ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

انتقاد‌ها از واتساپ برای اضافه‌کردن امکان ناپدیدشدن پیام‌ها پس از ۲۴ ساعت

  • کد خبر: ۹۱۰۶۹
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
انتقاد‌ها از واتساپ برای اضافه‌کردن امکان ناپدیدشدن پیام‌ها پس از ۲۴ ساعت
مارک زاکربرگ، رئیس «متا» و مالک واتساپ، با اعلام خبر امکان حذف تمام پیام‌ها بعد از ۲۴ ساعت گفته است که مدت‌زمان ماندگاری پیام‌های کاربران باید در دست خودشان باشد. اما این تصمیم با انتقاد‌هایی همراه شده است.

شهرآرانیوز - واتساپ به کاربرانش این امکان را می‌دهد که با فعال‌کردن قابلیتی، پیام‌هایشان پس از ۲۴ ساعت ناپدید شود؛ اما گاردین در گزارشی گفته است که این تغییر جدید در پیامرسان واتساپ با انتقاد سازمان‌های حمایت از کودکان همراه شده است.  

واتساپ که در سراسر جهان ۲ میلیارد کاربر دارد، در یک پست وبلاگی با اعلام این تغییر گفته است که مأموریتش «ارتباط محرمانه جهانی» است.

واتس‌اپ قابلیت ناپدیدشدن پیام‌ها را سال گذشته معرفی کرد؛ آن‌زمان این گزینه «حذف خودکار چت‌ها پس از هفت‌روز» بود، اما از دوشنبه این امکان در دو بازه زمانی جدید ارائه می‌شود: ۲۴ ساعت یا ۹۰ روز. کاربران همچنین این امکان را خواهند داشت که پیام‌های ناپدیدشده را به‌طور پیش‌فرض برای همه چت‌های جدیدشان فعال کنند.

مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی «متا» (شرکت مادر «واتساپ»)، در صفحه فیسبوک خود گفته است: «نیازی نیست همه پیام‌ها برای همیشه باقی بمانند.»

در سایت واتساپ هم درباره این ویژگی آمده است: «جادوی خاصی در صحبت خصوصی بین دو نفر وجود دارد؛ اطمینان از به اشتراک‌گذاشتن افکار خود، دانستن اینکه شما و طرف مقابلتان در خلوت و در آن لحظه با هم ارتباط برقرار می‌کنید؛ آزادی در صداقت و آسیب‌پذیربودن و دانستن اینکه مکالمه برای همیشه در جایی ضبط و ذخیره نمی‌شود. تصمیم‌گیری برای مدت‌زمان ماندگاری یک پیام باید در دستان شما باشد.»

انتقاد‌ها از واتساپ برای اضافه‌کردن امکان ناپدیدشدن پیام‌ها پس از ۲۴ ساعت

امکان ناپدیدشدن پیام‌ها را می‌توان به‌طور پیش‌فرض برای همه چت‌های خصوصی جدید فعال کرد. روش فعال‌کردن آن به این شکل است:

به تنظیمات بروید، روی «حساب» ضربه بزنید و بعد به «حریم خصوصی» بروید و تایمر پیش‌فرض پیام را روشن کنید. این قابلیت روی چت‌هایی که قبلا انجام داده‌اید تأثیری نخواهد گذاشت.

موسسه خیریه کودکان بریتانیا، انجمن ملی پیشگیری از ظلم به کودکان (NSPCC)، گفته است که این «اقدام فکرنشده» زمانی که همراه رمزگذاری پیام‌ها کنار دیگربرنامه‌های «متا» در تمام سرویس‌ها از جمله فیس‌بوک و اینستاگرا ترکیب شود، بسیار پرخطر خواهد شد.

اندی باروز، رئیس خط‌مشی آنلاین ایمنی کودکان در NSPCC، گفته است سوءاستفاده‌کنندگان از کودکان قبل از اینکه قربانیانشان را به واتساپ -که امکان شناسایی کمتری وجود دارد- هدایت کنند در پلتفرم‌هایی آزادی مثل اینستاگرام آن‌ها را آماده می‌کنند. این تصمیم ضعیف، به مجرمان این امکان را می‌دهد که به سرعت شواهد کودک‌آزاری‌شان را حذف کنند؛ و به این صورت کار برای قانون و موسسات حمایت از کودکان در ردیایی مجریان دشوارتر می‌شود.»

باروز اضافه کرده است که ترکیب قابلیت ناپدیدشدن پیام‌ها و رمزگذاری سرتاسری - که با آن فقط فرستنده و گیرنده می‌توانند محتوای پیام‌هایشان را مشاهده کنند- از دیدن پیام‌ها توسط مجری قانون و پلت‌فرم‌های فناوری جلوگیری می‌کند.

رئیس ایمنی «متا» گفته است که این شرکت می‌تواند با استفاده از داده‌های غیررمزگذاری‌شده، اطلاعات حساب کاربران و گزارش‌ حود آن‌ها، سوءاستفاده در برنامه‌های رمزگذاری‌شده را شناسایی کند.

او در ادامه گفته است: «بررسی‌های اخیر ما از مواردی که در گذشته اتفاق افتاده است نشان داد که ما همچنان می‌توانیم اطلاعات حیاتی را به مقامات ارائه کنیم، حتی اگر آن سرویس‌ها رمزگذاری‌شده باشند.»

پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا، یکی از مخالفان سرسخت برنامه‌های رمزگذاری‌شده زاکربرگ بوده است. او می‌گوید: «نمی‌توانم اجازه دهم توانایی مجریان قانون برای مقابله با اقدامات جنایتکارانه شنیع مختل شود.

ماه گذشته، ملانی داوز، مدیر اجرایی آفکام (سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا)، گفت که رسانه‌های اجتماعی باید بزرگسالان را از پیام‌رسانی مستقیم به کودکان منع کنند وگرنه با تحریم‌های کیفری مواجه خواهند شد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->