جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران
سرخط خبرها

جشن صعود به جام‌جهانی با حضور زنان و اینفانتینو

  • کد خبر: ۹۱۱۸۸
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
جشن صعود به جام‌جهانی با حضور زنان و اینفانتینو
از بازی ایران و عراق مسئله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها حل می‌شود.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در حاشیه افتتاحیه مسابقات جام عرب با رئیس فدراسیون جهانی فوتبال دیدار کرد و با او درباره مسائل مختلف صحبت کرد. در این دیدار جانی اینفانتینو دغدغه‌های خودش درباره فوتبال ایران را مطرح کرد که اصلی‌ترین آن‌ها مسئله حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بود.

مسئله‌ای که با جدیت بالای فیفا مواجه شده است و فدراسیون فوتبال ایران بر اساس تعهدات خود باید تا پایان سال این موضوع را نهایی کند. قرار است رئیس فیفا به‌زودی به تهران بیاید و یکی از موضوعاتی که قرار است در حضور اینفانتینو در تهران موردبررسی نهایی قرار بگیرد، موضوع حضور زنان در ورزشگاه خواهد بود.

عزیزی‌خادم: مجلس تا ۱۲ اسفند کام ملت را شیرین کند

عزیزی‌خادم در بخشی از صحبت‌های دیروز خود در مراسم بزرگداشت زنده‌یاد پرویز دهداری با اشاره به اهمیت بالای موضوع ورود زنان به ورزشگاه گفت: فیفا ضرب‌الاجلی را از سال گذشته تعیین کرده بود. امیدوارم که تا دوازدهم اسفند، مجلس شورای اسلامی با درایت و عقلانیت خود تصمیمی را بگیرد که کام ملت را شیرین کنیم.

او با تأکید بر اینکه زمان زیادی برای حل موضوع یادشده وجود ندارد، ادامه داد: تیم ملی ایران به لطف الهی بهمن‌ماه به جام‌جهانی صعود خواهد کرد و این سریع‌ترین صعود تاریخ فوتبال ایران خواهد بود. بعد از آن دیگر زمان فیفا به پایان می‌رسد. بهمن‌ماه خود اینفانتینو به ایران خواهد آمد که ان‌شاءا... مصادف باشد با جشن صعود تیم ملی ایران که هدیه بزرگی به ملت ایران در شرایط سخت اقتصادی خواهد بود.

عزیزی‌خادم از مجلس شورای اسلامی خواست تا در تصمیم‌گیری خود در این موضوع حساسیت زیادی به خرج بدهد. او به‌صورت سربسته از عواقب سختی که در انتظار فوتبال ایران در صورت حل‌نشدن مشکل ورود زنان به ورزشگاه است، صحبت کرد و گفت: امیدوارم هر کسی که توان دارد، کمک کند تا فضا بی‌دلیل پیچیده نشود. ۳ تا جوان را گذراندیم؛ مجمع فدراسیون فوتبال و اساسنامه، فیفا و دولت. الان در مرحله چهارم ان‌شاءا... مجلس تأیید کند تا فوتبال ایران به‌سمت خدای‌نکرده مسائل بحرانی نرود.

برنامه‌های سفر رئیس فیفا به ایران

این سفر از آنجا مهم است که بعد از مدت‌ها قرار است درِ ورزشگاه آزادی به روی تماشاگران باز شود و البته در میان هواداران و طبق تعهدی که قبلا فدراسیون فوتبال آن را امضا کرده است، باید هواداران زن نیز در بین حاضران، حضور داشته باشند. در این بازی موضوع صعود ایران به رقابت‌های جام‌جهانی است که در صورت پیروزی مقابل عراق به قطعیت خواهد رسید و احتمالا شاهد یک جشن صدهزار‌نفری زود‌هنگام برای صعود به جام‌جهانی خواهیم بود.

در‌عین‌حال به نظر می‌رسد تا زمان حضور اینفانتینو موضوع کمک‌داور ویدئویی و استفاده از آن نیز در ورزشگاه آزادی حل شده باشد و این مسابقه با حضور داوران ویژه VAR برگزار شود. مهم‌ترین بخش حضور رئیس فیفا در ایران، موضوع اساسنامه و تأیید نهایی آن بعد از ضرب‌الاجل یک‌ساله به فدراسیون فوتبال است.

فدراسیون فوتبال بنا بر خواسته فیفا باید به‌عنوان یک نهاد غیر‌دولتی معرفی شود؛ اما دولت و مجلس انتظار دارند که کلمه مؤسسه عمومی نیز به تعریف حقوقی فدراسیون اضافه شود که این مسئله با مقاومت فیفا همراه است، چرا‌که به‌صورت کلی فیفا دوست ندارد در تعریف کلی فدراسیون اتفاقی بیفتد که اجازه دخالت سایر نهاد‌ها به حوزه فوتبال داده شود و استقلال فدراسیون برای فیفا یک اصل مهم و خدشه‌ناپذیر محسوب می‌شود.

سومین حضور اینفانتینو در ایران

جانی اینفانتینو، رئیس فعلی فیفا، در ۳ زمان مختلف به ایران سفر کرده است. بار اول برای تماشای مسابقه شهرآورد و درحالی‌که او با عالی‌ترین رتبه اجرایی ایران، حسن روحانی، نیز دیدار داشت و پیراهن آبی‌رنگی با شماره ۷ را به وی تقدیم کرد. اینفانتینو یک بار دیگر هم به ایران آمده و این مربوط به زمانی است که فینال لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و این مسابقه با موفقیت نماینده ژاپن همراه بود؛ مسابقه‌ای که در آن نیز دختران هوادار پرسپولیس حضور داشتند.

اینفانتینو، اما با تغییرات جدید در فوتبال ایران یک بار دیگر به تهران سفر خواهد کرد؛ درحالی‌که زمان حضور او منطبق بر مسابقه حساس ایران و عراق در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی است که می‌تواند صعود ایران به رقابت‌های جام‌جهانی را قطعی کند. این سفر بهمن‌ماه اتفاق خواهد افتاد و پس از قول‌و‌قرارش در جلسه ملاقات عزیزی‌خادم و اینفانتینو در قطر گذاشته شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->