌باشد وبرای مرغ منجمد بر اساس برآورد حدود ۳۰۰ تن است و هیچ محدودیتی برای دسترسی نداریم، حدود ۲۰۰ تن هم مصرف تخم مرغ می‌باشد که عرضه می‌شود و هر جایی هم نیاز مردم باشد هیچ محدودیتی در عرضه وجود ندارد.

قادری فر گفت: در سامانه‌ای که پیش بینی شده است صرفا با ثبت یک شماره تلفن و انتخاب مکان وارد سامانه می‌شوند؛ سامانه امکان دریافت کدملی را دارد که به معنای محدودیت در عرضه نیست بلکه برای مدیریت در توزیع است.

وی افزود: برای این طرح سقف قرار نداریم، اما ۵ تا ۱۰ کیلوگرم مرغ، ۱۰ کیلو برنج و یک شانه تخم مرغ را در بازه‌های زمانی تقدیم می‌کنیم و هیچ گونه اعمال محدودیتی ناشی از کمبود در سامانه‌ها اعمال نخواهد شد.

قادری فر ادامه داد: جلوی دلال بازی‌ها را با سامانه‌های هوشمند خواهیم گرفت؛ نباید شبکه دلالی وارد فضای مجازی شود.

وی عنوان کرد: ما برای خرید محدودیت نداریم بلکه بر اساس سرانه مصرف، ارزاق عمومی را تقدیم می‌کنیم، شکر، برنج وارداتی و روغن هم در سامانه در حال توزیع است

قادری فر گفت: فرمانده میدان غذای مملکت، وزارت جهاد است.

وی افزود: شبکه تعاونی روستایی کشور بیش از ۱۶ میلیون نفر را در قالب حدود ۸۸۰۰ تشکل تحت پوشش دارد؛ البته نزدیک به ۳۴۰۰ فروشگاه تعاونی داریم که این شبکه‌ها را تحت عنوان روستابازار فعال می‌کنیم تا توزیع ودسترسی در دورترین مناطق کشور میسر شود.

قادری فر ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۰ شبکه روستابازار را فعال کنیم که این کار از حدود ۳ هفته گذشته از روستا‌های اطراف مشهد مقدس شروع شده است و در حال تجهیز روستا بازار‌ها هستیم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا از یک سامانه برای فروش اینترنتی استفاده می‌کنید، گفت: بدلیل اینکه کار ضربتی داشتیم بصورت تلفنی از تعدادی از بزرگترین سامانه‌های اینترنتی دعوت کردیم و از بین آن‌ها به لحاظ بعد لجستیک، تامین و زنجیره سرد که یکی از زیربنا‌های مهم است یکی از آن‌ها اعلام آمادگی کرد؛ البته ضمن اینکه فراخوانی را مبنی براینکه از همه فعالان زیست بوم ونوآوری خواستیم که به کمک معاونت علمی و فناوری بیایند، اما دو شرط اساسی دارد اول اینکه کسب و کار‌ها حتماً باید محصولات را با قیمت مصوب توزیع کنند و دوم زنجیره تامین داشته باشند که با این دو شرط در خدمت همه شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

وی افزود: در بعد امنیت غذایی؛ زنجیره تولید، تامین و توزیع به هم پیوسته است که باید همه این‌ها هوشمند شود.

قادری فر ادامه داد: آنچه که با همه سامانه‌ها مقرر کردیم این است که برگشت اقلام بدون قید و شرط باشد البته در پایگاه اطلاع رسانی خودمان ثبت شکایات را قرار دادیم و شماره تماس ۸۸۱۰۰۰۳۲ بعنوان مرکز تلفن فعال شده است، مردم انتقاد و شکایت خود را منعکس کنند و رسیدگی خواهیم کرد؛ تاکنون یک تا دو درصد اقلام مرجوعی شده است.

قادری فر گفت:، چون این بسته بندی‌ها دارای بسته بندی استاندار خاصی نیستند ممکن است اختلاف وزن داشته باشد واز دو روز گذشته امکان باز پرداخت اضافه دریافتی بر اساس وزن نهایی را فعال کردیم.

وی خاطر نشان کرد: ما از لحاظ بازار رسانی در برخی از محدوده‌های سمت جنوب شرق تهران مثل میدان خراسان و شهر ری اختلالی را داشتیم، البته ضمن عذرخواهی حتماً رسیدگی می‌کنیم و از روز یکشنبه شهر‌های اقماری تهران مانند شهر قدس، اسلامشهر، پردیس و بومهن هم تحت پوشش قرار می‌گیرند، کم کم نواقص را بر طرف می‌کنیم؛ البته سامانه (هست اینجا) آماده شده که حدود ۲۳۰ مغازه را بصورت هوشمند در مناطق جنوبی تهران که این اختلال وجود دارد پوشش دهد و تمهید کردیم که توزیع مویرگی را در مغازه‌های هدف انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: این شبکه فروش اینترنتی یک شرکت تعاونی دانش بنیان است که از حدود ۴ سال پیش فعال است.

