حضور پینگ‌پنگ باز مشهدی در مسابقات انتخابی المپیک تیم ملی تنیس روی میز بانوان تاریخ و زمان بازی‌های تیم ملی ایران در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ عادل فردوسی‌پور بازنشسته شد! یک روایت بیش‌ از حد وفادارانه استقلال و پرسپولیس نقره داغ شدند تیم‌داری، مشکلی که معضل شده است طبیعت؛ مشتری جدید پرسپولیس پیشکسوت پرسپولیس، مدیرعامل سایپا شد استوری احساسی هادی چوپان با خانواده + عکس جریمه ۱۰۰۰ دلاری برای مدافع مشهدی سپاهان جشن آخر سال استقلالی‌ها در اکباتان ابلاغیه کمیته انضباطی برای پرسپولیس و استقلال فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی منحل شد! یک دروازه‌بان بدون بازی ملی‌پوش شد! قلعه نویی دیگر نوراللهی را نمی‌خواهد حذف غول‌های سپاهان از تیم ملی| چرا اسدی و مغانلو نیستند؟ تغییرات پرسپولیس بعد از واگذاری طباطبایی به پرسپولیس نمی‌آید بادیگارد مسی در راه لیگ عربستان تمرین استقلال تعطیل شد اوسمار: امیدوارم سال آینده به صدر جدول برگردیم
سرخط خبرها

درخواست هواداران استقلال از فرهاد مجیدی: دستیار و بازی‌ساز بیار

  • کد خبر: ۹۰۹۷۶
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
درخواست هواداران استقلال از فرهاد مجیدی: دستیار و بازی‌ساز بیار
هوادارن استقلال از نتایج این تیم رضایت ندارند و بعد از تساوی پنجم در لیگ برتر از مجیدی خواسته‌اند فکری به حال تیمشان کند. استقلالی‌ها از مجیدی طلب یک دستیار با تجربه و یک هافبک بازی‌ساز کرده‌اند.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، به زعم اغلب کارشناسان تکل فرشاد فرجی روی رودی ژستد، مهاجم فرانسوی استقلال می‌توانست یک موقعیت بزرگ (پنالتی) را در واپسین دقایق برای آبی‌ها به وجود آورده و استقلال را به پیروزی در این بازی نزدیک کند، اما آن ماجرا نیز سبب نشد که فرهاد مجیدی از تیغ انتقادات و برخی توصیه‌ها در فضای مجازی مصون بماند.

استقلال در فاز گلزنی با مشکلاتی مواجه است که فقدان بازیکنان ششدانگ و تغییرات پی در پی در انتخاب ترکیب و تاکتیک موجب شده این مشکل بیشتر از هر زمان دیگری نمود پیدا کند.
 تیم مجیدی در ۸ بازی در لیگ بیست و یکم ۶ گل به ثمر رسانده که سهم مهاجمان تخصصی استقلال فقط یک گل بوده است.
این وضعیت نگرانی‌های عمیقی درباره آینده استقلال به وجود آورده و به فضای مجازی هم کشیده شده است؛ فضایی که حالا تنها اهرم هواداران استقلال برای بیان خواسته‌ها است وگرنه چنانچه ورزشگاه آزادی به روی تماشاگران باز بود شاید بعد از بازی نیز به طور وضوح مطرح می‌شد.
فرهاد مجیدی نیک می‌داند در شرایطی توانسته در سال‌های اخیر همواره مدعی نیمکت استقلال باشد و حمایت حداکثری تماشاگران را پشت خود ببیند که فضای مجازی تأثیر شگرفی در پایداری او روی نیمکت استقلال داشته است، اما پر واضح است که اگر استقلال با او به نتایج مطلوبی نرسد، همین فضا میدانی خواهد شد برای بیان انتقادات به سرمربی استقلال؛ کما اینکه بعد از دربی ۹۷ نیز همین اتفاق رخ داد و بسیاری به نکوهش سیاق استقلال با مربیگری مجیدی پرداختند.
مضاف بر مسأله فقدان بازیساز و ضعف در فاز گلزنی که از سوی هواداران (و کارشناسان) استقلال در فضای مجازی مطرح شده، به موضوع مهم دیگری نیز اشاره می‌شود. بحث این است که چرا نیمکت استقلال آنطور که انتظار می‌رود در رشد و ترقی فنی این تیم اثرگذار نبوده است؟ چرا به رغم حضور گابریل پین که فرهاد مجیدی بار‌ها تأکید داشت اگر این مربی به مجموعه کادر فنی‌اش اضافه شود شرایط به سود او تغییر خواهد کرد، استقلال تغییر وضعیت نداده است و حتی به لحاظ سبک بازی از هفته‌های مشابه فصل پیش نیز در سطح پایین‌تری قرار دارد.
باور این است که حضور پین تا به امروز نتوانسته برای مجیدی گره‌گشا باشد که این مسأله ممکن است ناشی از ناکارآمدی یا به کارگیری نامناسب این مربی باشد.
 شاید هم پین تمام قد در اختیار مجیدی است، اما دیگر دستیاران نمی‌توانند وظایف خود را به شکل مطلوبی در استقلال به اجرا بگذارند؟!
این استدلال‌ها بیش و کم در فضای مجازی مطرح شده و سرمربی استقلال را به نوعی تحت فشار قرار داده است و احتمالاً اگر فرهاد می‌خواهد همچنان در چرخه فعالیت در استقلال باقی بماند و امیدواری ایجاد کند، باید به سمت تقویت نیمکت خود برود. بی‌تعارف حتی به حضور فرزاد مجیدی نیز در مجموعه کادر فنی استقلال انتقاد می‌شود و بسیاری اعتقاد دارند سرمربی استقلال باید افراد کاردان‌تری را در کنار خود قرار دهد.
در واقع تقویت کادر فنی و افزودن یک هافبک بازیساز به جهت بهره‌برداری مطلوب‌تر از موقعیت‌ها به خواسته اصلی هواداران استقلال در فضای مجازی تبدیل شده و کارشناسان استقلالی نیز صحه می‌گذارند بر این ادبیات و معتقدند هواداران استقلال دست روی مسائل درستی گذاشته‌اند و فرهاد مجیدی باید نسبت به این موضوعات مطروحه بی‌تفاوت نباشد.
تکمله: با این مجیدی در هشت هفته‌ای که از لیگ بیست و یکم گذشته آنچنان اقتدار‌آمیز پیش نرفته و برخی اشتباهات داوری را هم باید در این قضیه دخیل دانست، اما به طور کلی فوتبالی که امروز استقلال به اجرا می‌گذارد فرسنگ‌ها با خواسته هوادارانش فاصله دارد و سرمربی آبی‌ها که به طور قطع تا نیم فصل روی نیمکت استقلال حضور خواهد داشت باید علاوه بر امیدوار نگه‌داشتن این تیم در بازی‌های آتی در نیم فصل نیز اقداماتی در راستای تقویت کادر فنی و خط میانی تیمش انجام دهد.  
البته مجیدی برای اینکه مجری طرح‌های تازه در استقلال باشد باید تا پایان نیم فصل چنان نتایجی بگیرد که فرصت ادامه مربیگری در استقلال به او داده شود وگرنه ممکن است همین فضای مجازی با فشار‌های خود استقلال را به سمت تغییرات دوباره ببرند و روز‌های سخت‌تری را برای مجیدی رقم بزنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->