وی افزود: در هوشمند سازی سامانه در خدمت اصناف هم هستیم یعنی اصناف هم می‌توانند بدون واسطه اجناس را در بستر هوشمند تحویل بگیرند واین کار بزودی انجام خواهد شد.

قادری فر ادامه داد: نتیجه هوشمند سازی شبکه توزیع را طی این دو تا سه هفته‌ای که شروع شده است مردم لمس کرده اند، وقتی کمبود در بازار نباشد هوشمندی عرضه و زنجیره می‌تواند به تثبیت قیمت کمک کند.

قادری فر گفت: پنیر UF را که فساد پذیری پایین تری دارد از روز یکشنبه به سبد اضافه می‌کنیم و به تدریج شیر و ماست را اضافه خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: ما بر اساس هر نشانی ثبتی و شماره موبایل ارزاق را ارسال می‌کنیم، اما اینکه احتکار خانگی صورت پذیرد این شایسته فرهنگ ایرانیان نیست.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: برای شب عید و ماه مبارک رمضان تمهید مناسبی داریم.

وی ادامه داد: هزینه ارسال این اقلام به درب منازل با استارت آپ‌ها می‌باشد.

قادری فر خاطر نشان کرد: با تلاشی که وزیر جهاد دارد این قول را می‌دهیم که ثبات و آرامش در بازار ارزاق عمومی و مصرف مردم با نگاه امنیت غذایی تثبیت شود؛ از ۱۸ آبان شروع کردیم و تثبیت قیمت در مرغ و تخم مرغ شاهد بودیم و از دیروز هم شاهد تثبیت قیمت برنج، روغن و شکر بودیم و از هفته آینده هم سراغ لبنیات خواهیم رفت و به تدریج همه ۲۵ قلم کالا را در اختیار مردم قرار می‌دهیم؛ همچنین میوه شب عید هم در برنامه می‌باشد.

وی از همراهی رسانه ملی هم تشکر کرد.

تعداد سامانه‌های توزیع بیشتر شود

رضا الفت نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار اینترنتی هم در ارتباط تصویری با این برنامه درباره سامانه فروش اینترنتی اقلام ضروری گفت: یک نقد را در روز‌های گذشته به آقای قادری فر داشتیم مبنی بر اینکه این ظرفیت در کسب وکار‌های آنلاین عضو اتحادیه کشوری وجود دارد و درخواست کردیم تا از هم ظرفیت استفاده شود و صرفا از یک سامانه استفاده نشود.

وی افزود: مقرر شد از هفته آینده از این ظرفیتی که وجود دارد استفاده شود تا سامانه‌های دیگر در سراسرکشور در صورتی که زیرساخت لازم را داشته باشند در این طرح شرکت داشته باشند و محصولات را به دست مردم برسانند.

الفت ادامه داد:بدلیل اینکه این طرح نیاز به یک سرمایه گذاری جدی دارد بنابراین این شرایط بستگی به این دارد که دولت مصمم باشد و این طرح چه مدت ادامه پیدا می‌کند؟

تامین امنیت غذایی بطور کامل با وزارت جهاد کشاورزی است

محمد جواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: تامین امنیت غذایی بطور کامل با وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: فروش اینترنتی اقلام ضروری حرکت خوبی است؛ اگر درتوزیع و نحوه آن دقت نشود حتماً مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

عسگری افزود: درحوزه نظارت، دستگاه‌های متولی به گونه‌ای برنامه را پیش ببرند که همه مردم دسترسی داشته باشند و زمانی که بازار اشباع شد بتوانیم به مسیر مورد نظر برسیم.

توزیع هوشمند انحصاری نشود

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: این فروشگاه اینترنتی را در سال ۹۲ در قانون صنفی پیش بینی کردیم، شبکه توزیع به اندازه کافی در کشور داریم، ولی اگر مقرر شده است از فروشگاه اینترنتی استفاده کنند لازم نیست شبکه جدیدی تاسیس شود.

وی افزود: بازار را عرضه و تقاضا تنظیم می‌کند، بنابراین قیمت مصوب مرغ بصورت عمده فروش ۲۹ هزار تومان بود که امروز به ۲۷ هزار تومان رسید و تخم مرغ ۴۳ هزار تومان بود که حدود ۴۰ هزار تومان شده است، چون زمانی که عرضه فراوان باشد قیمت پایین می‌آید.

نودفراهانی ادامه داد: صد در صدبا حذف دلال‌ها موافقیم.

فراهانی گفت: این روند نباید در شرکت‌های اینترنتی انحصاری شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->